| Notaka

«Επικυρώνεται την Κυριακή η συμφωνία ΕΛ.ΠΕ. – NIOC».

Σε πέντε άξονες βασίζεται η συμφωνία ΕΛ.ΠΕ. και ιρανικής NIOC, η οποία αναμένεται να επικυρωθεί μεθαύριο, Κυριακή, κατά το επίσημο ταξίδι που πραγματοποιεί στο Ιράν ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, πλαισιωμένος από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνο Σκουρλέτη, και το διευθύνοντα σύμβουλο της ελληνικής εταιρείας Γρηγόρη Στεργιούλη.

 

Σε πέντε άξονες βασίζεται η συμφωνία ΕΛ.ΠΕ. και ιρανικής NIOC, η οποία αναμένεται να επικυρωθεί μεθαύριο, Κυριακή, κατά το επίσημο ταξίδι που πραγματοποιεί στο Ιράν ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, πλαισιωμένος από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνο Σκουρλέτη, και το διευθύνοντα σύμβουλο της ελληνικής εταιρείας Γρηγόρη Στεργιούλη.

Το deal

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ και NIOC είχαν δώσει τα χέρια, καταρχήν, στην Αθήνα, στις 22 Ιανουαρίου, ωστόσο οι όροι της προσυμφωνίας τελούσαν υπό την αίρεση της διοίκησης της κρατικής ιρανικής εταιρείας πετρελαίου και η υπογραφή της τελικής συμφωνίας αναμένεται να γίνει την ερχόμενη Κυριακή. Σύμφωνα με πληροφορίες του liberal.gr, η συμφωνία αυτή περιλαμβάνει:

-Την προμήθεια στην ΕΛ.ΠΕ. 2.000.000 βαρελιών αργού πετρελαίου ως τα τέλη Μαρτίου του 2019.

-Η διάρκεια των πιστώσεων για τις παραδόσεις αργού θα είναι πάνω από 30 ημέρες.

-Η έκδοση εγγυητικών επιστολών να προέρχεται από ελληνικές τράπεζες, γεγονός που επιδιώκεται να σηματοδοτήσει την άρση της απομόνωσης του ελληνικού τραπεζικού συστήματος.

-Τη δυνατότητα σε ελληνικές εταιρείες, όπως η Ασπροφώς, θυγατρική της ΕΛ.ΠΕ., να αναπτύξουν δραστηριότητα στην ιρανική αγορά.

-Το 50% της παλαιότερης οφειλής της ΕΛ.ΠΕ. ύψους περί τα 600 εκατ. ευρώ, να εξοφληθεί μέσα από πώληση τελικών προϊόντων (βενζίνες), όχι άμεσα, αλλά μέσω traders, με τους οποίους θα συμπράξει για το σκοπό αυτό η ΕΛ.ΠΕ. Καθώς, η απευθείας παράδοση στο Ιράν των προϊόντων αυτών από την ΕΛ.ΠΕ. κρίνεται κοστοβόρα, λόγω απόστασης, επιλέχθηκε το μοντέλο να πωλεί η εταιρεία σε traders κι αυτοί, σε αντάλλαγμα, να παραδίδουν ανάλογα προϊόντα στο Ιράν.

Η διοίκηση της ΕΛ.ΠΕ. χρειάσθηκε να κάνει αρκετά ταξίδια στο Ιράν, προκειμένου να διασφαλίσει τη συμφωνία. Σε αυτά τα ταξίδια περιγράφηκε η δύσκολη κατάσταση που βιώνει η χώρα, οι πιστωτικοί περιορισμοί που υπάρχουν και η οικονομική ύφεση που συνεχίζεται και, όπως διαμηνύεται αρμοδίως, επηρέασαν καταλυτικά το κλίμα μεταξύ των δύο πλευρών, που είχε ως κατάληξη μια συμφωνία που κρίνεται ιδιαίτερα ικανοποιητική από την ΕΛ.ΠΕ.

Το 2016

Η συμφωνία αυτή αναμένεται να επηρεάσει θετικά το κόστος της προμήθειας αργού για την ΕΛ.ΠΕ. από φέτος και να αποτυπωθεί και στα οικονομικά μεγέθη της. Το 2015 αναμένεται να κλείσει για την εταιρεία με κέρδη EBITDA περί τα 750 εκατ. ευρώ, ενώ θα σηματοδοτηθεί και από απώλεια 350 εκατ. ευρώ από την απομείωση των αποθεμάτων.

Για το 2016 στόχος της ΕΛ.ΠΕ., με βάση το business plan της, είναι να παρουσιάσει κέρδη EBITDA περί τα 800 εκατ. ευρώ, υπό την αίρεση, ωστόσο, ότι τα περιθώρια διύλισης θα κινηθούν στο 4,2%. Η διοίκηση της εταιρείας επιδιώκει τη διατήρηση υψηλής υπεραπόδοσης, που θα κάνει τη διαφορά με τον ανταγωνισμό, στοχεύοντας σε εξοικονόμηση του κόστους προμήθειας της τάξης του 0,15 σεντς το βαρέλι και τη συνολική υπεραπόδοση να πλησιάσει το 1 δολάριο το βαρέλι.

Το σκέφτεται για τραπεζικό δάνειο

Φέτος, η ΕΛ.ΠΕ. έχει μπροστά της την εξυπηρέτηση του ενός από τα δύο ευρω-ομόλογα, ύψους 400 εκατ. δολαρίων, που λήγει τον Μάιο, με το δεύτερο, ύψους 325 εκατ. ευρώ, να λήγει τον Ιούλιο του 2019, τέσσερις μήνες μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας με τη NIOC. Η διοίκηση της εταιρείας μελετά το ενδεχόμενο να προσφύγει εκ νέου σε τραπεζικό δανεισμό, είτε για την αναχρηματοδότηση του υφιστάμενου δανεισμού της, είτε για την αποθήκευση αργού πετρελαίου. Οι τελικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν τον Απρίλιο.

(Αθ. Καλαϊτζόγλου, Liberal.gr, 5/2/2016)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!