Skip to main content
| I |

“Σαντορινιός: Επεκτείνεται το μεταφορικό ισοδύναμο”.

 Î‘ποτέλεσμα εικόνας για ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ

Την επέκταση του προγράμματος του Μεταφορικού Ισοδύναμου και για την Κρήτη (για τη μεταφορά επιλεγμένων προϊόντων) από την 1η Ιουλίου 2019 και από 1η Ιανουαρίου 2020 και για τα καύσιμα.

 

Την επέκταση του προγράμματος του Μεταφορικού Ισοδύναμου και για την Κρήτη (για τη μεταφορά επιλεγμένων προϊόντων) από την 1η Ιουλίου 2019, την ενσωμάτωση όλων των νησιών από 1η Ιανουαρίου 2020 στην σχετική επιχορήγηση για τη μεταφορά καυσίμων ενώ από τη Δευτέρα 20 Μαΐου στο ΜΙ θα συμπεριλαμβάνονται εκτός από τις ακτοπλοϊκές και οι αεροπορικές μεταφορές επιβατών από και προς τα νησιά.

Ειδικότερα, όπως έγινε γνωστό κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, για τα αεροπλάνα θα είναι ίδιος ο τρόπος εγγραφής των πολιτών (στο https://metaforikoisodynamo.gr ) , θα χρειάζεται δήλωση Μοναδικού Αριθμού Νησιώτη κατά την κράτηση, επιλογή μεταξύ ακτοπλοϊκού/ αεροπορικού απ΄ τις διαθέσιμες διαδρομές ενώ η επιδότηση θα είναι ίση με το ακτοπλοϊκό ταξίδι.
 

Τον απολογισμό του Μεταφορικού Ισοδύναμου έκανε τη Δευτέρα ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Νεκτάριος Σαντορινιός ενώ χαιρετισμούς απηύθυναν ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων ΕΣΠΑ, Παναγιώτης Κορκολής και ο Πρόεδρος Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών Κωνσταντίνος Μίχαλος και ο Πρόεδρος της Π.Ο.Π.Ε.Κ. Γιώργος Ασμάτογλου.. 

Ο κ. Μίχαλος σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «οι ειδικές ρυθμίσεις που θεσπίζονται για τα νησιά, δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση προνόμιο, αλλά δικαίωμα των νησιωτών. Είναι απαραίτητο κίνητρο για την εγκατάσταση και την παραμονή των ανθρώπων στα νησιά, ενάντια στη γεωγραφική απομόνωση, το υψηλό κόστος μετακίνησης, τις ελλείψεις σε υποδομές και υπηρεσίες στην υγεία, στην εκπαίδευση και σε πολλούς άλλους τομείς. Είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη στήριξη των τοπικών οικονομιών, απέναντι στα προβλήματα και τις ανισότητες που δημιουργούν οι περιορισμένοι φυσικοί πόροι, το μικρό μέγεθος της κάθε αγοράς και η απόσταση από τις μεγάλες αγορές, το υψηλό κόστος των μεταφορικών και οι χρονικοί περιορισμοί για την παράδοση και παραλαβή προϊόντων.»

Και πρόσθεσε ότι η νομοθέτηση και η εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου, είναι σίγουρα ένα μεγάλο, αποφασιστικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. «Πρόκειται για ένα μέτρο που αποτελεί πάγιο αίτημα της Επιμελητηριακής Κοινότητας προς την Πολιτεία τα τελευταία χρόνια. Γιατί απαντά στην ανάγκη να εξισωθούν σε κόστος οι μετακινήσεις των νησιωτών, με αυτές της χερσαίας Ελλάδας. Γιατί στηρίζει ουσιαστικά τη δραστηριότητα των νησιωτικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων στον τουρισμό και στο εμπόριο, αλλά και στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα. Γιατί τονώνει τη ρευστότητα σε μια δύσκολη περίοδο. Γιατί αντιμετωπίζει ένα βασικό ανταγωνιστικό μειονέκτημα της τοπικής παραγωγής. Βοηθά τα τοπικά προϊόντα να βγουν από το νησί και να διεκδικήσουν υπό καλύτερες προϋποθέσεις μια θέση στις μεγαλύτερες αγορές.»Σημείωσε ωστόσο ότι «το μέτρο αυτό, παρ’ ότι δίνει ανάσα στους επιχειρηματίες των νησιών, σε καμία περίπτωση δεν αντισταθμίζει τις απώλειες από την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ. Και θα συνεχίσουμε, μαζί με τους νησιώτες, να υποστηρίζουμε την επαναφορά του προηγούμενου καθεστώτος.»

