| I |

“Τι δείχνει μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων 2016 η σύγκριση ΕΛΠΕ με Motor Oil – Που ποντάρουν οι επενδυτές”.

Σε ποια σημεία υπερτερεί η Motor Oil και σε ποια τα ΕΛΠΕ – Η εξέλιξη του ισολογισμού στις τελευταίες έξι χρήσεις.

 

Ισχυρό προβάδισμα έναντι των ΕΛΠΕ έχει ο ισολογισμός της Motor Oil και αυτή η διαφορά έχει ήδη αποτυπωθεί στο ταμπλό του ΧΑ.
Το ερώτημα αλλά και το στοίχημα συγχρόνως που παίρνουν αρκετοί επενδυτές είναι αν τα ΕΛΠΕ μπορούν να ακολουθήσουν τον δρόμο που ακολούθησε η Motor Oil τα προηγούμενα χρόνια, ισχυροποιώντας τον ισολογισμό και μοιράζοντας απλόχερα κέρδη στους μετόχους, είτε μέσω πορείας της μετοχής είτε μέσω μερισμάτων.
Τα ΕΛΠΕ επιστρέφουν φέτος κεφάλαια, μέσω μερίσματος, στους μετόχους αλλά η Motor Oil προσφέρει υψηλότερη μερισματική απόδοση.
Ωστόσο, αν καταφέρει να απομοχλεύσει τον ισολογισμό τους η Ελληνικά Πετρέλαια, και διατηρήσει αυτή την εξαιρετική πορεία στα κέρδη της τότε όσοι ποντάρουν σε αυτά τα επίπεδα, σύμφωνα με αναλυτές, παίρνουν το ρίσκο που θα μεταφραστεί μελλοντικά σε υψηλή απόδοση.
Η Motor Oil τον Μάιο του 2012 ήταν στα 3,70 ευρώ και σήμερα βρίσκεται πάνω από τα 15 ευρώ. 
Τα ΕΛΠΕ στο ίδιο διάστημα από τα 4,40 ευρώ έχουν πάει μόλις στα 4,70 ευρώ. 
Σύμφωνα με τη χρήση 2016 η Motor Oil είχε καθαρή θέση 822 εκατ. ευρώ, συνολικές υποχρεώσεις 2,04 δις. ευρώ εκ των οποίων τραπεζικές 1,2 δισ. ευρώ και ταμειακά διαθέσιμα 800 εκατ. ευρώ. 
Υπήρχαν αποθέματα 560 εκατ. ευρώ, απαιτήσεις 271 εκατ. ευρώ και το σύνολο του ενεργητικού ήταν στα 2,88 δισ. ευρώ.
Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 298 εκατ. ευρώ. 
Τα ΕΛΠΕ το 2016 είχαν καθαρή θέση 2,04 δισ. ευρώ, συνολικές υποχρεώσεις 5,04 δις. ευρώ εκ των οποίων τραπεζικές 2,8 δισ. ευρώ και ταμειακά διαθέσιμα 924 εκατ. ευρώ. 
Υπήρχαν αποθέματα 929 εκατ. ευρώ, απαιτήσεις 868 εκατ. ευρώ και το σύνολο του ενεργητικού ήταν στα 7,2 δισ. ευρώ.
Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 329 εκατ. ευρώ.
Η αποδοτικότητα των ιδίων κεφαλαίων της Motor Oil είναι στο 36% και των ΕΛΠΕ είναι στο 17,5%.
Η Motor Oil έχει καθαρό δανεισμό 400 εκατ. ευρώ και τα ΕΛΠΕ 1,9 δισ. ευρώ.
Η σχέση ξένων/ιδίων κεφαλαίων είναι στις 2,4 φορές περίπου και για τις δύο εισηγμένες.
Με συνολικό ενεργητικό 2,86 δισ. ευρώ η Motor Oil έβγαλε 298 εκατ. ευρώ καθαρά κέρδη και 602 εκατ. ευρώ EBITDA και τα ΕΛΠΕ με 7,18 δισ. ευρώ ενεργητικό είχαν καθαρά κέρδη 329,7 εκατ. ευρώ και EBITDA 834 εκατ. ευρώ. 
Η Motor Oil είχε λειτουργικές ταμειακές ροές 466 εκατ. ευρώ και θα δώσει συνολικό μέρισμα 0,90 ευρώ που αντιστοιχεί σε απόδοση περίπου 6% και τα ΕΛΠΕ είχαν αρνητικές λειτουργικές ταμειακές ροές 33 εκατ. ευρώ και θα δώσουν μέρισμα 0,20 ευρώ που μεταφράζεται σε απόδοση 4,2%. 
Με εξαιρετικά χαμηλά P/E διαπραγματεύονται ωστόσο και οι δύο μετοχές και μάλιστα των ΕΛΠΕ είναι πιο χαμηλό (4,4) έναντι 5,7 της Motor Oil. 
Επιπλέον σε όρους p/bv τα ΕΛΠΕ είναι επίσης πιο ελκυστικά καθώς διαπραγματεύονται κάτω από την καθαρή θέση ενώ η ΜΟΗ στο διπλάσιο.

Η εξέλιξη των εταιρειών στα χρόνια της κρίσης

η Motor Oil σύμφωνα με τα αποτελέσματα 2010 είχε καθαρή θέση 426 εκατ. ευρώ, συνολικές υποχρεώσεις 1,96 δισ. ευρώ εκ των οποίων τραπεζικές περίπου 905 εκατ. ευρώ και ταμειακά διαθέσιμα 55 εκατ. ευρώ. 
Υπήρχαν αποθέματα 601 εκατ. ευρώ και απαιτήσεις από πελάτες 385 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο του ενεργητικού ήταν στα 2,39 δισ. ευρώ.
Τα Ελληνικά Πετρέλαια σύμφωνα με τον ισολογισμό του 2010 είχαν καθαρή θέση 2,38 δις. ευρώ, συνολικές υποχρεώσεις 4,33 δις. ευρώ εκ των οποίων τραπεζικές 2,43 δις. ευρώ και ταμειακά διαθέσιμα 595 εκατ. ευρώ. 
Υπήρχαν αποθέματα 1,6 δις. ευρώ, απαιτήσεις από πελάτες 938 εκατ. ευρώ και το σύνολο του ενεργητικού ανερχόταν στα 6,8 δις. ευρώ. 
Η Motor oil στα 6 χρόνια της κρίσης (2010-2016) σχεδόν διπλασίασε την καθαρή της θέση και οι καθαρές υποχρεώσεις (υποχρεώσεις μείον ταμείο) μειώθηκαν από τα 1,9 δις. στα 1,2 δις. ευρώ με τις τραπεζικές να μειώνονται στο μισό.
Τα ΕΛΠΕ μείωσαν την καθαρή θέση κατά 300 εκατ. ευρώ στο ίδιο διάστημα, αύξησαν οριακά τις συνολικές υποχρεώσεις και διατήρησαν τις τραπεζικές σχεδόν στα ίδια επίπεδα.

Γιώργος Κατικάς
www.bankingnews.gr
 
 

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!