Skip to main content

Αρνείται ειδικό καθεστώς για τα καύσιμα στη Ροδόπη ο Απ. Βεσυρόπουλος – έξαλλος ο τοπικός βουλευτής Ιλχάν Αχμέτ (ΚΙΝ.ΑΛΛ.)

Ο υφυπουργός Οικονομικών εκθέτει ακόμη και τον πρωθυπουργό που είχε εξαγγείλει πρόσφατα μεταφορικό ισοδύναμο για τη Θράκη

από την τοπική ιστοσελίδα xronos.gr

Δεν είναι στα σκαριά του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης η εφαρμογή ειδικού καθεστώτος καυσίμων στη Ροδόπη ή η προώθηση μίας κάρτας πολίτη, σύμφωνα τουλάχιστον με τα λεγόμενα του υφυπουργού Οικονομικών Απόστολου Βεσυρόπουλου, ο οποίος απάντησε από τη Βουλή σε σχετική ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης Ιλχάν Αχμέτ. Πλέον, μόνο ο ίδιος ο πρωθυπουργός μπορεί με προσωπική του απόφαση, αφού το οικονομικό επιτελείο βάζει «ταφόπλακα» στη διεκδίκηση, να καταστρώσει διαφορετική πολιτική για τη Θράκη.

Δεινοπαθεί η τοπική οικονομία
Αναλυτικά, ετέθησαν από τον βουλευτή ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ τα ζήτημα της τεράστιας εκροής συναλλάγματος, της απώλειας φόρων για το κράτος, της γενικότερης επίπτωσης σε πολλά επαγγέλματα και στην τοπική οικονομία. «Είναι ένα θέμα το οποίο απασχολεί πάρα πολύ τις περιφέρειες, τους νομούς και είναι οι τιμές καυσίμων στη γειτονική, σε μια άλλη χώρα, πολύ χαμηλότερες» είπε και περιέγραψε με αριθμούς πόσο πλήττεται η τοπική οικονομία της Ροδόπης, όπου από τα 110 περίπου πρατήρια υγρών καυσίμων που είχαμε από το 2010 μέχρι σήμερα, δηλαδή αυτή τη δεκαετία που άνοιξε ο κάθετος άξονας, να έχουν μειωθεί στα 65. Παράλληλα «η μείωση εσόδων στα κρατικά έσοδα, όπως αναφέρει και στην επιστολή του ο σύνδεσμος των καταστηματαρχών είναι περίπου ετησίως 700 χιλιάδες ευρώ».

Ωστόσο, υπάρχει νομοθετική ρύθμιση Ενωσιακού Δικαίου, με την οποία δίνεται η δυνατότητα ώστε το Υπουργείο Οικονομικών, έστω πιλοτικά σε πρώτη φάση, να προχωρήσει σε μία μείωση κατανάλωσης του φόρου, ούτως ώστε να μειωθεί στους μόνιμους κατοίκους της Κομοτηνής Νομού Ροδόπης και στην Ορεστιάδα. Αυτό, όπως πρότεινε ο Ιλχάν Αχμέτ, μπορεί να γίνει σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, να πιστοποιηθεί δηλαδή ότι είναι μόνιμος κάτοικος και η μείωση στον ειδικό φόρο να του επιστραφεί ανά τρίμηνο ή στο τέλος της χρονιάς και να συμψηφιστεί και με τη φορολογική του δήλωση. Ο Ιλχάν Αχμέτ ζήτησε παράλληλα με την επίκαιρη ερώτησή του, τη δημιουργία μιας εφαρμογής στα πρότυπα της κάρτας πολίτη, ειδικά για μόνιμους κατοίκους της Ροδόπης, ενώ κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής τα στοιχεία από τις πωλήσεις καυσίμων στην διάρκεια της 20ετίας 2000-2021, που δείχνουν την μεγάλη καθίζηση που αυτές έχουν υποστεί, καθώς και τα υπομνήματα της ΠΟΠΕΚ και του συλλόγου Βενζινοπωλών Ροδόπης προς τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα.

Δεν πείθεται η κυβέρνηση
Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης φάνηκε ότι δεν θέλει να ακούσει το αίτημα της Ροδόπης, αψηφώντας το προηγούμενο με την ευρωπαϊκή οδηγία για την Ιταλία. Υποστήριξε μάλιστα, ότι όπως κι εάν εφαρμόσει κανείς το Νόμο, δεν μπορεί να γίνει κάτι αντίστοιχο στην περιοχή μας.

