Skip to main content

Πληροφορίες για νέα αύξηση του ΕΦΚ στη βενζίνη

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (ΠΟΠΕΚ)
Αρχιμήδους 29, 71306 Ηράκλειο – Κρήτη
Τηλ. 2810 220885 Fax 2810 220881
Κιν. Προέδρου 6984314310
E mail: popek@sppi.gr

Αριθμ. Πρωτ. 36

Ηράκλειο Κρήτης 14/06/2010

             Προς :

o             τον υπουργό Οικονομικών

κ. Γ. Παπακωνσταντίνου

o             την υπουργό Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας

κ. Λ. Κατσέλη

             Κοιν. :  Γεν. Γραμματέα Φορολογικών και Τελωνειακών θεμάτων

Υπ. Οικονομικών κ. Δημήτρη Γεωργακόπουλο

Κε υπουργέ,

Πληροφορούμαστε ότι η κυβέρνηση εξετάζει εισηγήσεις για αντικατάσταση των τελών κυκλοφορίας με πρόσθετη αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (!)στη βενζίνη. Τυχόν υιοθέτηση αυτής της πρότασης θα αποτελέσει ολέθριο σφάλμα με αρνητικές επιπτώσεις όχι μόνο για την αγορά και τους καταναλωτές αλλά και για τα έσοδα του Δημοσίου.

Θυμίζουμε ότι από την αρχή του χρόνου η συνολική φορολογική επιβάρυνση ανά λίτρο αμόλυβδης, από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και το ΦΠΑ, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Οικονομίας, έχει αυξηθεί από 57,4 λεπτά σε 91,9 λεπτά το λίτρο. Δηλαδή η συνολική αύξηση μέχρι στιγμής είναι 34,5 λεπτά ανά λίτρο και έπεται συνέχεια με την  επόμενη δόση της αύξησης του ΦΠΑ από 1ης Ιουλίου. Η σημαντική αύξηση του πληθωρισμού οφείλεται κατά 50% στις υψηλές τιμές των καυσίμων.

Τα στοιχεία εξάλλου της Στατιστικής Αρχής δείχνουν ότι ο όγκος πωλήσεων στα πρατήρια καυσίμων μειώθηκε κατά 7,4 % τον περασμένο Μάρτιο, σε σχέση με το Μάρτιο του 2009, ενώ δεν είχε επιβληθεί ακόμη η τελευταία δόση της αύξησης του ΕΦΚ. Ήδη από τα στοιχεία και τις εκτιμήσεις των μελών μας προκύπτει ότι η μείωση της κατανάλωσης κυμαίνεται πλέον στο 30 – 40 %.

Αυτό σημαίνει ότι δεν επιτυγχάνεται ούτε ο δημοσιονομικός στόχος της αύξησης των φόρων, αφού η μείωση της κατανάλωσης περιορίζει τα έσοδα που εισπράττει τελικά το Δημόσιο, παράλληλα όμως επιβαρύνει όλα τα μεταφορικά κόστη , όπως και το κόστος παραγωγής πολλών προϊόντων. Σημειώνουμε ακόμη ότι το αυτοκίνητο δεν είναι είδος πολυτελείας, αλλά εργαλείο δουλειάς και η αύξηση στα καύσιμα επιδεινώνει την κατάσταση για εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους που μετακινούνται λόγω δουλειάς με το αυτοκίνητο.

Από τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι η αγορά δεν αντέχει άλλη αύξηση φόρων στα καύσιμα και οποιαδήποτε τέτοια εισήγηση πρέπει να απορριφθεί γιατί μόνο αρνητικές θα είναι οι επιπτώσεις που θα επιφέρει.

Έχουμε την εντύπωση, τέλος, ότι όσοι προτείνουν το μέτρο αυτό προσπαθούν να διορθώσουν μια αδικία (δηλαδή την υπέρμετρη αύξηση των τελών κυκλοφορίας που έγινε πέρυσι για τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων) με μια ακόμα μεγαλύτερη. Δεδομένου ότι η αύξηση του φόρου στα καύσιμα επιβαρύνει εξίσου όλους τους καταναλωτές, ανεξαρτήτως εισοδήματος και μάλιστα η αναλογική επιβάρυνση είναι μεγαλύτερη για όσους έχουν χαμηλό εισόδημα.

Με εκτίμηση

Για την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων

Ο Πρόεδρος                                                              Ο Γ. Γραμματέας

Μαυράκης Χαράλαμπος                                                       Μελίδης Σπύρος

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!