| Notaka

“Ο Όμιλος Λάτση Θέλει… Πίσω τα ΕΛΠΕ”.

Τον Μάιο του 2015, με τον ΣΥΡΙΖΑ νικητή των εκλογών που είχαν προηγηθεί, η νέα ηγεσία του υπουργείου Ενέργειας υπό τον κ. Παναγιώτη Λαφαζάνη επιφύλαξε μια έκπληξη στην αγορά όταν ανακοίνωσε τη σύνθεση του νέου διοικητικού συμβουλίου των ΕΛΠΕ αφού περιόρισε τον ρόλο του ομίλου Λάτση στη διοίκηση του μεγαλύτερου διυλιστηρίου της χώρας.

 Του Βασίλη Κώτση,

Τον Μάιο του 2015, με τον ΣΥΡΙΖΑ νικητή των εκλογών που είχαν προηγηθεί, η νέα ηγεσία του υπουργείου Ενέργειας υπό τον κ. Παναγιώτη Λαφαζάνη επιφύλαξε μια έκπληξη στην αγορά όταν ανακοίνωσε τη σύνθεση του νέου διοικητικού συμβουλίου των ΕΛΠΕ αφού περιόρισε τον ρόλο του ομίλου Λάτση στη διοίκηση του μεγαλύτερου διυλιστηρίου της χώρας.

Από το 2003, με τη συμφωνία μετόχων των κρατικών ΕΛΠΕ και της ΠΕΤΡΟΛΑ του ομίλου Λάτση που δρομολόγησε τη συγχώνευση των δύο εταιρειών, το Δημόσιο διόριζε επτά μέλη στο ΔΣ, δύο η πλευρά Λάτση, δύο οι μέτοχοι μειοψηφίας και δύο οι εργαζόμενοι. Παράλληλα υπήρχε και μια «σιωπηρή» συμφωνία βάσει της οποίας ο πρόεδρος – κυρίως μη εκτελεστικός – έπρεπε να προέρχεται από το Δημόσιο και ο διευθύνων σύμβουλος από την πλευρά Λάτση.
Οι αλλαγές
Ο κ. Λαφαζάνης, όμως, άλλαξε τη «σιωπηρή» συμφωνία και διόρισε εκτός από τον πρόεδρο – τον κ. Στάθη Τσοτσορό με εκτελεστικά καθήκοντα – και διευθύνοντα σύμβουλο, τον κ. Γρηγόρη Στεργιούλη, από τα παλαιότερα στελέχη των ΕΛΠΕ στην παραγωγική διαδικασία και φίλα προσκείμενο προς τον ΣΥΡΙΖΑ. Τότε, παραδόξως, η πλευρά Λάτση δεν είχε αντιδράσει. Ηθελε να κάνει το χατίρι του νέου παντοδύναμου υπουργού; Ηθελε με την ανοχή αυτή να εξασφαλίσει ότι θα δρομολογηθεί λύση για το Ελληνικό για το οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ έβαζε συνεχώς προσκόμματα; Και τα δύο μαζί; Ενδεχομένως.
Ολα αυτά μέχρι τον Ιούλιο του 2015, όταν ανασχηματίστηκε η κυβέρνηση ο κ. Λαφαζάνης ετέθη εκτός ΣΥΡΙΖΑ και καθήκοντα ΥΠΕΝ ανέλαβε ο κ. Πάνος Σκουρλέτης. Αμέσως άρχισαν οι πιέσεις για αλλαγές στο ΔΣ και κυρίως αλλαγές στην κορυφή. Για να ενισχύσει το «δίκαιο» του αιτήματος με μια εντυπωσιακή και συνάμα αιφνίδια κίνηση ο όμιλος Λάτση ανακοίνωσε στο τέλος Ιουλίου την ενίσχυση του ποσοστού του στο μετοχικό κεφάλαιο των ΕΛΠΕ από 40,98% σε 45,47% αποκτώντας ένα μεγάλο πακέτο μετοχών που έβγαλε προς πώληση η Τράπεζα Πειραιώς. Ο κ. Σκουρλέτης δεν ενέδωσε όμως στις πιέσεις του ομίλου Λάτση. Τον Νοέμβριο του 2016 ο κ. Γιώργος Σταθάκης πήρε τη θέση του κ. Σκουρλέτη και αμέσως έγινε ο νέος αποδέκτης των παραπόνων του ομίλου Λάτση, του τύπου: «Πώς ο μέτοχος πλειοψηφίας να μην έχει άμεση εμπλοκή στο day to day management και να περιορίζεται σε ένα εκτελεστικό μέλος στο ΔΣ, τον γενικό διευθυντή Oικονομικών Yπηρεσιών κ. Ανδρέα Σιάμισιη και σε ένα μη εκτελεστικό μέλος, τον κ. Θεόδωρο Βάρδα;». Πληροφορίες που δεν επιβεβαιώνονται έφεραν τον κ. Σταθάκη να έδωσε την εντύπωση ότι θα δεχόταν αλλαγές στο ΔΣ και πως σύντομα θα υπέγραφε σχετική υπουργική απόφαση. Και αυτό το σενάριο δεν υλοποιήθηκε, τουλάχιστον μέχρι τώρα – με αποτέλεσμα η πλευρά Λάτση, εκτός από τις μέχρι σήμερα παραινέσεις, να περάσει στην αντεπίθεση και να ζητήσει την περασμένη Τετάρτη αναβολή της ετήσιας γενικής συνέλευσης καθώς «δεν έχουν ολοκληρωθεί οι συζητήσεις με την κυβέρνηση».

