Skip to main content
| Notaka

“Πηγές της Eurelectric στο energypress: Ανησυχητική η απουσία υποστήριξης για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα”.

 

Της  Γιάννας  Παπαδημητρίου,

Σφόδρα επιφυλακτική για το κατά πόσο θα επιτευχθούν οι στόχοι για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας εμφανίζεται η Eurelectric, καθώς, όπως επισημαίνουν στελέχη της στο energypress, δεν προκύπτει ότι υπάρχει η κατάλληλη πολιτική υποστήριξη για την ανάπτυξη δικτύου σταθμών φόρτισης.

Όπως εξηγoύν τα στελέχη της Eurelectric, για να επιτευχθούν οι αυξημένοι στόχοι της ΕΕ για την μείωση των εκπομπών CO2 από αυτοκίνητα, θα πρέπει το 2030 να κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους περίπου 40 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα, βανάκια και φορτηγά.

Με πιο απλά λόγια, σε διάστημα μόλις 11 χρόνων από σήμερα, θα πρέπει να έχει αυξηθεί κατά 40 φορές ο αριθμός τέτοιων οχημάτων, σε σχέση με όσα κυκλοφορούσαν το 2018.

Δύσκολο; Πολύ, όμως η Eurelectric εκτιμά ότι με κατάλληλες επενδύσεις και υποστήριξη, ο στόχος, αν και φιλόδοξος, είναι επιτεύξιμος.

Στην Ελλάδα, όμως, η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι, αναλογικά, για την επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου, ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα μας θα πρέπει να φτάσει τα 23.200, την ώρα που σήμερα μόλις και μετά βίας αγγίζει τα 600.

Δεν προξενεί καμία εντύπωση, λοιπόν, το γεγονός ότι πηγές της Eurelectric επισημαίνουν στο energypress ότι η χώρα μας είναι πολύ πιθανό να χάσει το τραίνο του εξηλεκτρισμού των μεταφορών, αν δεν αλλάξει γρήγορα ρότα.

Αν δεν προχωρήσουν γρήγορα μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές φόρτισης, η προοπτική της απανθρακοποίησης του τομέα των μεταφορών δια του εξηλεκτρισμού του τίθεται εν αμφιβόλω, σύμφωνα με τα στελέχη της Eurelectric.

Για να προχωρήσουν γρήγορα οι σχετικές επενδύσεις, χρειάζεται άμεση δράση από τη μεριά των κυβερνήσεων και των εθνικών ρυθμιστικών αρχών. Το ερώτημα που τίθεται από την πλευρά της Eurelectric, λοιπόν, είναι αν οι ελληνικές αρχές θα δράσουν όσο γρήγορα απαιτείται.

Τα μέχρι στιγμής δεδομένα, πάντως, δεν εμπνέουν ιδιαίτερη αισιοδοξία στη Eurelectric.

Όπως χαρακτηριστικά τονίζουν στο energypress στελέχη της Eurelectric, ο αριθμός των δημόσια διαθέσιμων σημείων φόρτισης ήδη δεν επαρκεί για τα ηλεκτρικά οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

Μάλιστα, σημειώνουν ότι οι ευρωπαϊκοί κανόνες υποδεικνύουν ως μέγιστο τον αριθμό των 10 ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανά σταθμό φόρτισης, τη στιγμή που στην Ελλάδα ο αριθμός αυτός έχει ήδη φτάσει τα 15.

Το πιο ανησυχητικό, όμως, σύμφωνα με τη Eurelectric, είναι ότι δε διαφαίνεται να υπάρχει κατάλληλη υποστήριξη για να διασφαλιστεί η ανάπτυξη του απαιτούμενου δικτύου σταθμών ταχείας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

energypress.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!