Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Ν. Σαντορινιός εκτιμά πως θα υπάρξει σημαντική μείωση στο κόστος των καυσίμων στα νησιά όπου θα εφαρμοστεί το μέτρο
Την άμεση έναρξη του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα καύσιμα για τα νησιά που συμμετέχουν στην πιλοτική εφαρμογή του μέτρου, προανήγγειλε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ν. Σαντορινιός.
«Θα ήθελα να ενημερώσω το Σώμα ότι η Κοινή Υπουργική Απόφαση έχει εκδοθεί, έχει πάρει ΦΕΚ και ήδη τα πρατήρια βενζίνης ξεκινούν να επιδοτούνται μέχρι και 19,5 λεπτά ανά λίτρο», σημείωσε χαρακτηριστικά παρουσιάζοντας χθες (4/4) τροπολογία που διευρύνει την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου και στις αεροπορικές μεταφορές.
Ο κ. Σαντορινιός εκτίμησε ότι, με την έναρξη της επιδότησης, θα υπάρξει πολύ πριν το Πάσχα σημαντική μείωση στο κόστος των καυσίμων στα νησιά που περιλαμβάνονται στην πιλοτική εφαρμογή.
Επίσης, ανέφερε ότι παρατείνεται η πιλοτική εφαρμογή των καυσίμων για έξι μήνες επιπλέον, διότι έληγε μέσα στο καλοκαίρι, τον Ιούνιο, και επομένως δεν θα μπορούν να υπάρξουν αρκετά δεδομένα με βάση και την τουριστική περίοδο.
Πρόσθετοι δικαιούχοι
Πέρα από την ένταξη και των αερομεταφορών στο Μεταφορικό Ισοδύναμο, μέσω της τροπολογίας προστίθενται και νέοι δικαιούχοι του μεταφορικού ισοδύναμου (μέλη ΔΕΠ, μέλη σωμάτων ασφαλείας και ενόπλων δυνάμεων που υπηρετούν στα νησιά).
Όπως είπε ο κ. Σαντορινιός, μέχρι τώρα έχουν επιδοτηθεί 200.000 εισιτήρια, ενώ υπάρχουν 9.500 αιτήσεις επιχειρήσεων να ενταχθούν στο ισοδύναμο.
Παράλληλα, επεκτείνεται το ισοδύναμο από την οικονομική και στις άλλες θέσεις των πλοίων για αποστάσεις μεγαλύτερες των 80 μιλίων, ώστε οι δικαιούχοι να μπορούν να κλείσουν και κρεβάτι.
Επίσης, ο αναπληρωτής υπουργός αποκάλυψε πως στο Μεταφορικό Ισοδύναμο πρόκειται να ενταχθεί και η Κρήτη.
«Μετά από μεγάλη διαβούλευση, η οποία έγινε και εδώ στη Βουλή, αλλά και με την Περιφέρεια Κρήτης και τους δήμους της Κρήτης και τα επιμελητήρια, εντάσσονται μια σειρά από επιχειρηματικές δραστηριότητες της Κρήτης για τη μεταφορά των προϊόντων από και προς το νησί της Κρήτης, διότι διαπιστώσαμε ότι υπάρχει επιπλέον κόστος μεταφοράς λόγω ακτοπλοϊκής μεταφοράς», υπογράμμισε.
Γι’ αυτό τον σκοπό, όπως πρόσθεσε, γίνεται μελέτη από το Πανεπιστήμιο Πειραιά κατόπιν εντολής των επιμελητηρίων της Κρήτης και της Περιφέρειας της Κρήτης και αναμένονται τα αποτελέσματα, προκειμένου να οριστικοποιηθεί με την κοινή υπουργική απόφαση.
worldenergynews.gr