| Notaka |

“Ναυτιλιακά καύσιμα και ηλεκτροκίνηση, οι προκλήσεις για τα διυλιστήρια”.

 Με τη φράση: «ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι το γεγονός ότι κανείς δεν κάνει τίποτα, ούτε από το χώρο της ναυτιλίας, ούτε από αυτόν της διύλισης», ο διευθυντής Οργάνωσης και Ανάπτυξης Διυλιστηρίων στα «Ελληνικά Πετρέλαια», Διομήδης Σταμούλης, υπογράμμισε ότι τα ζητήματα που άπτονται των ναυτιλιακών καυσίμων, όπως και αυτό της ηλεκτροκίνησης, αποτελούν τις δύο βασικές προκλήσεις για τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια στα αμέσως επόμενα χρόνια.

 

 Με τη φράση: «ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι το γεγονός ότι κανείς δεν κάνει τίποτα, ούτε από το χώρο της ναυτιλίας, ούτε από αυτόν της διύλισης», ο διευθυντής Οργάνωσης και Ανάπτυξης Διυλιστηρίων στα «Ελληνικά Πετρέλαια», Διομήδης Σταμούλης, υπογράμμισε ότι τα ζητήματα που άπτονται των ναυτιλιακών καυσίμων, όπως και αυτό της ηλεκτροκίνησης, αποτελούν τις δύο βασικές προκλήσεις για τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια στα αμέσως επόμενα χρόνια.

         Μιλώντας στο περιφερειακό συνέδριο του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ), που έγινε στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Σταμούλης τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι ο ρόλος των ορυκτών καυσίμων θα είναι σημαντικός και στο μεταβατικό διάστημα προς την απανθρακοποίηση, μέσω της χρήσης τους για την ανάπτυξη υποδομών για τις ΑΠΕ και άλλων μορφών καθαρής ενέργειας. Σημείωσε δε, ότι τα Ευρωπαϊκά Διυλιστήρια παρουσιάζουν πλεονάζουσα παραγωγική δυναμικότητα (overcapacity) και τόνισε ότι από το 2008 μέχρι και σήμερα, έχει σημειωθεί μείωση της παραγωγής τους κατά 2,6 εκατ. βαρέλια ημερησίως. Το 2016 η παραγωγική τους ικανότητα διαμορφώθηκε σε 14,5 εκατ. τόνους ημερησίως, ενώ το ποσοστό χρησιμοποίησης του παραγωγικού δυναμικού (utilization) εκτιμάται ότι θα αποκλιμακωθεί σε 75% τα επόμενα τρία με τέσσερα χρόνια, από 80% σήμερα, σημείωσε ακόμα, ο κ. Σταμούλης.

   Επίσης, σημείωσε, ότι λόγω, κυρίως, των αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών, το κόστος παραγωγής στην ΕΕ είναι κατά 4 δολάρια υψηλότερο ανά βαρέλι, σε σύγκριση με τα διυλιστήρια της Μ. Ανατολής, τα οποία αποτελούν, ειδικά στην περιοχή της Μεσογείου, τον κυριότερο ανταγωνιστή των ελληνικών επιχειρήσεων του κλάδου.

         Υπενθυμίζεται, ότι περισσότερες από 170 χώρες του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας (IMO) συμφώνησαν στο Λονδίνο την καθιέρωση σημαντικών περιορισμών στις εκπομπές θείου και ορίστηκε η 1η Ιανουαρίου 2020 ως ημερομηνία εφαρμογής για τη χρήση ναυτιλιακού καυσίμου μικρής περιεκτικότητας σε θείο 0,5%, για όλα ανεξαιρέτως τα πλοία, έναντι 2,5% κατά μέσο όρο σήμερα. Η Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος (MEPC) του IMO, με βάση μελέτη που παρουσιάστηκε για το εάν στην προαναφερόμενη ημερομηνία θα υπάρχει επάρκεια στο συγκεκριμένο τύπο καυσίμου, ανέφερε ότι θα μπορούν να καλυφθούν πλήρως όλες οι ανάγκες.

         Από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής Εγχώριας και Διεθνούς Εμπορίας του Ομίλου των Ελληνικών Πετρελαίων, Ρομπέρτο Καραχάννας, στην ομιλία του αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στα τέσσερα αίτια που εμποδίζουν την ομαλή λειτουργία αγοράς πετρελαιοειδών και που εντοπίζονται στα: νομικά ζητήματα και γραφειοκρατία, πολιτική βούληση, λαθρεμπορία και διαφθορά.

          Για την ομαλοποίηση της αγοράς, όπως επισήμανε, απαιτούνται πολιτική και οικονομική σταθερότητα και ένα ελκυστικό φορολογικό καθεστώς, αλλά και καλές διακρατικές και επιχειρηματικές συνεργασίες και δίκαιοι κανόνες για όλους τους παίκτες. Μάλιστα, επισήμανε, ότι η ομαλοποίηση της αγοράς των πετρελαιοειδών θα ευνοήσει τους καταναλωτές και θα επιτρέψει την πραγματοποίηση επενδύσεων σε νέες αγορές και προϊόντα του κλάδου.

ΠΗΓΗ: APE-MPE

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ADR ANT1 BP Brent covid-19 interlock MOTOR OIL myData OPEC Saudi Arabian Oil Company self-test SHELL TEXACO ΑΑΔΕ Αναφορά Ασμάτογλου Γιώργος Βουλή ΓΣΕΒΕΕ Γενική Συνέλευση Γεωργιάδης Άδωνις Διοικητικό Συμβούλιο Δρακακάκης Γιάννης ΕΚΟ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπή Ανταγωνισμού ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΙΟΒΕ Κατρίνης Μανώλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κρήτη Κώτσος Ευάγγελος ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μελίδης Σπύρος Μεταφορικό Ισοδύναμο Ξυδάκης Ηρακλής ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδοπούλου Έλλη Παπαζήσης Γιάννης Ρωσία ΣΑΠΕΚ Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σύστημα Εισροών - Εκροών Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία ΦΠΑ αδειοδότηση ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απεργία αργό πετρέλαιο βενζίνη βυτιοφόρα δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος επιδοτήσεις επικουρικό ηλεκτροκίνηση καύσιμα κλιματική αλλαγή λαθρεμπόριο μελέτες μητρώα περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πλαφόν πλυντήρια πρατήρια πρόστιμα πρόσωπα συναντήσεις τέλη ταξινομήσεις τελωνείο υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΕΔΡΑ:
Διεύθυνση: Αρχιμήδους 29
Ηράκλειο Κρήτης, 71306
ΤΗΛ: 2810 220885
FAX: 2810 220881
EMAIL: popek@popek.gr
Χάρτης πρατηρίων καυσίμων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!