| Notaka

“Η τιμή του πετρελαίου μπορεί σύντομα να αγγίξει τα 80$”.

Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

 Του Bryan Rich

Τα επιτόκια μεταβάλλονται σήμερα. Το ίδιο συμβαίνει και με την τιμή του πετρελαίου. Οι μεταβολές αυτές είναι συναφείς μεταξύ τους. Στο μεγαλύτερο μέρος του παρελθόντος τριμήνου, είχαμε συζητήσει για το πως αποσυνδέθηκε η αγορά των επιτοκίων από την χρηματιστηριακή αγορά και την οικονομία. Με τις μετοχές να παρουσιάζουν αύξηση 20% σε σύγκριση με πέρυσι, με την οικονομία να αναπτύσσεται με ρυθμούς στο 3%, με την ανεργία να αγγίζει το 4% και μετά από πέντε αυξήσεις επιτοκίων από τη Fed κατά τη διάρκεια του στενού οικονομικού κύκλου που διανύουμε, η απόδοση  των δεκαετών αμερικανικών ομολόγων  είναι λογική.

Όπως όμως έχουμε συζητήσει, πρέπει να αναμένουμε ότι η παραπάνω λογική θα είναι σχετικά στρεβλωμένη,  όταν βγαίνουμε από μια άνευ προηγουμένου οικονομική κρίση, η οποία αντιμετωπίστηκε από μια άνευ προηγουμένου και συντονισμένη σε παγκόσμιο επίπεδο νομισματική πολιτική. Και αυτό συνεχίζει να δημιουργεί αναταραχές στις χρηματαγορές. Ειδικότερα, εφόσον οι παγκόσμιες κεντρικές τράπεζες συνεχίζουν να εκτυπώνουν χρήμα και να αγοράζουν αδιάκριτα με το φρέσκο τυπωμένο χρήμα ( π.χ. τα δολάρια που ρίχνονται στην αγορά), θα διατηρήσουν τα επιτόκια της αγοράς σε χαμηλά επίπεδα. Και αυτό ακριβώς έχει συμβεί. Φυσικά αυτή η νομισματική πολιτική βοηθά την διατήρηση των τιμών των καυσίμων, τις Η.Π.Α. και την παγκόσμια ανάκαμψη, καθώς διατηρεί τα επιτόκια δανεισμού σε χαμηλό επίπεδο για τα ενυπόθηκα και καταναλωτικά δάνεια, το εταιρικό και το δημόσιο χρέος.

Τον προηγούμενο μήνα όμως, είχαμε συζητήσει για το που έχουν αγκιστρωθεί σήμερα τα παγκόσμια επιτόκια. Στην Ιαπωνία. Όσο η Ιαπωνία συνδέει την απόδοση του 10ετούς ομολόγου με το σημείο βάσης μηδέν, θα έχει την άδεια να εκτυπώσει απεριόριστο γιεν και να αγοράσει διεθνώς κρατικά ομόλογα με συνέπεια να παρατηρείται στασιμότητα στα επιτόκια. Τι θα μπορούσε να μεταβάλλει την πολιτική αυτή στην Ιαπωνία; Αυτή είναι η ερώτηση.

Όταν εγκαταλείψει την παραπάνω νομισματική πολιτική, τότε αυτό θα είναι το σημάδι για το τέλος της ποσοτικής χαλάρωσης τόσο στην Ιαπωνία, όσο και παγκοσμίως. Τα επιτόκια θα αυξηθούν.

Ο αρχιτέκτονας του προγράμματος ποσοτικής χαλάρωσης στην Ιαπωνία, Shinzo Abe, δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι θα διατηρήσει “το πόδι στο πετάλι” αλλά τόνισε πως υπάρχει πιθανότητα να χτυπηθεί ο αποπληθωρισμός φέτος. Αυτή η δήλωση, οδήγησε σε κινητικότητα τις τιμές παγκοσμίως. Η απόδοση αναφοράς των δεκαετών ομολόγων έχει αυξηθεί στο 2,60% αυτή την εβδομάδα, την υψηλότερη από τον Μάρτιο του περασμένου έτους.  Μια άλλη μεγάλη επίδραση εντοπίζεται στην τιμή του πετρελαίου.

Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, η τιμή του πετρελαίου έχει “παίξει” σημαντικό ρόλο στην στάση της Fed απέναντι στον πληθωρισμό. Ρόλος που έχει υιοθετηθεί και από άλλες κεντρικές τράπεζες παγκοσμίως.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να τονιστεί πως η τιμή του πετρελαίου διαπραγματεύεται στα 65 δολάρια το βαρέλι σήμερα, τα υψηλότερα επίπεδα από το 2014. Θυμηθείτε δε ότι εξετάσαμε το γράφημα που παρατίθεται παραπάνω για την τιμή του πετρελαίου τον περασμένο Νεοέμβριο. Είχαμε αυτό το ανάστροφο “κεφάλι” και τους “ώμους” όπως παρατηρείτε στο γράφημα, που προέβλεψε την κίνηση προς τα 80 δολάρια.

Με την τιμή του πετρελαίου να αυξάνεται κατά 26% από το Νοέμβριο δείτε τη σημερινή εικόνα…

Oil2

Ήρθε η στιγμή να επενδύσουμε σύμφωνα με τα όσα συστήνουν οι ειδικοί επενδυτές, Leigh Goehring and Adam Rozencwajg, οι οποίο πιστεύουν ακράδαντα (και είναι δημοφιλείς για την άποψή τους αυτή) πως η τιμή του πετρελαίου θα κυμανθεί από τα 75 δολάρια έως τα 100 δολάρια το βαρέλι. Το προηγούμενο καλοκαίρι είχαν δηλώσει ενδεικτικά πως ” όταν το απόθεμα πετρελαίου πέφτει σε τόσο χαμηλό επίπεδο, υπάρχει το ρίσκο τριπλασιασμού των τιμών του πετρελαίου”. 

ΠΗΓΗ: Capital.gr    

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt HelleniQ Energy Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Lukoil Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI Yiufi «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξανδρούπολη Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΗΜ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αγωγός αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτρικό ρεύμα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!