«Υπάρχουν ορισμένοι που επικαλούνται το άρθρο 5 της εν λόγω Ευρωπαϊκής Οδηγίας, με το οποίο δίνεται η δυνατότητα στα κράτη μέλη να επιβάλουν διαφοροποιημένους συντελεστές ειδικού φόρου κατανάλωσης υπό την προϋπόθεση ότι τηρούνται τα ελάχιστα επίπεδα φορολογίας που ορίζει η Οδηγία. Η δυνατότητα αυτή, όμως δίνεται για συγκεκριμένες περιπτώσεις στις οποίες δεν περιλαμβάνει τη δυνατότητα επιβολής διαφοροποιημένου συντελεστή ειδικού φόρου κατανάλωσης στο εσωτερικό ενός κράτους μέλους με γεωγραφικά κριτήρια. Αυτό σημαίνει ότι δεν επιτρέπει τη θέσπιση διαφοροποιημένης φορολόγησης των ενεργειακών προϊόντων σε οποιαδήποτε περιφερειακή ενότητα» υποστήριξε αναλυτικά.

Ο υφυπουργός Οικονομικών υπογράμμισε την πάγια πρακτική της κυβέρνησης, να λαμβάνει μέτρα που αφορούν όλη την Ελλάδα κι όχι μεμονωμένες περιοχές.

Ας γίνει, έστω, μία προσπάθεια
Στη δευτερολογία του ο Ιλχάν Αχμέτ υπερτόνισε ότι μπορεί να βρεθεί νομικά λύση, βάσει της ισχύουσας ευρωπαϊκής νομοθεσίας, που έχει εφαρμοστεί ξανά στην Ιταλία. Όπως κι εάν έχει όμως, κατηγόρησε την κυβέρνηση για έλλειψη θέλησης… έστω να προσπαθήσει να στηρίξει την τοπική οικονομία της Κομοτηνής.

«Σε κάθε περίπτωση, μπορούσε το Υπουργείο Οικονομικών να αρχίσει μια εργασία και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στην αρμόδια επιτροπή, προκειμένου, λόγω των ειδικών συνθηκών και στην Ελλάδα όπου λόγω της γειτνίασης Ροδόπης με Βουλγαρία, να δοθεί με μια νέα οδηγία αυτή η δυνατότητα, ούτως ώστε να υπάρξει νομοθετικό πλαίσιο» πρότεινε ο βουλευτής Ροδόπης.

Για ακόμη μία φορά ο Απόστολος Βεσυρόπουλος στάθηκε στη γενικότερη κυβερνητική πολιτική, με fuel pass, επίδομα θέρμανσης κι ελέγχους στην αγορά, ενώ σιωπηρά αρνήθηκε να δεχθεί ως χρήσιμες τοπικές λύσεις.

Εκθέτει τον πρωθυπουργό
Ο υφυπουργός Οικονομικών άδειασε ακόμη… και τον ίδιο τον πρωθυπουργό αναφορικά με το μεταφορικό ισοδύναμο. Θυμίζουμε ότι πρόσφατα ο πρωθυπουργός εξήγγειλε καθιέρωση μεταφορικού ισοδύναμου στη Θράκη, ενώ από τη θέση του ο κος Βεσυρόπουλος παρουσίασε μία εντελώς διαφορετική εικόνα, λέγοντας χαρακτηριστικά τα εξής: «Οφείλω να σημειώσω ότι το μεταφορικό ισοδύναμο καθαυτό δεν είναι εφαρμοστέο σε άλλες περιοχές, πλην νησιών, όπως προβλέπει και το άρθρο 1 του ν.4551/2018. Σημειώστε δε ότι εξ ορισμού το μεταφορικό ισοδύναμο και κατ’ επέκταση το ισοδύναμο κόστος καυσίμων δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε ηπειρωτικούς νομούς δεδομένου ότι με το μέτρο αυτό επιδιώκεται να εξισωθεί το κόστος μεταφοράς με μέσα μαζικής μεταφοράς προς και από μεταξύ των νησιών».

Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε «νέο» χερσαίο ισοδύναμο, αφήνοντας λοιπόν να εννοηθεί ότι θα υπάρξει σχετική νομοθετική ρύθμιση, με τον κο Βεσυρόπουλο να παρουσιάζεται αδιάβαστος.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!