Skip to main content
| Notaka

«Τους λένε κλέφτες και οι Πρατηριούχοι δεν αντιδρούν – Τι κρύβουν οι συνεχόμενες επιθέσεις εναντίον τους».

Την Δευτέρα όλα τα ΜΜΕ (tv, ραδιόφωνα και sites) αναφερόταν σε άρθρο του Έθνους το οποίο έκανε αναφορά σε έρευνα που έδειχνε ότι ένα στα τρία πρατήρια κλέβουν. Όπως ήταν φυσικό όλοι υιοθέτησαν το δημοσίευμα χωρίς να αντιληφθούν ότι αυτό δεν αφορούσε έρευνα σε όλη την Ελλάδα , αλλά σε συγκεκριμένη περιοχή στην Αθήνα μετά από καταγγελία. Σε αυτή την περιοχή έγινε έλεγχος σε 10 – 12 πρατήρια και διαπιστώθηκαν παραβάσεις στα 5.

 

Την Δευτέρα όλα τα ΜΜΕ (tv, ραδιόφωνα και sites) αναφερόταν σε άρθρο του Έθνους το οποίο έκανε αναφορά σε έρευνα που έδειχνε ότι ένα στα τρία πρατήρια κλέβουν. Όπως ήταν φυσικό όλοι υιοθέτησαν το δημοσίευμα χωρίς να αντιληφθούν ότι αυτό δεν αφορούσε έρευνα σε όλη την Ελλάδα , αλλά σε συγκεκριμένη περιοχή στην Αθήνα μετά από καταγγελία. Σε αυτή την περιοχή έγινε έλεγχος σε 10 – 12 πρατήρια και διαπιστώθηκαν παραβάσεις στα 5

Έτσι βγήκε και το αυθαίρετο συμπέρασμα ότι ένα στα τρία πρατήρια κλέβουν. Αυτό θα μπορούσε να γίνει ένα στα δύο πρατήρια αν ο έλεγχος γινόταν σε λιγότερα πρατήρια.  Δελτίο από την Διεύθυνση Πολιτικής Ποιότητας της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας  αναφέρει ότι, «Στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων (μετά από καταγγελίες σε συγκεκριμένη περιοχή) διενεργήθηκαν έκτακτοι έλεγχοι σε πρατήρια υγρών καυσίμων της Αττικής (10 ή 12) όπου διαπιστώθηκαν σοβαρές παραβάσεις των αγορανομικών διατάξεων.

Ειδικότερα διαπιστώθηκε ότι πέντε (5) πρατήρια υγρών καυσίμων, εξαπατούσαν τους καταναλωτές, παραδίδοντας λιγότερο καύσιμο από αυτό που έδειχνε η οθόνη της αντλίας, σε ποσοστό από -5% έως και -11%. Όλες οι ως άνω περιπτώσεις διαβιβάστηκαν αρμοδίως για οριστική αφαίρεση της άδειας λειτουργίας τους, ενώ επεβλήθησαν και τα προβλεπόμενα διοικητικά πρόστιμα».

Στην Ελλάδα  υπάρχουν 5500 πρατήρια, τα 1800 κλέβουν;

Κλέβουν από το σύστημα εισροών εκροών που τους επέβαλλαν χωρίς την άποψη τους

Η πολιτεία αναγνωρίζοντας και αποδεχόμενη την ανικανότητα της να βάλει τάξη στην διακίνηση των καυσίμων υποχρέωσε τους πρατηριούχους σε χαλεπούς καιρούς να αγοράσουν και να εγκαταστήσουν το σύστημα, για το οποίο πρέπει να πούμε ότι δεν είναι απλό πρόγραμμα του εμπορίου που το βρίσκεις οπουδήποτε, ούτε υπάρχει πλήθος εγκαταστατών και μάλιστα με γνωστική επάρκεια του χώρου, ούτε η τοποθέτηση του είναι όπως ενός υπολογιστή αφού στις περισσότερες των περιπτώσεωνχρειάστηκαν και οικοδομικά έργα προκειμένου να συνδεθούν οι δεξαμενές και οι αντλίες με τη κονσόλα μέσα στο πρατήριο.

Η υπόσχεση της πολιτείας ότι θα συνεισφέρει στο κόστος εδώ και  3 χρόνια μένει στα χαρτιά. Αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος είναι να δημιουργηθούν οικονομικές εκκρεμότητες προς στους εγκαταστάτες, που έφτασαν σε σφραγίσεις επιταγών, κλείσιμο πρατηρίων τα οποία δεν είχαν τη δυνατότητα προσαρμογής, όπως επίσης οι παλαιού τύπου αντλίες δεν ήταν δυνατόν να συνδεθούν στο σύστημα και έτσι αχρηστεύθηκαν . Ακόμη δημιουργήθηκαν οικονομικά προβλήματα και στους εγκαταστάτες δεδομένου ότι τα υπόλοιπα προς είσπραξη ήταν μεγάλα και αυτοί έπρεπε να εισάγουν εξοπλισμό από εξωτερικό σε οικονομική συγκυρία δυσμενή για τη χώρα με δεδομένο ότι οι ξένοι οίκοι ζητούσαν τα χρήματα προκαταβολή.

