| Notaka

«Οδικός χάρτης για πλωτό Αλεξανδρούπολης: Επιχειρηματική απόφαση τέλος 2016, ολοκλήρωση τέλος του 2018».

Ενα βήμα παραπέρα προχώρησε χθες το σχέδιο του πλωτού σταθμού LNG της Αλεξανδρούπολης, καθώς η μεν Βουλγάρα υπουργός Τ. Πέτκοβα δήλωσε ότι “η χώρα της το θέλει”, οι δε, αμερικανοί της Cheniere έκαναν επίσης σαφές ότι το στηρίζουν εφόσον φυσικά κλειδώσουν τους αγοραστές για το φυσικό τους αέριο.

 

Ενα βήμα παραπέρα προχώρησε χθες το σχέδιο του πλωτού σταθμού LNG της Αλεξανδρούπολης, καθώς η μεν Βουλγάρα υπουργός Τ. Πέτκοβα δήλωσε ότι “η χώρα της το θέλει”, οι δε, αμερικανοί της Cheniere έκαναν επίσης σαφές ότι το στηρίζουν εφόσον φυσικά κλειδώσουν τους αγοραστές για το φυσικό τους αέριο.

Μια ημέρα πριν από τα εγκαίνια κατασκευής του TAP, κατά τη χθεσινή συνάντηση των έξι στη Θεσσαλονίκη (Σκουρλέτης-Πέτκοβα-Cheniere-ΔΕΠΑ-Bulgarian Energy Holding-Gastrade) επιβεβαιώθηκε, σύμφωνα με τις πληροφορίες του “Energypress” η βούληση να προχωρήσει το έργο, καισυμφωνήθηκε ένας οδικός χάρτης. Με βάση το χρονοδιάγραμμ, κατά το τελευταίο 3μηνο του 2016 θα ληφθεί η επιχειρηματική απόφαση για την επένδυση, προκειμένου ο πλωτός σταθμός να έχει κατασκευασθεί έως τις 31/12/2018.

“Υπό οποιεσδήποτε συνθήκες θα μπούμε στον πλωτό σταθμό”, φαίρεται να δήλωσε η βουλγάρα υπουργός Ενέργειας Τ. Πέτκοβα, ενώ και η Cheniere έκανε επίσης σαφές ότι θα συμμετάσχει στο project με την προυπόθεση φυσικά ότι θα συνάψει συμβόλαια για την πώληση του αερίου της. Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος είναι και το γεγονός ότι από βουλγαρικής πλευράς παρέστη αντιπροσωπεία από 14 άτομα, ενώ η Cheniere εκπροσωπήθηκε από τρία στελέχη της.

Με άλλα λόγια εδώ έχουμε ταυτόχρονα δύο δεδομένα. Από τη μια, οι εμπλεκόμενοι στο σχέδιο του πλωτού σταθμού δείχνουν διατεθειμένοι να συμμετάσχουν στο έργο, από την άλλη χρειάζεται περισσότερος χρόνος για το “συγχρονισμό” του με τον ελληνο-βουλγαρικό αγωγό IGΒ, καθώς πρόκειται για δύο έργα που πάνε “πακέτο”.

Αυτή άλλωστε η κοινή βούληση να προχωρήσει ο πλωτός είναι και ο λόγος μετάθεσης της ημερομηνίας κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για τη χωρητικότητα του IGB (market test), που αντί για το καλοκαίρι, θα υποβληθούν το Σεπτέμβριο, όπως ανακοίνωσε χθες ο Π. Σκουρλέτης. Στόχος της παράτασης ως το φθινόπωρο είναι να έχουν δρομολογηθεί έως τότε μια σειρά από διαδικασίες για τον πλωτό σταθμό LNG, διότι ως γνωστόν τα δύο έργα πρέπει δηλαδή να τρέχουν ταυτόχρονα.

Ο μεν IGB δεν μπορεί να σταθεί, δίχως τον πλωτό σταθμό. Στον αντίποδα, ο πλωτός σταθμός δεν έχει κανένα νόημα να κατασκευαστεί δίχως τον IGB.Δεν είναι τυχαίο ότι η εταιρεία Gastrade του ομίλου Κοπελούζου, που προωθεί και το επενδυτικό σχέδιο της Αλεξανδρούπολης, είναι αυτή που στη φάση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος δέσμευσε και το μεγαλύτερο μέρος του ΙGB και συγκεκριμένα ποσότητες2 δισ. κ.μ. αερίου ετησίως σε σύνολο 5 δισ. κ.μ. Μένει φυσικά αυτό να επιβεβαιωθεί και το Σεπτέμβριο, με την ελάχιστη χωρητικότητα που πρέπει να δεσμευτεί στον αγωγό να αφορά 1,7 δισ. κ.μ. αερίου.

Αν επομένως οι τέσσερις πιθανοί εταίροι του πλωτού σταθμού (Cheniere, ΔΕΠΑ, Bulgarian EnergyHolding, Gastrade)δώσουν τα χέρια, και η συμμετοχή τους στο έργο κλειδώσει, τότε ο όμιλος Κοπελούζου θα προχωρήσει και σε δέσμευση χωρητικότητας του ελληνοβουλγαρικού αγωγού IGB. Αντιστρόφως, εφόσον δεν εξασφαλιστεί ότι θα κατασκευαστεί ο αγωγός IGB δύσκολα θα ευδοκιμήσουν και οι επαφές για το πλωτό σταθμό.

Στο ίδιο πάντως μήκος με τα παραπάνω ήταν και οι χθεσινές δηλώσεις Σκουρλέτη για τον IGB. “Η στήριξη τόσο της ελληνικής όσο και της βουλγαρικής κυβέρνησης είναι δεδομένη και κατά συνέπεια όλα δείχνουν ότι αυτό το έργο θα ολοκληρωθεί”, είπε ο υπουργός.

Θυμίζουμε ότι το κόστος του αγωγού IGB εκτιμάται σε περίπου 220 εκατ. ευρώ, για τα μισά εκ των οποίων η βουλγαρική κυβέρνηση έχει δώσει κρατική εγγύηση. Οσο για τη χρηματοδότηση του έργου, αναμένεται να συμβάλλει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Το βουλγαρικό τμήμα του αγωγού θα είναι 151 χιλιόμετρα, μεταξύ των σημείων Makaza και Stara Zagora, και το ελληνικό θα είναι 31 χιλιόμετρα. Εάν τελικά ληφθεί η απόφαση για την κατασκευή του αγωγού το φθινόπωρο, θα μπορούσε πριν το τέλος του 2016 να προκηρυχθεί ο ανοικτός διεθνής διαγωνισμός.

πηγή : energypress.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!