| Notaka

«ΕΛΠΕ : Γύρισαν σε θετικό πρόσημο οι πωλήσεις καυσίμων το Φεβρουάριο».

Ανεξάρτητα αν η επίδοση των ΕΛΠΕ αποτελεί προάγγελο ότι το αρνητικό κλίμα στην αγορά γυρίζει, εντούτοις το Φεβρουάριο οι εταιρείες του ομίλου είδαν τις πωλήσεις τους στις βενζίνες να αυξάνονται κατά 5% σε ετήσια βάση.

 

Ανεξάρτητα αν η επίδοση των ΕΛΠΕ αποτελεί προάγγελο ότι το αρνητικό κλίμα στην αγορά γυρίζει, εντούτοις το Φεβρουάριο οι εταιρείες του ομίλου είδαν τις πωλήσεις τους στις βενζίνες να αυξάνονται κατά 5% σε ετήσια βάση.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του “Energypress”, η εικόνα του Φεβρουαρίου για τις εταιρείες Ελληνικά Καύσιμα και BP ήταν απρόσμενα θετική συγκριτικά με εκείνη του ίδιου μήνα πέρυσι. 

Συγκεκριμένα, εκτός από τις βενζίνες, οι πωλήσεις του ντίζελ κίνησης έκλεισαν στο +15%, αντίθετα με ότι συνέβη στο πετρέλαιο θέρμανσης όπου υποχώρησαν κατά 35% καθώς η καλοκαιρία δεν βοήθησε τις πωλήσεις. 

Στον αντίποδα, τα καύσιμα ναυτιλίας σημείωσαν αξιοσημείωτη άνοδο με 50% για το ντίζελ ναυτιλίας και 35% για το μαζούτ.

Το ερώτημα είναι κατά πόσο οι θετικές επιδόσεις των ΕΛΠΕ το Φεβρουάριο αντανακλούν τη γενικότερη πορεία της αγοράς καυσίνων. Κατά πόσο μπορούν να θεωρηθούν ως μήνυμα ότι όλη η αγορά γυρίζει από το αρνητικό πρόσημο του Ιανουαρίου σε θετικό. Αυτό θα φανεί μέσα στις αμέσως επόμενες ημέρες όταν θα γίνουν γνωστά και τα επίσημα στοιχεία.

Χαρακτηριστικό πάντως είναι ότι τον Ιανουάριο όλη η αγορά ήταν αισθητά κάτω από τον αντίστοιχο μήνα του 2015. Συγκεκριμένα οι βενζίνες κινήθηκαν στο -9,7%, το ντίζελ κίνησης στο -7,7%, και το πετρέλαιο θέρμανσης στο-17%. Από εκεί και πέρα το ντίζελ ναυτιλίας (ακτοπλοία) κινήθηκε στο -18%, το μαζούτ ναυτιλίας στο -10%, και το υγραέριο στο -4,7%. Το μόνο προιόν που έδειξε αύξηση έναντι του περυσινού Ιανουαρίου ήταν το αεροπορικό καύσιμο (jet) με 4,3%.

Δεν αποκλείεται, λένε άνθρωπου που γνωρίζουν καλά την αγορά, ο Ιανουάριος του 2016 να υστέρησε συγκριτικά με τον Ιανουάριο του 2015, ακριβώς λόγω της αποθεματοποίησης που συμβαίνει παραδοσιακά κάθε Δεκέμβριο. Οταν οι εταιρείες παραγγέλνουν περισσότερα καύσιμα, με αποτέλεσμα οι παραγγελίες τον Ιανουάριο να εμφανίζονται πάντα χαμηλότερες.

Τι θα φέρει τυχόν αύξηση των φόρων

Από εκεί και πέρα η αγορά καυσίμων είναι άκρως θορυβημένη από τα σενάρια για αύξηση των φόρων. Δεδομένη θεωρεί πως σε μια τέτοια περίπτωση η κατανάλωση θα πάρει την κάτω βόλτα, το Δημόσιο θα χάσει αντί να εισπράξει έσοδα, και τα κρούσματα λαθρεμπορίου θα αυξηθούν. Κι αυτό καθώς ολοενα και περισσότεροι καταναλωτές θα στραφούν και πάλι στα φθηνά πρατήρια, εκ των οποίων κάποια φτάνουν περιέργως να πωλούν ακόμη και κάτω του κόστους.

Στο δια ταύτα των επιπτώσεων από τις συνεχείς αυξήσεις της φορολογίας στα χρόνια των μνημονίων, έχουμε και λέμε : Στο διάστημα 2010-2016, και έπειτα από δύο μεγάλες αυξήσεις στους φόρους (ΕΦΚ, ΦΠΑ), η κατανάλωση βενζινών μειώθηκε κατά 34%, και του πετρελαίου θέρμανσης κατά 53%. Στο μεσοδιάστημα έκλεισαν 3.500-4.000 πρατήρια, χάθηκαν 10.000- 12.000 άμεσες θέσεις εργασίας, και αρκετές χιλιάδες έμμεσες, ενώ η αγορά γέμισε με επισφάλειες πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Την ίδια ώρα το λαθρεμπόριο παρέμεινε ακλόνητο. Σύμφωνοι, η εξομείωση των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης με το κίνησης περιόρισε αισθητά το λαθρεμπόριο στη θέρμανση. Στον αντίποδα όμως το σύστημα εισορών- εκροών συνεχίζει να υπολειτουργεί, ακόμη δεν έχει πιστοποιηθεί, ενώ τα πρατήρια που το έχουν εγκαταστήσει αποστέλουν στοιχεία αλλά το υπουργείο Οικονομικών δεν τα αξιοποιεί. Και μπορεί να έχουν τοποθετηθεί GPS στα βυτιόφορα εκκρεμεί ωστόσο η ηλεκτρονική τους σφράγιση. Οσο για το λαθρεμπόριο στο ναυτιλιακό καύσιμο, αυτό ζει και βασιλεύει.

πηγή : energypress.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!