Skip to main content
| I |

“Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τα εναλλακτικά καύσιμα”.

Ολοκληρώθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης η ψήφιση του σχεδίου νόμου: «Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 22ας Οκτωβρίου 2014 για την ανάπτυξη Υποδομών Εναλλακτικών καυσίμων, απλοποίηση διαδικασίας, αδειοδότησης και άλλες διατάξεις πρατηρίων παροχής καυσίμων και ενέργειας, και λοιπές διατάξεις». Είχε προηγηθεί η ψήφισή του επί της αρχής, κατά πλειοψηφία, αργά το απόγευμα της Τετάρτης.

 

Ολοκληρώθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης η ψήφιση του σχεδίου νόμου: «Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 22ας Οκτωβρίου 2014 για την ανάπτυξη Υποδομών Εναλλακτικών καυσίμων, απλοποίηση διαδικασίας, αδειοδότησης και άλλες διατάξεις πρατηρίων παροχής καυσίμων και ενέργειας, και λοιπές διατάξεις». Είχε προηγηθεί η ψήφισή του επί της αρχής, κατά πλειοψηφία, αργά το απόγευμα της Τετάρτης.

Στα βασικά σημεία του νομοσχεδίου αναφέρθηκε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Κων/νος Σπαρτινός. Όπως είπε, αποσκοπεί στην ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων και την ελαχιστοποίηση της εξάρτησης από τα συμβατικά καύσιμα, ώστε να περιοριστούν οι επιπτώσεις στο περιβάλλον από τον τομέα των μεταφορών. Ειδικότερα, εξειδικεύονται μέτρα για τον εφοδιασμό με ηλεκτρική ενέργεια, υδρογόνο και φυσικό αέριο στις μεταφορές, ενώ καθορίζονται και χρονοδιαγράμματα ύπαρξης ικανού αριθμού σημείων επαναφόρτισης και ανεφοδιασμού σταδιακά για το 2020, το 2025, το 2030, ανά περίπτωση.

Με βάση το σχέδιο νόμου, η πολιτεία έχει υποχρέωση να ενημερώνει τους χρήστες για τις υπάρχουσες υποδομές εναλλακτικών καυσίμων, αλλά και για την τιμή και τη σύγκριση των σχετικών τιμών των εναλλακτικών καυσίμων. Υπάρχει ακόμα πρόβλεψη για μέτρα στήριξης της εναλλακτικής αγοράς – νομοθετικά, ρυθμιστικά και διοικητικά – καθώς επίσης και κίνητρα οικονομικής φύσης, ενώ γίνεται αναφορά και στην ανάγκη ενσωμάτωσης στον δημόσιο προϋπολογισμό κονδυλίων για τη στήριξη της έρευνας και της ανάπτυξης όσον αφορά τα εναλλακτικά καύσιμα.

Το δεύτερο κεφάλαιο κινείται σε μια λογική απλοποίησης των αδειοδοτήσεων ίδρυσης, λειτουργίας και αλλαγής δικαιούχου για τα εντός και εκτός σχεδίου πόλεως ή κατοικημένων περιοχών πρατήρια υγρών καυσίμων, υγραερίου η μικτών πρατηρίων. Το τρίτο κεφάλαιο περιέχει επιμέρους ρυθμίσεις για τα πρατήρια καυσίμων και ενέργειας γενικότερα, δεδομένης της εξέλιξης της τεχνολογίας και του χρησιμοποιούμενου εξοπλισμού.

Τέλος, το τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο περιέχει δύο άρθρα με πολύ σημαντικές ρυθμίσεις. Το πρώτο από αυτά ( άρθρο 28) έχει ως περιεχόμενο την απαγόρευση διέλευσης βαρέων οχημάτων, άνω των τρεισήμισι τόνων στο οδικό δίκτυο που χρησιμοποιείται παραπλεύρως των αυτοκινητοδρόμων, ενώ με το άρθρο 29 εισάγεται νομοθετική πρωτοβουλία που αφορά ενιαία διαδικασία καθορισμού της πρόσβασης στο επάγγελμα και τα επαγγελματικά δικαιώματα και για τις δεκατρείς ειδικότητες των μηχανικών που σήμερα αποφοιτούν από ελληνικές πολυτεχνικές σχολές.

Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκε και ο εισηγητής της ΝΔ, Κωνσταντίνος Καραμανλής, διευκρινίζοντας μάλιστα ότι ήδη από το 2011 έχει γίνει μνεία για την εκπόνηση ενός χάρτη πορείας για ένα ενιαίο χώρο μεταφορών στην Ευρώπη, για ένα ανταγωνιστικό και ενεργειακά αποδοτικό σύστημα μεταφορών. «Αποτελεί θετικό στοιχείο να βλέπουμε επιτέλους την Κυβέρνηση της Αριστεράς να ενστερνίζεται τις επισημάνσεις του ΟΟΣΑ σχετικά με το περιβάλλον και της άδειας εμπορίας, οι οποίες έχουν καταγραφεί στην έκθεση του ΟΟΣΑ στο τέλος του έτους 2014» ανέφερε ο βουλευτής.