Μαζικές επιθέσεις με μόνιμα θύματα τους πρατηριούχους

Τον τελευταίο διάστημα συνεχή δημοσιεύματα στοχοποιούν τους πρατηριούχους με τίτλους δημοσιευμάτων όπου δεν έχουν καμιά σχέση με το περιεχόμενο. Πρόσφατο παράδειγμα η αντίδραση της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης (ΕΝΒΕΘ) η οποία αντέδρασε (διαβάστε εδώ) σε δημοσίευμα που ενώ στο τίτλο μιλούσε για σοκ νούμερα στο λαθρεμπόριο, στο περιεχόμενο του άρθρου έκανε αναφορά στους πρατηριούχους.

Έβγαλαν λίστα του 2004 το 2015 για λίστα πρατηρίων που κλέβει

Το 2015 οι πρατηριούχοι στοχοποιήθηκαν και πάλι όταν κυκλοφόρησε μια λίστα με 233 πρατήρια που κλέβουν η οποία όμως ήταν από το 2004 και πριν το σύστημα εισροών εκροών. Η λίστα όμως υιοθετήθηκε από τους χρήστες οι οποίοι λαμβάνοντας αυτή την συνεχή παραπληροφόρηση, «μαύρισαν» τα οικογενεικά πρατήρια και οδηγήθηκαν σε αυτά των πολυεθνικών, τα οποία να σημειώσουμε είναι και οι προμηθευτές των οικογενειακών πρατηρίων

Προκαλούν οι πρατηριούχοι της Θεσσαλονίκης να ελεγχθούν όλα τα πρατήρια του νομού

Στην λίστα με τα 233 πρατήρια του 2004 υπήρχαν μόλις 6 πρατήρια 5 από τα οποία έχουν κλείσει ένα το έκτο ανήκει αυτή την στιγμή σε πολυεθνική εταιρεία. Πρατηριούχος ανέφερε στο thessalonikipress πως είναι σίγουρος για τους συναδέλφους του στην Θεσσαλονίκη και όπως είπε χαρακτηριστικά, «ας ελέγξουν και τα 400 πρατήρια της Θεσσαλονίκης, αν βρούνε ότι κλέβουν 5 πρατήρια το δικό μου θα το κλείσω»

Οι πολυεθνικές με τα δικά τους πρατήρια στραγγαλίζουν τα οικογενειακά πρατήρια

Οι πρατηριούχοι μέσα σε όλο αυτό το κλίμα που δημιουργείται εναντίον τους, έχουν να αντιμετωπίσουν και τους προμηθευτές τους….. που είναι ανταγωνιστές τους. Οι πολυεθνικές εταιρείες έχουν πλέον δικά τους πρατήρια έχοντας κερδίζοντας όχι μόνο το ποσοστό της λιανικής αλλά και της χονδρικής. Έτσι οποιαδήποτε μείωση τιμών στην λιανική δεν τους επηρεάζει άμεσα σε σχέση με τους πρατηριούχους. Μάλιστα,σε αντιπαράθεση μεταξύ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) και  του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας (ΣΕΕΠΕ) σχετικά με τις τιμές λιανικής, η ΠΟΠΕΚ έλαβε την εξής απάντηση:

Οι τιμές αντλίας καθορίζονται ελεύθερα και αποκλειστικά από τους πρατηριούχους. Οι εταιρείες εμπορίας σε καμία περίπτωση δεν καθορίζουν –απαγορεύεται ακόμα και να συστήνουν– λιανικές τιμές αντλίας.

Οι πολυεθνικές όμως που είναι και διανομείς και πωλητές λιανικής – μεγαλύτερο κέρδος – μπορούν να κάνουν αυτή την τιμολογιακή πολιτική στην λιανική συμπαρασύρωντας τα αδύναμα οικογενειακά πρατήρια

Ανοργάνωτα και αδύναμα να αντιδράσουν τα οικογενειακά πρατήρια

Χωρίς να έχουν την οργάνωση αλλά και την διάθεση να αντιδράσουν οι Πρατηριούχοι, αφήνουν στην τύχη τους τον κλάδο ο οποίος με μαθηματική ακρίβεια αν συνεχίσει έτσι, θα καταστραφεί.

Υπάρχουν περιπτώσεις που θα έπρεπε να είναι στα κάγκελα αλλά , είτε δεν αντιλαμβάνονται είτε θεωρούν το πρατήριο τους ανεξάρτητο κρατίδιο το οποίο δεν θα επηρεαστεί από τις εξελίξεις.

Ένα συγκλονιστικό παράδειγμα βρίσκεται στην ίδια απάντηση του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας (ΣΕΕΠΕ) στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) σχετικά με την αντιπαράθεση των τιμών.

Στην πρόταση της ΠΟΠΕΚ να δημοσιεύονται οι τιμές που πουλάει κάθε εταιρεία σε κάθε πρατήριο, η απάντηση είναι σοκαριστική:

Η πρόταση της ΠΟΠΕΚ να δημοσιεύονται οι τιμές που πουλάει κάθε εταιρεία σε κάθε πρατήριο οδηγεί στην ισοπέδωση και εξίσωση των τιμών χονδρικής προς τα κάτω, αλλά όχι υποχρεωτικά και των τιμών λιανικής, αφού αυτές θα συνεχίσουν να διαμορφώνονται ελεύθερα από τους πρατηριούχους. Παρόμοιες πρακτικές, οι οποίες επαναφέρουν «από το παράθυρο» τις περίπου ίδιες για όλους «αγορανομικές τιμές», αποθαρρύνονται ενεργά σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Αυτό δεν έγινε σημαία για τους πρατηριούχους

πηγή : thessalonikipress.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!