| I | , ,

Υποχρέωση ορισμού Σύμβουλου Ασφαλούς Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων (ΣΑΜΕΕ)

Ο Τεχνικός Σύμβουλος της ΠΟΠΕΚ, Παναγιώτης Καρανάσιος, ενημερώνει για την υποχρέωση ορισμού Σύμβουλου Ασφαλούς Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων (ΣΑΜΕΕ).

Σύμφωνα με το χωρίο 1.8.3.1 της Κ.Υ.Α. Γ5/145078/2021 (Β΄ 3202) «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2008/68/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, σχετικά με τις εσωτερικές μεταφορές επικινδύνων εμπορευμάτων, όπως τα παραρτήματά της προσαρμόστηκαν στην επιστημονική και τεχνική πρόοδο με την Οδηγία (ΕΕ) 2020/1833 της Επιτροπής» (ΑΔΑ: ΨΞΣ0465ΧΘΞ-ΙΤ6), ADR 2021, κάθε επιχείρηση, οι δραστηριότητες της οποίας περιλαμβάνουν την αποστολή ή μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων οδικώς ή τις σχετικές εργασίες συσκευασίας, φόρτωσης, πλήρωσης ή εκφόρτωσης, πρέπει να διορίζει έναν ή περισσότερους συμβούλους ασφαλούς μεταφοράς για την μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων, για την αποφυγή κινδύνων εγγενών σε τέτοιες δραστηριότητες όσον αφορά σε άτομα, ιδιοκτησίες και στο περιβάλλον.

Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι σε κάθε πρατήριο καυσίμων που διαθέτει βυτιοφόρο όχημα και μεταφέρει καύσιμα, απαιτείται η συμβολή του ΣΑΜΕΕ, η οποία διαμορφώνεται ανάλογα με τη μεταφερόμενη ποσότητα.
Ακόμα και στις ποσότητες που εκπίπτουν των διαδικασιών ADR (π.χ. 1000 lt για πετρέλαιο), ο ΣΑΜΕΕ οφείλει να πιστοποιήσει την απαλλαγή, την εκπαίδευση του προσωπικού και τις λοιπές υποχρεώσεις που προβλέπονται από την σχετική νομοθεσία.
Σε πρατήρια που δεν μεταφέρουν καύσιμα, εκτίμησή μας, με βάση την ευρωπαϊκή πρακτική, είναι ότι δεν απαιτείται ορισμός ΣΑΜΕΕ.
Σε πρατήρια όμως που διαθέτουν αντλητικό συγκρότημα για πλήρωση βυτιοφόρων χωρητικότητας άνω των 1000 lt πετρελαίου, τότε απαιτείται η συμβολή του ΣΑΜΕΕ, ακόμα και αν τα πρατήρια αυτά δεν διαθέτουν δικό τους βυτιοφόρο για μεταφορά καυσίμων.
Εν γένει, θεωρούμε πως η διαμόρφωση ενός νομοθετικού πλαισίου, το οποίο θα καθορίζει τις αρμοδιότητες του ΣΑΜΕΕ στα πρατήρια και θα διασφαλίζει την ποιότητα των υπηρεσιών τους είναι απαραίτητη. Η συμβολή του ΣΑΜΕΕ στα πρατήρια θα διαμορφώνεται ανάλογα με τη δυναμικότητα και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του κάθε πρατηρίου.
Ενημερωτικά σημειώνουμε ότι ΣΑΜΕΕ απαιτείται και για την αποστολή επικίνδυνων εμπορευμάτων (π.χ. αποθήκες), ακόμα και αν η συσκευασία, φόρτωση, πλήρωση ή εκφόρτωση των εμπορευμάτων γίνεται από διαφορετική εταιρεία.

Ποιος μπορεί να αναλάβει καθήκοντα ΣΑΜΕΕ

Βασική προϋπόθεση για την ανάληψη καθηκόντων ΣΑΜΕΕ αποτελεί η πιστοποίηση του ενδιαφερόμενου από έναν εγκεκριμένο Φορέα Εξέτασης Συμβούλων Ασφαλούς Χερσαίας Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων βάσει της υπ. αριθμ. 62367/7779/7-2-2017 Υ.Α. και το ΦΕΚ 1156/Β/4-4-2017.
Η πιστοποίηση αυτή για να χορηγηθεί απαιτεί:

  1. Ο ενδιαφερόμενος να είναι απόφοιτος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΑΕΙ/ΤΕΙ) οποιασδήποτε ειδικότητας.
  2. Την παρακολούθηση Σεμιναρίου Εκπαίδευσης Υποψηφίων Συμβούλων Ασφαλούς Χερσαίας Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων ADR/RID,
  3. Την επιτυχή συμμετοχή του στις αντίστοιχες εξετάσεις, που πραγματοποιούνται από διαπιστευμένους αρμόδιους φορείς.
    Σε συνέχεια των παραπάνω ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει την πιστοποίησή του ως ΣΑΜΕΕ, διάρκειας 5 ετών.
    Με την πάροδο της πενταετίας ο ΣΑΜΕΕ, αν επιθυμεί να ανανεώσει την πιστοποίηση του, επαναλαμβάνει την διαδικασία των εξετάσεων.

Διαδικασία Ορισμού ΣΑΜΕΕ

Η διαδικασία για τον ορισμό του ΣΑΜΕΕ απαιτεί την γνωστοποίηση ανάληψης των εν λόγω καθηκόντων, μέσω οριζόμενου από την νομοθεσία εντύπου (εγκύκλιος Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών με αρ. πρ. 84380/ 21-3-2022), στις αρμόδιες δημόσιες αρχές.

Ο ΣΑΜΕΕ μπορεί να είναι οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο διαθέτει την σχετική πιστοποίηση (εργοδότης, εργαζόμενος, εξωτερικός συνεργάτης).

Ο ΣΑΜΕΕ δεν έχει χρονικό και γεωγραφικό περιορισμό. Σε κάθε περίπτωση, όμως, οφείλει να τεκμηριώνει τις επισκέψεις του.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!