| Notaka

09:00 ‘Εκπομπές CO2 από αυτοκίνητα: στοιχεία και αριθμοί (infographics)”.

 

Αναρωτηθήκατε ποτέ πόσο CO2 εκπέμπεται από τα αυτοκίνητα ή αν τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πραγματικά καθαρότερη εναλλακτική λύση; Δείτε τις ενημερωτικές μας πληροφορίες για να μάθετε.

Οι μεταφορές ευθύνονται για σχεδόν το 30% των συνολικών εκπομπών CO2 της ΕΕ, εκ των οποίων το 72% προέρχεται από τις οδικές μεταφορές. Στο πλαίσιο των προσπαθειών για μείωση των εκπομπών CO2 , η ΕΕ έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών από τις μεταφορές κατά 60% έως το 2050 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990.

Οι εκπομπές στις μεταφορές αυξάνονται


Η σημαντική μείωση των εκπομπών CO2 από τις μεταφορές δεν θα είναι εύκολη, καθώς ο ρυθμός μείωσης των εκπομπών έχει επιβραδυνθεί. Άλλοι τομείς έχουν μειώσει τις εκπομπές από το 1990, αλλά όσο περισσότεροι άνθρωποι γίνονται πιο κινητοί, οι εκπομπές CO2 από τις μεταφορές αυξάνονται.


Οι προσπάθειες για τη βελτίωση της αποδοτικότητας των καυσίμων των καινούργιων αυτοκινήτων επιβραδύνουν επίσης. Μετά από μια σταθερή μείωση, τα νέα ταξινομημένα αυτοκίνητα εκπέμπουν κατά μέσο όρο 0,4 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο περισσότερο το 2017 από ό, τι το προηγούμενο έτος.


Για να περιορίσει την τάση, η ΕΕ προτείνει νέους στόχους για τις εκπομπές CO2 , οι οποίοι αποσκοπούν στη μείωση των επιβλαβών εκπομπών από τα καινούργια αυτοκίνητα και φορτηγά.Οι ευρωβουλευτές θα ψηφίσουν σχετικά με τους νέους κανόνες κατά τη σύνοδο ολομέλειας στις 27 Μαρτίου.

Αυτοκίνητα μεγάλες ρυπαίνοντες

 

Οι εκπομπές CO2 από τη μεταφορά επιβατών διαφέρουν σημαντικά ανάλογα με τον τρόπο μεταφοράς. Τα επιβατικά αυτοκίνητα αποτελούν σημαντικό ρυπαίνοντα, αντιπροσωπεύοντας το 60,7% των συνολικών εκπομπών CO2 από τις οδικές μεταφορές στην Ευρώπη.

 

Ωστόσο, τα αυτοκίνητα μπορούν να είναι μεταξύ των καθαρότερων τρόπων μεταφοράς, εάν μεταφέρουν τουλάχιστον τέσσερα άτομα, ενώ μόνο ένα τρένο εκπέμπει λιγότερο CO2 ανά άτομο που ταξιδεύει.

 

Με μέσο όρο 1,5 άτομα ανά αυτοκίνητο στην Ευρώπη, άλλοι τρόποι μεταφοράς, όπως τα λεωφορεία, αποτελούν επί του παρόντος καθαρότερη εναλλακτική λύση.

Είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθαρότερα;

 

Υπάρχουν δύο τρόποι μείωσης των εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα: καθιστώντας τα οχήματα πιο αποτελεσματικά ή μεταβάλλοντας το χρησιμοποιούμενο καύσιμο. Σήμερα, τα περισσότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη χρησιμοποιούν βενζίνη (52%). Ωστόσο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κερδίζουν έλξη.

 

Παρά το μικρό μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (περίπου 1,5% των νέων επιβατικών οχημάτων), ο αριθμός των νέων ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξάνεται σταθερά τα τελευταία χρόνια. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 51% το 2017 σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

 

o υπολογίσει το ποσό του CO2 που παράγεται από ένα αυτοκίνητο, πρέπει να λαμβάνονται υπόψη όχι μόνο το CO2 που εκπέμπεται κατά τη διάρκεια της χρήσης, αλλά και τις εκπομπές που προκαλούνται από την παραγωγή και τη διάθεση του.

 

Η παραγωγή και η διάθεση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι λιγότερο φιλική προς το περιβάλλον από ό, τι ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης και το επίπεδο των εκπομπών από τα ηλεκτρικά οχήματα ποικίλλει ανάλογα με τον τρόπο παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας.

 

Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη το μέσο ενεργειακό μείγμα στην Ευρώπη, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποδεικνύονται ήδη καθαρότερα από τα οχήματα που κινούνται με βενζίνη. Καθώς το μερίδιο της ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές πρόκειται να αυξηθεί στο μέλλον, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα καταστούν ακόμη λιγότερο επιβλαβή για το περιβάλλον.

Άλλα μέτρα της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου

 

Βάσει της συμφωνίας του Παρισιού για την αλλαγή του κλίματος, η ΕΕ δεσμεύτηκε να μειώσει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 40% σε όλους τους οικονομικούς τομείς έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990.

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews REPSOL Revoil RMM Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies Urals WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ ΡΕΒΟΙΛ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΕΔΡΑ:
Διεύθυνση: Αρχιμήδους 29
Ηράκλειο Κρήτης, 71306
ΤΗΛ: 2810 220885
FAX: 2810 220881
EMAIL: popek@popek.gr
Χάρτης πρατηρίων καυσίμων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!