| Notaka

“Ρίσκο για τους εφοπλιστές η αποθήκευση πετρελαίου στα tankers – Tι λένε οι αναλυτές”.

Μια ολοένα αυξανόμενη ποσότητα αργού πετρελαίου βρίσκεται αποθηκευμένη σε δεξαμενόπλοια στη θάλασσα αυτό το μήνα, λόγω των χαμηλών ναύλων και των υψηλών αποθεμάτων στα διυλιστήρια.

 


Μια ολοένα αυξανόμενη ποσότητα αργού πετρελαίου βρίσκεται αποθηκευμένη σε δεξαμενόπλοια στη θάλασσα αυτό το μήνα, λόγω των χαμηλών ναύλων και των υψηλών αποθεμάτων στα διυλιστήρια. Αλλά η αποθήκευση του πετρελαίου στα δεξαμενόπλοια δεν σημαίνει απαραίτητα και τόνωση της αγοράς, καθώς αυτή συνεχίζει να δέχεται πιέσεις, ενώ και το εμπόριο αναμένεται να ανακάμψει τις επόμενες εβδομάδες.

Η ναυλομεσιτική Barry Rogliano Salles (BRS) αναφέρει σε εβδομαδιαία της έρευνα ότι η πλωτή αποθήκευση λαμβάνει χώρα «εδώ και αρκετούς μήνες» αλλά η δραστηριότητα αυξήθηκε έντονα τις τελευταίες 30 ημέρες.  Η BRS αναφέρει ότι έως και τα μέσα Ιουνίου είχαν αποθηκευτεί ως και 100 εκατομμύρια βαρέλια αργού και βαρέως μαζούτ σε tankers, ενώ μια άλλη εκτίμηση από τους αναλυτές της Stifel ανεβάζει τον αριθμό αυτό σε περίπου 118 εκατομμύρια βαρέλια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Axia Capital Markets, άλλα 9 εκατομμύρια βαρέλια έχουν αποθηκευτεί σε VLCCs και σε άλλα μικρότερα πλοία στη Βόρεια Θάλασσα.

Η ποσότητα του αποθηκευμένου πετρελαίου στη θάλασσα τράβηξε την προσοχή και του CEO της ναυτιλιακής Frontline του John Fredriksen, Robert Hvide Macleod, ο οποίος δήλωσε αυτό το μήνα ότι ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων που χρησιμοποιούνται ως πλωτές δεξαμενές αποθήκευσης αυξάνεται ολοένα και περισσότερο, χάρη στις χαμηλές τιμές των ναύλων και των τιμών του πετρελαίου, που ευνοούν την αποθήκευσή του από την άμεση πώληση.

Φυσικά, οι μειωμένοι ναύλοι καθιστούν ευκολότερη την αποθήκευση πετρελαίου στη θάλασσα. Ο αναλυτής της UBS, Spiro Dounis, αναφέρει ότι οι τιμές του κόστους αποθήκευσης πετρελαίου στη θάλασσα το 2016 ανέρχονταν από 0,90 έως 1 δολάριο ανά βαρέλι, τον μήνα. Ενώ, με τα τρέχοντα επίπεδα της ναυλαγοράς, το κόστος έχει μειωθεί στα 0,50 δολάρια ανά βαρέλι, όπως εκτιμά o αναλυτής.

Ακόμα και έτσι όμως, από οικονομικής πλευράς η πλωτή αποθήκευση ενέχει κάποιο ρίσκο. «Οι έμποροι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τεχνικές αντιστάθμισης κινδύνου (hedging) για να δώσουν ώθηση τις εμπορικές συναλλαγές ή απλώς να έχουν μια άποψη για το πώς θα κινηθούν οι τιμές στο μέλλον. Αλλά τα στοιχεία μας δείχνουν ότι η -άκρως διαδεδομένη-πλωτή αποθήκευση δεν είναι ακόμη μια πάγια τακτική», πρόσθεσε.

Παρόλο που ούτε η τρέχουσα αλλά ούτε και η μελλοντική τιμή του αργού πετρελαίου δεν μοιάζει «ευοίωνη» για την διαδικασία της πλωτής αποθήκευσης, η BRS αξιολογεί πως πρόκειται για καλύτερη επιλογή από την αποθήκευσή του στην ξηρά. Καθώς στην δεύτερη περίπτωση, το κόστος αποθήκευσης είναι μεταξύ 0,50 και 0,80 δολ. ανά βαρέλι τον μήνα ένεκα ελλείψεως διαθέσιμου αποθηκευτικού χώρου, τον οποίο καταλαμβάνουν τα παγκόσμια αποθέματα.

Η ναύλωση παλαιότερης κατασκευής πλοίων φαίνεται να αποτελεί μια πιο ελκυστική επιλογή για τη διαδικασία της πλωτής αποθήκευσης. Σύμφωνα με την BRS, η αποθήκευση πετρελαίου σε ένα σύγχρονο δεξαμενόπλοιο μπορεί να κοστίσει 0,40 δολ./βαρέλι σε μηνιαία βάση, ενώ μόλις περί τα 0,30 δολ./βαρέλι το μήνα σε ένα μεγαλύτερης ηλικίας πλοίο.

ΠΗΓΗ: http://mononews.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!