Skip to main content
| I |

«Επιτροπή Ανταγωνισμού: Έρχεται μείωση προστίμων 15%».

Έως και 15% θα έχει τη δυνατότητα η Επιτροπή Ανταγωνισμού (ΕΠΑΝΤ) να μειώσει τα πρόστιμα που επιβάλει στις επιχειρήσεις. Αυτό βέβαια προϋποθέτει να “τρέξει” η διευθέτηση διαφοράς με αυτές. Τι είναι όμως και τι προβλέπει η διαδικασία διευθέτησης διαφορών, που ισχύει σε διάφορες χώρες της ΕΕ και εισάγεται με το πολυνομοσχέδιο;

 

Έως και 15% θα έχει τη δυνατότητα η Επιτροπή Ανταγωνισμού (ΕΠΑΝΤ) να μειώσει τα πρόστιμα που επιβάλει στις επιχειρήσεις. Αυτό βέβαια προϋποθέτει να “τρέξει” η διευθέτηση διαφοράς με αυτές. Τι είναι όμως και τι προβλέπει η διαδικασία διευθέτησης διαφορών, που ισχύει σε διάφορες χώρες της ΕΕ και εισάγεται με το πολυνομοσχέδιο;

Με τη διαδικασία διευθέτησης διαφορών δίνεται η δυνατότητα στις ελεγχόμενες από την ΕΠΑΝΤ επιχειρήσεις να συμβιβαστούν παραδεχόμενες τη συμμετοχή τους στην αποδιδόμενη παράβαση. Η διαδικασία αυτή αποσκοπεί στην απλοποίηση και την επιτάχυνση των διοικητικών διαδικασιών και στον περιορισμό του αριθμού και του εύρους των προσφυγών που ασκούνται εν συνεχεία ενώπιον των δικαστηρίων. Σε εφαρμογή αυτών παρέχεται στην ΕΠΑΝΤ εξουσιοδότηση να θεσπίσει τη διαδικασία διευθέτησης διαφορών η οποία θα εστιάσει στα εξής:

– Το αίτημα από τον ελεγχόμενο για υπαγωγή στη διαδικασία διευθέτησης δεν μπορεί να υποβληθεί σε πολύ προχωρημένο στάδιο της διαδικασίας. Για αυτό ως απώτατο όριο υποβολής του αιτήματος προβλέπεται κατ’ εξαίρεση η κατάθεση από τον ελεγχόμενο του πρώτου υπομνήματος μετά την κοινοποίηση της εισήγησης.

– Επίσης με το άρθρο 106 αναγνωρίζεται σε κάθε πρόσωπο το δικαίωμα να μη διώκεται, δικάζεται ή τιμωρείται περισσότερες φορές για τα ίδια πραγματικά περιστατικά ακόμη και εάν αυτά συγκροτούν περισσότερες παραβάσεις, ανεξάρτητα από τον ποινικό ή διοικητικό χαρακτηρισμό τους.

– Η εξόφληση των επιβαλλόμενων προστίμων, οδηγεί σε εξάλειψη του αξιόποινου των εγκλημάτων ενώ η τμηματική καταβολή του προστίμου συνεπάγεται την αναστολή της ποινικής δίωξης και την αναστολή της παραγραφής των αδικημάτων.

– Αν η διευθέτηση δεν επιτευχθεί τότε τυχόν δήλωση περί παραδοχής της παράβασης θεωρείται ανακληθείσα και δεν λαμβάνεται υπόψιν.

Αυτές όμως δεν είναι οι μοναδικές αλλαγές που φέρνει το πολυνομοσχέδιο. Αρκετές αλλαγές προωθούνται και στις αλλαγές που είχαν περάσει με τον νόμο 4346/2016 ο οποίος είχε ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων όχι μόνο από μέλη της ανεξάρτητης αρχές αλλά και από την αντιπολίτευση, ενώ ενστάσεις είχαν εκφράσει και οι Βρυξέλλες. Μια από τις διατάξεις, για την οποία είχε προκληθεί ο μεγαλύτερος θόρυβος, ήταν η θητεία του Γενικού Διευθυντή.

Με βάση αυτά που προβλέπονται στο πολυνομοσχέδιο η επίμαχη διάταξη του τελευταίου νόμου επί της ουσίας παύει να ισχύει και θα επανέλθει η πρότερη διάταξη, δηλαδή αυτή που ίσχυε πριν από την τελευταία αλλαγή. Συγκεκριμένα η θητεία του Γενικού Διευθυντή και των προϊσταμένων των διευθύνσεων γίνεται εκ νέου τετραετής (από τριετής), δυνάμενη, στην περίπτωση του Γενικού Διευθυντή να ανανεωθεί μία μόνο φορά.

Σε άλλο σημείο αναφέρεται πως για αποφυγή ερμηνευτικών αμφισβητήσεων η ανεξαρτησία των μελών του Πειθαρχικού Συμβουλίου, και η δυνατότητα προσβολής της πειθαρχικής απόφασης, καθώς και της υπουργικής απόφασης που εκδίδεται, σε εκτέλεση αυτής, στο ΣτΕ με αίτηση ακυρώσεως.

– Για να ξεκινήσει η πειθαρχική διαδικασία θα πρέπει το αποδιδόμενο πειθαρχικό παράπτωμα να έχει κάποια βαρύτητα, ενώ καταργείται η πειθαρχική ποινή της έγγραφης επίπληξης

– Με το άρθρο 104 αναθεωρούνται οι ρυθμίσεις που εισήχθησαν στον πρόσφατο νόμο 4364/2016 για τους εξωτερικούς δικηγόρους της ΕΠΑΝΤ. Συγκεκριμένα διευκρινίζεται πως το ανώτατο όριο της ετήσιας αμοιβής των εξωτερικών δικηγόρων είναι 20.000 ευρώ αφορά τη συνολική ετήσια αμοιβή εκάστου δικηγόρου κι όχι το ετήσιο σύνολο των αμοιβών των δικηγόρων.

– Αναθεωρούνται οι διατάξεις περί σύγκρουσης συμφερόντων εξωτερικών δικηγόρων.

– Το ανώτατο όριο της ετήσιας αμοιβής των 20.000 ευρώ θα ισχύσει μετά τη στελέχωση του Γραφείου Νομικής Υποστήριξης.

alexandra.gitsi@capital.gr 

πηγή : capital.gr

error: Content is protected !!