Από την πλευρά του ο κ. Σαντορινιός επανέλαβε πως το Μεταφορικό Ισοδύναμο αντισταθμίζει το κόστος μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων από και προς τα νησιά με το κόστος που θα ίσχυε για την ίδια απόσταση στην ηπειρωτική χώρα και ότι με το Μεταφορικό Ισοδύναμο επιτυγχάνεται η διασφάλιση της ισότιμης μεταχείρισης των νησιωτών για τις μετακινήσεις τους, γίνεται πράξη η βασική αρχή της ισοτιμίες μεταξύ των πολιτών, εξαλείφεται το ανταγωνιστικό μειονέκτημα των νησιωτικών επιχειρήσεων, λόγω του μεγαλύτερου κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων και πρώτων υλών. Επιπλέον γίνονται πιο ανταγωνιστικά τα νησιωτικά προϊόντα και δημιουργούνται αναπτυξιακές ευκαιρίες για τα νησιά.

Τόνισε ακόμη ότι τα ποσά της επιδότησης του μέτρου είναι ακατάσχετα και αφορολόγητα. Ακόμη ο συνολικός προϋπολογισμός του είναι 570 εκατομμύρια ευρώ για τα τέσσερα πρώτα χρόνια εφαρμογής του ενώ για πρώτη φορά διατίθενται για τα νησιά εθνικοί πόροι του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).

Υπογραμμίστηκε επιπλέον στη συνέντευξη Τύπου πως μέχρι τώρα έχουν εγγραφεί πάνω από 200.000 νησιώτες, έχουν χρησιμοποιηθεί πάνω από 350.000 εισιτήρια για ΜΙ για πάνω από 1.300 διαδρομές, έχουν επιστραφεί συνολικά 6 εκατομμύρια ευρώ στους λογαριασμούς των δικαιούχων και καθημερινά με ΜΙ χρησιμοποιούνται πάνω από 2.500 εισιτήρια.

Για τις επιχειρήσεις ειπώθηκε πως επιδοτείται το αυξημένο κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων, είτε με φορτηγό είτε με επαγγελματικό όχημα, το μέσο ποσοστό επιστροφής 44% του κόστους μεταφοράς σε κάθε επιχείρηση, μέχρι στιγμής έχουν εγγραφεί πάνω από 11.000 επιχειρήσεις.

Για τα καύσιμα αναφέρθηκε ότι ξεκίνησε πιλοτικά τον Μάρτιο του 2019 σε 34 μικρά και απομακρυσμένα νησιά, επιδοτείται το αυξημένο κόστος μεταφοράς καυσίμων, σκοπός η τελική τιμή των καυσίμων να είναι συγκρίσιμη με τον μέσο όρο των τιμών της Αττικής, στη δράση συμμετέχουν μέχρι στιγμής 88 πρατήρια, τα πρατήρια στα νησιά επιδοτούνται για αγορές Unleaded 95 και Diesel κίνησης με πάνω από 1 εκατομμύριο  ευρώ, η μέση χρηματοδότηση ανά πρατήριο είναι πάνω από 15.000 ευρώ. Σύμφωνα με τα παραδείγματα που δόθηκαν στη δημοσιότητα στα πρατήρια υγρών καυσίμων σε νησιά η μείωση στη τιμή είναι της τάξης περίπου των 20 λεπτών.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!