Skip to main content
| Notaka

“Πρωτιά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Νορβηγία το 2017”.

 Προβολή εικόνας στο Twitter

Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν αποτελούν κάποια μελλοντική υπόθεση, αλλά είναι ήδη παρόντα, κυκλοφορούν ανάμεσά μας. Και αρχίζουν και γράφουν τα πρώτα ρεκόρ.

Σύμφωνα με τους Times της Νέας Υόρκης, οι πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν πάνω από το 50% στη Νορβηγία, την περασμένη χρονιά.

Αυτό συνέβη λόγω των γενναιόδωρων κυβερνητικών επιδοτήσεων οι οποίες επέκτειναν το προβάδισμα της χώρας στη μετάβαση από «κλασικούς» κινητήρες ορυκτών καυσίμων στον ηλεκτρισμό, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την Τετάρτη 3 Ιανουαρίου 2018.

Τα «καθαρά» ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα υβριδικά οχήματα, τα οποία διαθέτουν μπαταρία και κινητήρα ντίζελ ή βενζίνης, αντιπροσώπευαν το 52% όλων των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων το 2017 στη Νορβηγία έναντι 40% το 2016, δήλωσε η ανεξάρτητη Oμοσπονδία Νορβηγών Οδηγών (OFV).

«Καμία άλλη χώρα δεν έπιασε τέτοιο ποσοστό», δήλωσε ο επικεφαλής της OFV, Εβίντ Σόλμπεργκ Θόρσεν. «Για πρώτη φορά έχουμε μερίδιο αγοράς αυτοκινήτων ορυκτών καυσίμων κάτω από το 50%», σημείωσε ο ίδιος.

Ποιες είναι οι κυβερνητικές επιδοτήσεις; H Νορβηγία -αν και σημαντικός εξαγωγέας πετρελαίου- απαλλάσσει τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από σχεδόν όλους τους φόρους και χορηγεί προνόμια που μπορεί να αξίζουν χιλιάδες δολάρια ετησίως, όσον αφορά στη δωρεάν ή επιδοτούμενη στάθμευση, στην επαναφόρτιση και τη δωρεάν χρήση των διοδίων. Παράγει, επίσης, σχεδόν όλη την ηλεκτρική ενέργεια υδροηλεκτρικά, οπότε η μετάβαση συμβάλλει στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της αλλαγής του κλίματος.

Πέρυσι, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) δήλωσε ότι η Νορβηγία ήταν πολύ πιο μπροστά από άλλες χώρες, όπως η Ολλανδία, η Σουηδία, η Κίνα, η Γαλλία και η Βρετανία στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Με το κριτήριο του ΙΕΑ, το οποίο αποκλείει τα υβριδικά αυτοκίνητα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Νορβηγία αυξήθηκαν στο 39% το 2017 από 29% το 2016, όταν οι Κάτω Χώρες ήταν στη δεύτερη θέση με 6,4%.

Είναι γεγονός ότι σε πολλές χώρες, οι υψηλές τιμές των αυτοκινήτων με μπαταρία, η περιορισμένη αυτονομία και οι μεγάλοι χρόνοι χρέωσης, αποθαρρύνουν τους αγοραστές. Βέβαια, οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων λένε ότι αυτά τα μειονεκτήματα μειώνονται με την πάροδο του χρόνου για τα νέα μοντέλα.

Οι χώρες σε όλον τον κόσμο έχουν επιταχύνει την προώθηση των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Καθώς η Κίνα προσπαθεί να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα που αναπνέει και να κυριαρχήσει στην τεχνολογία των νέων οχημάτων, η κυβέρνηση εκεί θέλει ένα στα πέντε αυτοκίνητα, με εναλλακτικά καύσιμα, να πωλούνται έως το 2025. Η Γαλλία και η Βρετανία σχεδιάζουν να σταματήσουν την πώληση βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μέχρι το 2040.

ΠΗΓΗ: Energy Press

 

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!