Skip to main content
| Notaka

«ΕΛΠΕ : Γύρισαν σε θετικό πρόσημο οι πωλήσεις καυσίμων το Φεβρουάριο».

Ανεξάρτητα αν η επίδοση των ΕΛΠΕ αποτελεί προάγγελο ότι το αρνητικό κλίμα στην αγορά γυρίζει, εντούτοις το Φεβρουάριο οι εταιρείες του ομίλου είδαν τις πωλήσεις τους στις βενζίνες να αυξάνονται κατά 5% σε ετήσια βάση.

 

Ανεξάρτητα αν η επίδοση των ΕΛΠΕ αποτελεί προάγγελο ότι το αρνητικό κλίμα στην αγορά γυρίζει, εντούτοις το Φεβρουάριο οι εταιρείες του ομίλου είδαν τις πωλήσεις τους στις βενζίνες να αυξάνονται κατά 5% σε ετήσια βάση.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του “Energypress”, η εικόνα του Φεβρουαρίου για τις εταιρείες Ελληνικά Καύσιμα και BP ήταν απρόσμενα θετική συγκριτικά με εκείνη του ίδιου μήνα πέρυσι. 

Συγκεκριμένα, εκτός από τις βενζίνες, οι πωλήσεις του ντίζελ κίνησης έκλεισαν στο +15%, αντίθετα με ότι συνέβη στο πετρέλαιο θέρμανσης όπου υποχώρησαν κατά 35% καθώς η καλοκαιρία δεν βοήθησε τις πωλήσεις. 

Στον αντίποδα, τα καύσιμα ναυτιλίας σημείωσαν αξιοσημείωτη άνοδο με 50% για το ντίζελ ναυτιλίας και 35% για το μαζούτ.

Το ερώτημα είναι κατά πόσο οι θετικές επιδόσεις των ΕΛΠΕ το Φεβρουάριο αντανακλούν τη γενικότερη πορεία της αγοράς καυσίνων. Κατά πόσο μπορούν να θεωρηθούν ως μήνυμα ότι όλη η αγορά γυρίζει από το αρνητικό πρόσημο του Ιανουαρίου σε θετικό. Αυτό θα φανεί μέσα στις αμέσως επόμενες ημέρες όταν θα γίνουν γνωστά και τα επίσημα στοιχεία.

Χαρακτηριστικό πάντως είναι ότι τον Ιανουάριο όλη η αγορά ήταν αισθητά κάτω από τον αντίστοιχο μήνα του 2015. Συγκεκριμένα οι βενζίνες κινήθηκαν στο -9,7%, το ντίζελ κίνησης στο -7,7%, και το πετρέλαιο θέρμανσης στο-17%. Από εκεί και πέρα το ντίζελ ναυτιλίας (ακτοπλοία) κινήθηκε στο -18%, το μαζούτ ναυτιλίας στο -10%, και το υγραέριο στο -4,7%. Το μόνο προιόν που έδειξε αύξηση έναντι του περυσινού Ιανουαρίου ήταν το αεροπορικό καύσιμο (jet) με 4,3%.

Δεν αποκλείεται, λένε άνθρωπου που γνωρίζουν καλά την αγορά, ο Ιανουάριος του 2016 να υστέρησε συγκριτικά με τον Ιανουάριο του 2015, ακριβώς λόγω της αποθεματοποίησης που συμβαίνει παραδοσιακά κάθε Δεκέμβριο. Οταν οι εταιρείες παραγγέλνουν περισσότερα καύσιμα, με αποτέλεσμα οι παραγγελίες τον Ιανουάριο να εμφανίζονται πάντα χαμηλότερες.

Τι θα φέρει τυχόν αύξηση των φόρων

Από εκεί και πέρα η αγορά καυσίμων είναι άκρως θορυβημένη από τα σενάρια για αύξηση των φόρων. Δεδομένη θεωρεί πως σε μια τέτοια περίπτωση η κατανάλωση θα πάρει την κάτω βόλτα, το Δημόσιο θα χάσει αντί να εισπράξει έσοδα, και τα κρούσματα λαθρεμπορίου θα αυξηθούν. Κι αυτό καθώς ολοενα και περισσότεροι καταναλωτές θα στραφούν και πάλι στα φθηνά πρατήρια, εκ των οποίων κάποια φτάνουν περιέργως να πωλούν ακόμη και κάτω του κόστους.

Στο δια ταύτα των επιπτώσεων από τις συνεχείς αυξήσεις της φορολογίας στα χρόνια των μνημονίων, έχουμε και λέμε : Στο διάστημα 2010-2016, και έπειτα από δύο μεγάλες αυξήσεις στους φόρους (ΕΦΚ, ΦΠΑ), η κατανάλωση βενζινών μειώθηκε κατά 34%, και του πετρελαίου θέρμανσης κατά 53%. Στο μεσοδιάστημα έκλεισαν 3.500-4.000 πρατήρια, χάθηκαν 10.000- 12.000 άμεσες θέσεις εργασίας, και αρκετές χιλιάδες έμμεσες, ενώ η αγορά γέμισε με επισφάλειες πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Την ίδια ώρα το λαθρεμπόριο παρέμεινε ακλόνητο. Σύμφωνοι, η εξομείωση των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης με το κίνησης περιόρισε αισθητά το λαθρεμπόριο στη θέρμανση. Στον αντίποδα όμως το σύστημα εισορών- εκροών συνεχίζει να υπολειτουργεί, ακόμη δεν έχει πιστοποιηθεί, ενώ τα πρατήρια που το έχουν εγκαταστήσει αποστέλουν στοιχεία αλλά το υπουργείο Οικονομικών δεν τα αξιοποιεί. Και μπορεί να έχουν τοποθετηθεί GPS στα βυτιόφορα εκκρεμεί ωστόσο η ηλεκτρονική τους σφράγιση. Οσο για το λαθρεμπόριο στο ναυτιλιακό καύσιμο, αυτό ζει και βασιλεύει.

πηγή : energypress.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!