| Notaka

“Πότε θα λειτουργήσουν τα νέα διόδια;”.

Η παράδοση των νέων τμημάτων των αυτοκινητόδρομων φέρνει αλλαγές στον χάρτη των διοδίων, με αυξήσεις και μειώσεις στις τιμές. Εκείνο που, ωστόσο, δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα είναι πότε θα λειτουργήσουν τα νέα διόδια και συγκεκριμένα αν θα λειτουργήσουν πριν ή μετά το Πάσχα.

 

Η παράδοση των νέων τμημάτων των αυτοκινητόδρομων φέρνει αλλαγές στον χάρτη των διοδίων, με αυξήσεις και μειώσεις στις τιμές. Εκείνο που, ωστόσο, δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα είναι πότε θα λειτουργήσουν τα νέα διόδια και συγκεκριμένα αν θα λειτουργήσουν πριν ή μετά το Πάσχα.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «Καθημερινής», όταν παραδοθεί το σύνολο των υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμων για τα Ι.Χ., η διαδρομή Αθήνας – Θεσσαλονίκης θα κοστίζει 30,75 ευρώ, η διαδρομή Αθήνας – Πάτρας 11,50 ευρώ και το Αντίρριο – Ιωάννινα 12,45 ευρώ.

Πιο αναλυτικά:

Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Ας ξεκινήσουμε από την περιοχή των Τεμπών, όπου παραδόθηκαν προχθές οι τρεις διαδοχικές σήραγγες. Επειδή η αύξηση στα διόδια είχε εφαρμοστεί προκαταβολικά από την κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, δεν θα υπάρξει σημαντική αναπροσαρμογή (0,30 ευρώ ακριβότερα). Ενδεικτικά, για ένα Ι.Χ. η διαδρομή Ραχών – Κλειδιού (6 μετωπικοί σταθμοί διοδίων) μέσω των σηράγγων θα κοστίζει 15,10 ευρώ, ενώ μέσω της παλαιάς εθνικής σε Τέμπη και Πλαταμώνα 14,80 ευρώ (υπενθυμίζεται ότι θα «μετακινηθεί» ένας σταθμός διοδίων στην παλαιά διαδρομή, στην οποία θα απαγορεύεται η κίνηση φορτηγών).

Όσον αφορά την υπόλοιπη εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης, στο τμήμα του Μαλιακού (Σκάρφεια – Ράχες) η κοινοπραξία Κεντρική Οδός έχει δύο σταθμούς διοδίων (Αγία Τριάδα και Μαυρομαντήλα) που χρεώνουν συνολικά 3,60 ευρώ. Τέλος, στο τμήμα Μεταμόρφωσης – Σκάρφειας η κοινοπραξία Νέα Οδός λειτουργεί τρεις σταθμούς διοδίων (Αφίδνες, Θήβα, Τραγάνα), χρεώνοντας συνολικά 10,85 ευρώ. Αν λοιπόν προσθέσουμε τα διόδια Μαλγάρων (έξω από τη Θεσσαλονίκη, ελέγχονται από την Εγνατία Οδό, 1,20 ευρώ για τα Ι.Χ.), τότε συνολικά η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε αυτοκινητόδρομο κοστίζει για ένα Ι.Χ. 30,75 ευρώ.

Ε65. Το τμήμα περιλαμβάνει δύο μετωπικούς σταθμούς διοδίων: στους Σοφάδες και στα Τρίκαλα (τα οποία θα «χρεώνουν» τα Ι.Χ. 3,10 ευρώ και 1,95 ευρώ αντίστοιχα). Αρα η διαδρομή Αθήνας – Καλαμπάκας, μέσω εθνικής οδού, παλαιάς εθνικής (για το τμήμα Λαμίας – Ξυνιάδας) και Ε65, θα κοστίζει 17,65 ευρώ.

Αθήνα – Πάτρα. Στη διαδρομή Ελευσίνας – Πάτρας, η Ολυμπία Οδός θα λειτουργεί πέντε μετωπικούς σταθμούς: στην Ελευσίνα, στον Ισθμό, στο Ζευγολατιό, στον Ελαιώνα Αιγιαλείας και στο Ρίο, οι οποίοι θα χρεώνουν συνολικά 11,50 ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι βάσει της συμφωνίας η περιμετρική της Πάτρας θεωρείται αστικός δρόμος και δεν θα έχει διόδια.

Ιονία Οδός. Στη διαδρομή Αντιρρίου – Ιωαννίνων (όταν παραδοθεί ολόκληρη) η Νέα Οδός θα λειτουργεί τέσσερις σταθμούς διοδίων: στην Κλόκοβα (Ι.Χ. 2,95 ευρώ), στο Αγγελόκαστρο (Ι.Χ. 3,50 ευρώ), το Μενίδι (Ι.Χ. 2,95 ευρώ) και το Τέροβο (3,05 ευρώ). Συνολικά λοιπόν για ένα Ι.Χ. θα κοστίζει 12,45 ευρώ. Επομένως, αν προσθέσουμε τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου (Ι.Χ. 13,30 ευρώ), τότε η διαδρομή Αθήνας – Ρίου – Ιωαννίνων για ένα Ι.Χ. θα κοστίζει 37,25 ευρώ.

Αν ένας οδηγός θέλει να πάει από τη Θεσσαλονίκη στην Πάτρα, αν επιλέξει να πάει μέσω Εγνατίας Οδού (τέσσερις σταθμοί, για Ι.Χ. 8,40 ευρώ) και Ιονίας Οδού και γέφυρας Ρίου, η διαδρομή θα του κοστίσει σε διόδια 34,15 ευρώ. Αν επιλέξει την ΠΑΘΕ και χρησιμοποιήσει την Αττική Οδό για να παρακάμψει την πρωτεύουσα, θα πληρώσει 45,05 ευρώ.

Πηγή: www.news.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!