Skip to main content
| Notaka

“Έτσι σώθηκαν οι επιχειρήσεις 1500 Πρατηριούχων”.

 

Σε προηγούμενο άρθρο μας με τίτλο «Σπίρτζης και Ασμάτογλου σώζουν την τελευταία στιγμή Πρατήρια και θέσεις εργασίας» είχαμε σημειώσει, «Περισσότερα από 1500 πρατήρια που βρίσκονται κάτω από οικοδομές σώζονται από το λουκέτα σύμφωνα με πληροφορίες του thessalonikipress. Σύμφωνα με τον νόμο 4439 του 2016  όσα πρατήρια βρίσκονται κάτω από οικοδομές θα έπρεπε να κλείσουν μέχρι το τέλος του 2017 οδηγώντας στην ανεργία χιλιάδες εργαζόμενους. 

Οι πρατηριούχοι από την πρώτη στιγμή αντέδρασαν θεωρώντας άδικο τον νόμο αφού η ασφάλεια που επικαλείται δεν τίθεται με τα πρατήρια να έχουν όλες τις αναγκαίες υποδομές. Μάλιστα δύο από τα βασικά επιχειρήματα τους ήταν ότι μέχρι σήμερα δεν έχει σημειωθεί κανένα ατύχημα που να οφείλεται σε λειτουργία πρατηρίου καθώς επίσης ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη λειτουργούν κανονικά τα πρατήρια μέσα στις πόλεις και κάτω από οικοδομές.»

Την Παρασκευή σε ανακοίνωση του ο Χρήστος Σπίρτζης έδωσε τέλος στην αγωνία των πρατηριούχων σημειώνοντας «ότι σε επικείµενο νοµοσχέδιο του Υπουργείου µας που είναι έτοιµο προς κατάθεση, στις προτεινόµενες νοµοθετικές διατάξεις υφίσταται και διάταξη που προβλέπει παράταση της ηµεροµηνίας 10-12-2017, που ορίζεται στο άρθρο 25 του ν.4439/16 ως προθεσµία για την υλοποίηση των µέτρων που αναφέρονται στο ανωτέρω άρθρο.

Η προθεσµία αυτή αφορά τα υφιστάµενα πρατήρια υγρών καυσίµων ή τους σταθµούς αυτοκινήτων δηµόσιας χρήσης εξοπλισµένοι µε αντλίες υγρών καυσίµων που λειτουργούν στα ισόγεια κτιρίων µε ορόφους, στους οποίους στεγάζονται όσες χρήσεις αναφέρονται στο άρθρο 4 παρ. 1 του Ν. 2801/ 2000 (Α΄ 46), στα οποία συµπεριλαµβάνονται και αυτά που λειτουργούν σε ισόγεια κτιρίων όπου άνωθεν αυτών στεγάζονται χρήσεις γραφείων και ξενοδοχείων.»

Πως φτάσαμε στην απόφαση του Υπουργού

Η απόφαση ήταν οριστική, τα πρατήρια κάτω από οικοδομές θα έπρεπε να κλείσουν μέχρι το τέλος του 2017. Από το 2010 όπου πάρθηκε η απόφαση αυτή οι περισσότεροι δεν το είχαν πάρει στα σοβαρά και θεωρούσαν ότι το πρόβλημα αυτό θα λυνόταν με συνεχείς παρατάσεις όπως γίνεται παντού και πάντα σε αυτή την χώρα. Η τότε ηγεσία της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών δεν έδωσε την σημασία που θα έπρεπε και έτσι το θέμα ξεχάστηκε. 

Από το 2016 όμως άρχισαν να φαίνονται τα πρώτα προβλήματα, οι πρατηριούχοι δεν ήξεραν αν θα κλείσουν τα καταστήματα τους η όχι με αποτέλεσμα να μην μπορούν να προχωρήσουν σε συμφωνίες με τις εταιρίες – προμηθευτές τους. Συζητήθηκαν διάφορες λύσεις μέχρι που φτάσαμε στο σημείο όπου για να παραμείνει ένα πρατήριο ανοιχτό ανάγκασαν τους πρατηριούχους να προβούν στην κατασκευή σε μια σειρά από μέτρα ασφάλειας τα οποία σε πολλές περιπτώσεις ήταν και περιέργεια. Ένα από αυτά τα συστήματα δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο και το κατασκευάζει μόνο μια Ελληνική εταιρεία. 

Σε αυτό το κρίσιμο σημείο ανέλαβε ρόλο η Π.Ο.Π.Ε.Κ το δευτεροβάθμιο όργανο των Πρατηριούχων η οποία έκρινε ότι τα μέτρα ναι μεν άφηναν ανοιχτά κάποια πρατήρια αλλά οδηγούσαν στο κλείσιμο άλλα τόσα και περισσότερα. Στόχος του Προέδρου της Π.Ο.Π.Ε.Κ   Γιώργου Ασμάτογλου ήταν να μην κλείσει κανένα πρατήριο.

Ο Γιώργος Ασμάτογλου ως επιχείρημα το άδικο του νόμου αλλά και της καταστροφής χιλιάδων οικογενειάκων επιχειρήσεων οι οποίες επί δεκαετίες όχι μόνο επένδυαν στα πρατήρια τους αλλά ήταν και συνεπείς με κάθε μέτρο που επέβαλλε το κράτος (Σύστημα Εισροών Εκροών κ.α), ξεκίνησε έναν αγώνα ώστε το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης να δίνει το δικαίωμα και την δυνατότητα σε κάθε πρατηριούχο να προστατέψει την επιχείρηση του

Όπως αποδείχθηκε αυτό δεν ήταν εύκολο γιατί οι αποφάσεις και ο χρόνος ήταν εναντίον των πρατηριούχων

Από τις πολλές συναντήσεις που έγιναν με αρμόδιους φορείς υπήρξε μια η οποία ήταν καταλυτική, αυτή με τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη. Η συνάντηση μεταξύ Σπίρτζη και Ασμάτογλου φαίνεται πως ήταν καταλυτική με τον υπουργό να κατανοεί απόλυτα τις θέσεις της Π.Ο.Π.Ε.Κ και κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή 1500 επιχείρησης θα γλιτώσουν το λουκέτο.  Η συνάντηση αυτή πραγματοποιήθηκε στα πλαίσιο της ενημέρωσης με φορείς για το νέο νομοσχέδιο για τις Μεταφορές . 

Ποιοι νομοθετούν τελικά για τα πρατήρια

Από την εξέλιξη φαίνεται πως αν ο πρόεδρος της Π.Ο.Π.Ε.Κ θα επέμενε στην συνάντηση με τον Χρήστο Σπίρτζη πιθανόν η απόφαση να εφαρμοζόταν και σήμερα να μιλούσαμε για περισσότερους από 5000 εργαζόμενους στο δρόμο. Αυτό που κάνει ιδιαίτερη εντύπωση είναι τα πρατήρια δέχονται μια βροχή από αποφάσεις για συνεχείς αλλαγές στα πρατήρια τους, αποφάσεις που στοιχίζουν από μερικές χιλιάδες ευρώ έως δεκάδες χιλιάδες. 

Κερδισμένοι πάντα σε αυτή την περίπτωση βγαίνουν οι μηχανικοί οι οποίοι προφανώς και έχουν μια εξειδίκευση στα πρατήρια. Το εντυπωσιακό είναι ότι σε αυτές τις αποφάσεις οι απόψεις των πρατηριούχων δεν λαμβάνονται ποτέ υπόψη.

ΠΗΓΗ: thessalonikipress

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!