Skip to main content
| I |

“Μotor Oil: Ζημιές 150,6 εκατ. ευρώ στο α’ εξάμηνο”.

 

Με ζημιές 150,6 εκατ. ευρώ έκλεισε το α’ εξάμηνο του 2020 για την Motor Oil έναντι κερδών 147,4 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι ως αποτέλεσμα των παρενεργειών της πανδημίας, με τη διοίκηση να προβλέπει βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων στο δεύτερο μισό της οικονομικής χρήσης. 

Ο  κύκλος εργασιών του ομίλου μειώθηκε στο α’ εξάμηνο στα 2,833 δισ. ευρώ κατά 1,73 δισ. ευρώ ή 38,04% λόγω μείωσης του όγκου πωλήσεων κατά 15,24% (από ΜΤ 7.513.946 σε ΜΤ 6.368.481) σε συνδυασμό με το μειωμένο μέσο όρο των τιμών των προϊόντων πετρελαίου (εκπεφρασμένες σε δολάρια Η.Π.Α.) κατά 40% περίπου σε σχέση με τις τιμές της αντίστοιχης περιόδου του 2019. 

Μέρος της μείωσης του κύκλου εργασιών αντισταθμίστηκε από την ενδυνάμωση του δολαρίου Η.Π.Α. έναντι του ευρώ (μέση ισοτιμία) κατά 2,46% (μέση ισοτιμία α ’εξαμήνου 2020 = 1,102 έναντι α’ εξαμήνου 2019 = 1,130).

Η σημαντική υστέρηση του όγκου πωλήσεων του ομίλου το α’ εξάμηνο 2020 έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2019 οφείλεται αφενός στην προγραμματισμένη περιοδική συντήρηση του Συγκροτήματος Υδρογονοπυρόλυσης (Mild Hydrocracker) του Διυλιστηρίου της μητρικής που πραγματοποιήθηκε το διάστημα Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2020 και αφετέρου στις έκτακτες συνθήκες που επικράτησαν κατά το Β’ τρίμηνο 2020 σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο στο πλαίσιο των μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας Covid-19.

Διευκρινίζεται ότι σε μεγαλύτερο βαθμό επηρεάστηκαν οι πωλήσεις αεροπορικού καυσίμου που λόγω του lockdown υποχώρησαν 80% περίπου το Β’ τρίμηνο 2020 έναντι της αντίστοιχης περιόδου 2019.

Το Α΄ εξάμηνο του 2020 ο Όμιλος είχε έσοδα από παροχή υπηρεσιών το μεγαλύτερο μέρος των οποίων (άνω του 75%) αφορούσε δραστηριότητες τις NRG Α.Ε και το υπόλοιπο δραστηριότητες της OFC ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ A.E καθώς και αποθήκευτρα και σχετιζόμενες υπηρεσίες.

Το μικτό κέρδος (προ αποσβέσεων) του ομίλου διαμορφώθηκε το α’ εξάμηνο 2020 σε 60.641 χιλ. ευρώ έναντι 408.039 χιλ. ευρώ την αντίστοιχη ενδιάμεση περίοδο του 2019. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών εμφάνισε σημαντικά μεγαλύτερο ρυθμό μείωσης έναντι του ενοποιημένου Κόστους Πωλήσεων (38,04% έναντι 33,42%). 

Τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε ζημιές 63.156 χιλ. ευρώ έναντι κερδών 291.778 χιλ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο 2019.

Οι προοπτικές

Αναφορικά με τις προοπτικές, η διοίκηση του ομίλου σημειώνει στις οικονομικές καταστάσεις ότι οι δραστηριότητες των εταιρειών διύλισης και εμπορίας προϊόντων πετρελαίου, καθώς και η κερδοφορία τους, είναι συνάρτηση σειράς εξωγενών παραμέτρων και κυρίως των τιμών του αργού, των περιθωρίων διύλισης, της ισοτιμίας ευρώ / δολαρίου Η.Π.Α και της εξέλιξης των επιτοκίων. Κατά τη διάρκεια του α’ εξαμήνου 2020 παρατηρήθηκε αξιοσημείωτη μεταβλητότητα στην τιμή του Brent η οποία κυμάνθηκε μεταξύ USD 13 – 70/bbl. Το διάστημα μετά την 30η Ιουνίου 2020 (τιμή κλεισίματος Brent USD 41,83/bbl) παρατηρείται σταθεροποίηση των τιμών του αργού εντός του στενότερου εύρους USD 42-46/bbl (μέγιστη τιμή USD 45,99/bbl – ελάχιστη τιμή USD 42,10/bbl – μέση τιμή USD 44,04/bbl).

Για το δεύτερο μισό της τρέχουσας χρήσης, αναμένεται βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων της εταιρείας λαμβάνοντας υπόψη ότι οι εργασίες συντήρησης των μονάδων του Διυλιστηρίου έχουν ολοκληρωθεί και συνεκτιμώντας τη δυνατότητα του Διυλιστηρίου να επιτυγχάνει περιθώρια διύλισης στο ανώτερο εύρος του κλάδου. Σημαντική παράμετρο για την πορεία των εργασιών της εταιρείας και του ομίλου θα αποτελέσει η ανάκαμψη της ζήτησης προϊόντων πετρελαίου σε διεθνές και εγχώριο επίπεδο.

ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!