| Notaka

«Πνέουν τα λοίσθια οι καταναλώσεις καυσίμων – Τελειωτικό χτύπημα οι αυξήσεις των ειδικών φόρων».

Τα επίσημα στοιχεία των καταναλώσεων καυσίμων αποτελούν αδιάψευστο μάρτυρα για την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι καταναλωτές αλλά και οι επιχειρήσεις του κλάδου εξαιτίας της παρατεταμένης ύφεσης και της υποχώρησης της αγοραστικής δύναμης.

 

Τα επίσημα στοιχεία των καταναλώσεων καυσίμων αποτελούν αδιάψευστο μάρτυρα για την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι καταναλωτές αλλά και οι επιχειρήσεις του κλάδου εξαιτίας της παρατεταμένης ύφεσης και της υποχώρησης της αγοραστικής δύναμης.

Σύμφωνα λοιπόν με  τα πιο φρέσκα στοιχεία τριμήνου που φέρνει στο φως το Energypress οι καταναλώσεις διαμορφώνονται ως εξής:

Βενζίνες:

2015

2016

16/15

545.558

532.425

-2%

Ντίζελ κίνησης:

2015

2016

16/15

510.193

531.900

4%

Ντίζελ θέρμανσης:

2015

2016

16/15

690.176

541.025

-22%

Συνολικές καταναλώσεις:

2015

2016

16/15

1.745.927

1.605.350

-8%

Έχοντας λοιπόν χάσει μέσα σε ένα τρίμηνο 140 χιλιάδες τόνους , χωρίς στα μεγέθη αυτά να περιλαμβάνονται ορισμένοι μεγάλοι καταναλωτές όπως η ΔΕΗ ή η βαριά βιομηχανία, γίνεται αντιληπτό ότι τόσο η αγορά καυσίμων όσο και συνολικά το επιχειρηματικό και καταναλωτικό κλίμα έχουν χτυπήσει «κόκκινο».

Πηγές της αγοράς μάλιστα εκτιμούν ότι οι στόχοι για έσοδα που έχουν τεθεί από την αύξηση των φόρων στα καύσιμα από το οικονομικό επιτελείο είναι μάλλον αισιόδοξοι.  Θυμίζουμε ότι η αύξηση στην τελική τιμή που θα κυμανθεί από τα 10 -12 σεντς στο ντίζελ, τα  3 έως 5 σεντς στη βενζίνη, τα 8 έως 10 σεντς στο πετρέλαιο θέρμανσης και τα 7 έως 8 σεντς στο υγραέριο κίνησης. Με δεδομένες τις αυξήσεις αυτές αναμένεται να υπάρξει νέα υποχώρηση της κατανάλωσης, που θα επηρεάσει ανάλογα και τα φορολογικά έσοδα.

Μάλιστα καθώς η σημαντικότερη αύξηση του ΕΦΚ θα επιβληθεί στο ντίζελ κίνησης, αναμένεται να ανακοπεί η ανοδική τάση που έχει καταγραφεί σε σχέση με την αύξηση του στόχου των ντιζελοκίνητων ΙΧ. Όπως εξηγούν πηγές του κλάδου καυσίμων, αυτή ακριβώς η τάση, ότι δηλαδή όσοι αγοράζουν καινούρια αυτοκίνητα επέλεγαν μέχρι σήμερα πετρελαιοκίνητα, βρίσκεται πίσω από την αύξηση της κατανάλωσης στο ντίζελ κίνησης κατά 4% στο τρίμηνο. Πλέον, με την αύξηση της φορολογίας όσοι αγόρασαν πετρελαιοκίνητα αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά ότι δεν μπορούν να εμπιστευτούν το κράτος, ενώ είναι σαφές ότι θα ανακοπεί ο ρυθμός αύξησης του στόλου των αυτοκινήτων ντίζελ.

Πάντως όπως εξηγούν πηγές της αγοράς, η αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης, πλήττει πρωτίστως παραγωγικούς κλάδους της οικονομίας, αφού πάνω από το 50% των καταναλώσεων προέρχεται από επιχειρήσεις, μεταφορικές, βιομηχανικές και επαγγελματίες. Logistics, μεταφορές, βιομηχανία, αεροπορική βιομηχανία, ναυτιλία, αγροτικός τομέας είναι μερικοί από τους κλάδους για τους οποίους το πετρέλαιο είναι βασικός συντελεστής του κόστους παραγωγής, ενώ με την αύξηση του ΕΦΚ αναμένονται αλυσιδωτές επιπτώσεις στα μεταφορικά κόστη, τα ναύλα, τα εισιτήρια αλλά και στις τιμές βασικών προϊόντων ευρείας κατανάλωσης.

Ένα ακόμη αρνητικό σήμα πάντως έρχεται και από το μέτωπο των διεθνών τιμών όπου ήδη καταγράφονται ανοδικές τάσεις, ενώ και οι πιέσεις στο ευρώ έναντι του δολαρίου επιτείνουν το πρόβλημα. Υπό τις συνθήκες αυτές είναι πολύ πιθανό σύντομα να δούμε ξανά στις προθήκες των πρατηρίων βενζίνης, τιμές απαγορευτικές για τα καύσιμα κίνησης και το πετρέλαιο θέρμανσης που θα οδηγήσουν τις καταναλώσεις και συνολικά τον κλάδο σε νέο τέλμα. 

πηγή : energypress.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!