Στη μη συμμετοχή  των εθνικών παραγωγικών δυνάμεων στο αντικείμενο της συζήτησης έδωσε έμφαση ο ειδικός αγορητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ, Γιάννης Μανιάτης. Όπως είπε, αν και τα υπό ψήφιση άρθρα είναι έτσι και αλλιώς θετικά, γιατί προβλέπουν τη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον εναλλακτικών καυσίμων, απουσιάζει η ελληνική τεχνογνωσία, το ελληνικό επιχειρείν, τα ελληνικά πανεπιστήμια, οι Έλληνες ερευνητές, έτσι ώστε π.χ. να μην είμαστε εισαγωγείς έτοιμων προϊόντων-αυτοκινήτων, αλλά να έχουμε συμμετάσχει με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στη συμπαραγωγή έστω και μέρους αυτών των νέων οχημάτων.

«Απαιτήσεις του ΟΟΣΑ και του μεγάλου κεφαλαίου» χαρακτήρισε την  ενσωμάτωση της Οδηγίας 94/2014 ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Εμμανουήλ Συντυχάκης. Ο βουλευτής επισήμανε ότι η συγκεκριμένη Οδηγία για τα εναλλακτικά καύσιμα δεν πηγάζει από κάποιο όψιμο ενδιαφέρον για το περιβάλλον και τις συνέπειες των κλιματικών αλλαγών, αλλά εκπορεύεται από τον ανελέητο ανταγωνισμό ιμπεριαλιστικών κέντρων και ισχυρών μονοπωλιακών ομίλων για τον έλεγχο των αγορών. Σχετίζεται δηλαδή με την κινητικότητα των ευρωενωσιακών μονοπωλιακών ομίλων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικής τους ικανότητας έναντι ανάλογων επιδιώξεων των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ρωσίας με στόχο τη μείωση του ενεργειακού κόστους προς όφελός τους.

«Έχουμε αρχίσει να ανησυχούμε που συμφωνούμε τόσο πολύ και τόσο συχνά με τον κ. Σπίρτζη σε διάφορα σχέδια νόμου, αλλά εκεί θυμόμαστε ότι είναι ενσωμάτωση ευρωπαϊκών κειμένων, ευρωπαϊκών Οδηγιών! Είναι, όμως, ευπρόσδεκτο και αυτό το βήμα» ανέφερε, από την πλευρά του ο ειδικός αγορητής του Ποταμιού, Γιώργος Αμυράς. Ο βουλευτής τόνισε ότι η Ελλάδα πρέπει να διαμορφώσει έναν μακροχρόνιο ενεργειακό σχεδιασμό για να αξιοποιήσει την αναπτυξιακή δυναμική στην Ευρώπη και να πετύχει τους κλιματικούς στόχους για τους οποίους έχει δεσμευτεί.

«Η  χώρα μας καθίσταται η έκτη χώρα μεταξύ των είκοσι επτά που εναρμονίζεται με την ευρωπαϊκή Οδηγία για την ανάπτυξη και διεύρυνση της αγοράς πέραν των πετρελαιοειδών» υπενθύμισε ο ειδικός αγορητής των ΑΝΕΛ, Γιώργος Λαζαρίδης, επισημαίνοντας ότι  η διεύρυνση της αγοράς επιβάλλεται από την αυξανόμενη ζήτηση. «Αναφέρομαι στη ζήτηση για τους κινητήρες που θα λειτουργούν με εναλλακτικά καύσιμα, η οποία παρουσιάζει παγκοσμίως αυξητικές τάσεις, ενώ το δίκτυο πρατηρίων επεκτείνεται με γοργούς ρυθμούς, για να εξυπηρετήσει τον αυξανόμενο αριθμό των καταναλωτών, επιβεβαιώνοντας αυτομάτως τις εξελίξεις στον χώρο της αεριοκίνησης, τη στιγμή μάλιστα που οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν νέα μοντέλα -και επαγγελματικά και ΙΧ- τα οποία χρησιμοποιούν το φυσικό αέριο» διευκρίνισε.

Τέλος, ο ειδικός αγορητής της Ένωσης Κεντρώων, Ιωάννης Σαρίδης είπε πως η εναρμόνιση με την κοινοτική Οδηγία δείχνει πως στην πατρίδα μας υπάρχει η απαραίτητη πολιτική βούληση για να συγχρονίσουμε τον βηματισμό μας με τους ευρωπαϊκούς λαούς και να συνεχίσουμε την πορεία προς την ηλεκτροκίνηση, ενισχύοντας βέβαια και την υγραεριοκίνηση, αλλά και τη γενικότερη χρήση του υδρογόνου και του φυσικού αερίου. «Εμείς το στηρίζουμε επί της αρχής και ευχόμαστε να ανοίξει μια νέα πόρτα, ένας νέος ορίζοντας για τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας στην Ελλάδα» σημείωσε.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!