Skip to main content
| I |

11:05 “Η κινητικότητα του υδρογόνου από την ώθηση που επιτυγχάνει η καθαρή ενέργεια στην Ευρώπη”.

 

Παρόλο που η μαζική εξέλιξη των ηλεκτρικών οχημάτων κυψελών καυσίμου είναι ακόμα χρόνια μακριά, οι προσπάθειες για την ενσωμάτωση των mainstream κινητήρων με υδρογόνο έχουν ενταθεί τα τελευταία χρόνια. Με τις φιλοδοξίες της Ευρώπης να καταλάβει ηγετική θέση στην κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές κατά τη μετάβαση σε ένα καθαρό ενεργειακό σύστημα χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, πολλές χώρες δημιουργούν σταθμούς ανεφοδιασμού με υδρογόνο (HRS).

Στην προσπάθειά της να δημιουργήσει το μεγαλύτερο δίκτυο HRS παγκοσμίως, το χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ σχέδιο H2ME συνεχίζει να δοκιμάζει λύσεις που προσφέρουν βιώσιμες και ανταγωνιστικές εναλλακτικές λύσεις για τα ορυκτά καύσιμα σε περιφερειακό, εθνικό και πανευρωπαϊκό επίπεδο. Ένας σταθμός ανεφοδιασμού στη συνοικία Sarreguemines της Γαλλίας εισήλθε πρόσφατα στο προσκήνιο, χάρη στην πρόοδό του για την επίδειξη της παραγωγής ηλεκτρολύσεως στο εργοτάξιο.

Ο Christian Hector, επικεφαλής της τεχνικής υπηρεσίας της Cofluences και ο ιδρυτής του έργου FaHyence, που αποτελεί μέρος του H2ME, συνοψίζει τον στόχο της εγκατάστασης στη βρετανική έκδοση του The Conversation . “Ο σκοπός ήταν να δοκιμαστεί η ηλεκτρική κινητικότητα σε διασυνοριακό πλαίσιο καθώς και να επικυρωθεί η τεχνική αξιοπιστία ενός βενζινάδικο σε συνδυασμό με έναν ηλεκτρολύτη επί τόπου”.

Χρόνος πλήρωσης


Ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2017 Ο FaHyence είναι ο πρώτος σταθμός ανεφοδιασμού στη Γαλλία που μπορεί να παράγει υδρογόνο στο εργοτάξιο και κατόπιν ζήτησης από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας σύμφωνα με δελτίο τύπου του εταίρου του έργου McPhy. Με ημερήσια χωρητικότητα 40 κιλών που καλύπτει περίπου 25 οχήματα με πίεση φόρτισης 350-420 bar, ο σταθμός στοχεύει να συμβάλει στη διασυνοριακή κινητικότητα υδρογόνου με τη Γερμανία και τη Μπενελούξ. Ο ανεφοδιασμός ολοκληρώνεται σε λίγα λεπτά, όπως σημειώνεται στο ίδιο δελτίο τύπου. Το άρθρο της «Η συζήτηση» αναφέρει: «Σε σύγκριση με τις ώρες φόρτισης που απαιτούνται για τα συμβατικά ηλεκτρικά οχήματα με βάση την μπαταρία, τα τέσσερα λεπτά για να γεμίσουν μια δεξαμενή οχήματος με υδρογόνο φαίνεται να είναι κάτι περισσότερο από αποδεκτό».

Περισσότεροι σταθμοί που έρχονται

Το ίδιο άρθρο επισημαίνει και άλλα HRS στη Γαλλία, συμπεριλαμβανομένης μιας τοποθεσίας στη Γκρενόμπλ που λειτουργεί από το 2018 στο πλαίσιο του έργου HyWay, καθώς και άλλων που χτίζονται στο Rodez και στη Nantes. Εκτός από τη Γαλλία, οι πρωτοβουλίες του έργου H2ME (Hydrogen Mobility Europe) αφορούν τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Σκανδιναβία. Το πρώτο στάδιο, το πενταετές πρόγραμμα H2ME, ξεκίνησε το 2015, ακολουθούμενη από τη δεύτερη φάση H2ME 2 (Hydrogen Mobility Europe 2) που εισήχθη το 2016.

Ένα έγγραφο στο δικτυακό τόπο του έργου που συνοψίζει τα επιτεύγματά του δηλώνει ότι κατά τη διάρκεια των δύο φάσεων θα αναπτυχθούν περισσότερα από 1.400 οχήματα και περισσότερα από 45 HRS. Σύμφωνα με το ίδιο έγγραφο, παρά την περιορισμένη κάλυψη της υποδομής, η ανάπτυξη αυτών των σταθμών στην Ευρώπη συνεχίζεται με αυξανόμενο ρυθμό. Ωστόσο, επισημαίνει επίσης καθυστερήσεις στην εγκατάσταση του HRS λόγω της διαδικασίας αδειοδότησης που σχετίζεται με διαφορετικούς κώδικες κανονισμών και πρότυπα σε ολόκληρη την Ευρώπη. Το έγγραφο υποδηλώνει ότι απαιτείται περαιτέρω έρευνα και ανάπτυξη στην αλυσίδα εφοδιασμού HRS σε τομείς όπως η τεχνολογία μετρήσεων και τα ανταλλακτικά. Οι πρωτοβουλίες H2ME υποστηρίζονται από τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα της ΕΕ, η κοινή επιχείρηση “Κυψέλες καυσίμου και υδρογόνο”.

Πηγή: Cordis

error: Content is protected !!