Ρεκόρ παραγωγής
Ο πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας, ερωτώμενος την Πέμπτη για το θέμα που έχει προκύψει με τα ΕΛΠΕ και τον όμιλο Λάτση, ήταν κατηγορηματικός χρησιμοποιώντας μια φράση από τον αθλητισμό λέγοντας «ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις». Οντως τα ΕΛΠΕ το 2016 πέτυχαν ρεκόρ παραγωγής, εξαγωγών και κερδών. Και όπως δείχνουν τα τελευταία στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2017 και στο σύνολο της τρέχουσας χρήσης ο όμιλος θα καταγράψει νέα ιστορικά υψηλά.

«Ακόμη και η μετοχή για την οποία γκρίνιαζαν στο ΔΣ τα στελέχη του ομίλου Λάτση έχει καταγράψει από τις 11.2.2016 που ήταν το χαμηλό του ΧΑ άνοδο μέχρι σήμερα της τάξης του 120% και η κεφαλαιοποίηση ενισχύθηκε κατά 1 δισ. ευρώ
» αναφέρουν κύκλοι της διοίκησης των ΕΛΠΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος» η πλευρά Λάτση στο πλαίσιο της αναλογικότερης εκπροσώπησης πρότεινε την αλλαγή και του CEO και του προέδρου αλλά με την υποσημείωση ότι για τη θέση του κ. Στεργιούλη δεν θα είχε πρόβλημα να διορίσει η κυβέρνηση άλλο πρόσωπο, επιλογής της. Αντιθέτως, θέλουν αντικατάσταση του προέδρου  που να προέρχεται από τον όμιλο Λάτση.
Κύκλοι του ομίλου διαψεύδουν ότι το αίτημά τους είναι θέμα προσώπων και επισημαίνουν ότι μέλημά τους είναι το «μεγάλωμα» του ομίλου. Από την αγορά όμως αναφέρουν ότι εν όψει των επικείμενων συμφωνιών των ΕΛΠΕ με ExxonMobil και Total για από κοινού έρευνες υδρογονανθράκων νοτίως της Κρήτης τα στελέχη του ομίλου Λάτση ισχυρίζονται πως «είναι πολύ σοβαρά deals για να τα αφήσουμε στον χειρισμό μόνο του κ. Τσοτσορού».Ετσι, η κυβέρνηση καλείται να παίξει ρόλο πυροσβέστη και να βρει συμβιβαστική λύση δεδομένου πως δεν μπορεί το μεγαλύτερο διυλιστήριο της χώρας με συμμετοχές σε ΔΕΣΦΑ και ΔΕΠΑ να ταλαιπωρείται από διοικητικές συγκρούσεις.
 
ΠΗΓΗ: εφημερίδα “ΤΟ ΒΗΜΑ”

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!