| I |

«Με το Χρυσόμαλλο δέρας μοιάζει το κυνήγι κατά του λαθρεμπορίου καυσίμων – Το ελληνικό κράτος δεν διαθέτει… Ιάσωνα».

Το ύψος του «μαύρου» χρήματος υπολογίζεται από 800 εκατ. ευρώ και φθάνει έως 1 δισ ευρώ το χρόνο

Όλοι ξέρουν για το λαθρεμπόριο καυσίμων αλλά κανένας αρμόδιος δεν κάνει αυτό που πρέπει.

 

Όλοι ξέρουν για το λαθρεμπόριο καυσίμων αλλά κανένας αρμόδιος δεν κάνει αυτό που πρέπει.
Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας έχει αναφερθεί αρκετές φορές σε ομιλίες του στα έσοδα που χάνονται από τη διακίνηση του παράνομου πετρελαίου.

Το ύψος του «μαύρου» χρήματος υπολογίζεται από 800 εκατ. ευρώ και φθάνει έως 1 δισ ευρώ το χρόνο.
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων κ. Γιώργος Ασμάτογλου ανοίγει το φάκελο λαθρεμπόριο καυσίμων στο bankingnews.

Η υπάρχουσα νομοθεσία που σκοπό έχει την πάταξη του λαθρεμπορίου αναδεικνύουν την Ελλάδα που αντιστέκεται και την Ελλάδα που δεν θέλει να αλλάξει.

Το πρώτο γραφειοκρατικό «διαμάντι» ο νόμος 4072 /2012 με το άρθρο 320 και στην παράγραφο 2γ ορίζει ότι τα υγρά καύσιμα που διατίθενται στην κατανάλωση πρέπει να ιχνηθετούνται δηλαδή το καύσιμο να περιέχει barcode.

Στο ίδιο άρθρο ορίζεται ότι σε περίπτωση που τα καύσιμα δεν ιχνηθετούνται η διακίνηση των καυσίμων είναι παράνομη.
Ο νομοθέτης με το …δικό του ελληνικό γραφικό χαρακτήρα ορίζει ότι όλα θα ρυθμιστούν με κοινή υπουργική απόφαση των συναρμοδίων υπουργείων.

Από το 2012 μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία ενέργεια.
Να σημειωθεί ότι είχε γίνει διαγωνισμός από το ΣΔΟΕ για την αναζήτηση των εταιρειών που θα έκαναν υλοποιήσιμη την εφαρμογή.

Αρχικά εμφανίστηκαν μόνο δύο ξένες εταιρείες και στο τέλος έμεινε η μία με συνέπεια την αναβολή του διαγωνισμού που παραμένει σε εκκρεμότητα.
Είναι εμφανές ότι κρατική υπηρεσία που θα ανέθετε σε μία εταιρεία τη δουλειά θα υπήρχαν εισαγγελικά πορίσματα.
Η δεύτερη γραφειοκρατική αταξία.

Ο νόμος 4177/2013 (φεκ Α/173/8.8.2013) άρθρο 31 παράγραφος 10 ορίζει:
Με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας επεκτείνεται η εφαρμογή των ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών εκροών.
Καθόριζε ακόμη ποιοι πρέπει να έχουν σύστημα εισροών – εκροών.

Όσοι έχουν εγκαταστάσεις πετρελαίου θέρμανσης είχε ως ημερομηνία λήξης τον Οκτώβριο του 2014.
Για τα υπόλοιπα σημεία πώλησης και διακίνησης καυσίμων δεν έχει εκδοθεί ακόμη η κοινή υπουργική απόφαση.
Η ελληνική νομοθεσία που εμπλουτίζεται διαρκώς με σκοπό την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων παίζει τα …ρέστα της.
Με το νόμο 4254/( ΦΕΚ Α/85/2014, προστέθηκε στο νόμο 3887/2010 το άρθρο 4 παράγραφο 3 (ΦΕΚ 174 Α 2010) δίνει το δικαίωμα σε εταιρείες που έχουν στόλο αυτοκινήτων να διαθέτουν αποθήκες καυσίμων χωρίς να τις καθιστά υποχρεωτική την τοποθέτηση του συστήματος εισροών εκροών.

Στις εξαιρέσεις ανήκουν οι εγκαταστάσεις των Ενόπλων Δυνάμεων και των Πρατηρίων Αφορολογήτων Ειδών.
Το υπουργείο Οικονομικών και η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων σε έγγραφό της στις 27 Ιουνίου 2014, αναφέρονταν στη σύσταση και συγκρότηση και στον ορισμό μελών της Επιτροπής για την παρακολούθηση των υποχρεώσεων ολοκλήρωσης της εγκατάστασης των συστημάτων καταπολέμησης του λαθρεμπορίου και της νοθείας των καυσίμων.
Η επιτροπή μέχρι σήμερα δεν έχει παραδώσει πεπραγμένα και κυρίως έργο.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων κ. Γιώργος Ασμάτογλου αναφερόμενος στο πετρέλαιο θέρμανσης προτείνει στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης να μην εφαρμόσει φέτος την πολιτική επιδόματος για την αγορά πετρελαίου θέρμανσης.
Να προχωρήσει στη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης από τα 230 ευρώ το χιλιόλιτρο στα 130 ευρώ.
Η πολιτική μείωσης του ειδικού φόρου θα δώσει πρόσβαση στους καταναλωτές που έχουν οικονομικά προβλήματα.
Ο κ. Ασμάτογλου ανάφερε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση ορίζει ως κατώτερη τιμή τα 21 ευρώ το χιλιόλιτρο αυτό είναι το κατώφλι που δεν μπορεί να παραβιαστεί.

Επίσης έδωσε απαντήσεις αναφορικά στο ενδεχόμενο αρκετοί χρήστες να επιλέξουν το πετρέλαιο θέρμανσης αντί του πετρελαίου κίνησης.

Ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ απάντησε ότι δεν συμφέρει η αγορά του πετρελαίου θέρμανσης διότι η εταιρεία ή το φυσικό πρόσωπο θα χάσει την επιστροφή του ΦΠΑ.
Επίσης δεν θα είναι σε θέση να περάσει το κόστος αγοράς ως έξοδο στα λογιστικά βιβλία καθώς δεν θα λάβει τιμολόγιο.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!