Skip to main content
| Notaka

«Πόσο γρήγορα θα καθιερωθούν οι συναλλαγές στην καθημερινή μας ζωή με κάρτες».

Έστω και με καθυστέρηση, κυρίως όμως υπό πίεση λόγω της επιβολής των capital controls, η ελληνική αγορά αρχίζει να αντιλαμβάνεται τη σημασία των ηλεκτρονικών συναλλαγών.

 

Της Λέττας Καλαμαρά

Έστω και με καθυστέρηση, κυρίως όμως υπό πίεση λόγω της επιβολής των capital controls, η ελληνική αγορά αρχίζει να αντιλαμβάνεται τη σημασία των ηλεκτρονικών συναλλαγών.

Όπως τονίζει στη «Ν» ο Γιώργος Δρυμιώτης, διευθύνων σύμβουλος της Cardlink, μέλος του ομίλου Quest, τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών συναλλαγών είναι πολλά, με βασικότερα τη διαφάνεια, την ταχύτητα κυκλοφορίας του χρήματος που συνεισφέρει στην ανάπτυξη της οικονομίας και την ευκολία πραγματοποίησης συναλλαγών οποτεδήποτε και οπουδήποτε.

Αναφορικά με την προοπτική ανάπτυξης των ηλεκτρονικών συναλλαγών, τη συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών αλλά και τη διεθνή τάση, ο κ. Δρυμιώτης τονίζει πως σε σχέση με τα ευρωπαϊκά δεδομένα η Ελλάδα είναι ξεκάθαρα στην κατηγορία των υπoανάπτυκτων αγορών. Βρίσκεται πολύ μακριά από τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους στη χρήση web banking, στη χρήση πάγιων εντολών για πληρωμές, αλλά και στη χρήση καρτών για την πραγματοποίηση αγορών.

«Η εκτίμησή μου», επισημαίνει ο κ. Δρυμιώτης, «είναι ότι για να πλησιάσουμε τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους, θα πρέπει τουλάχιστον να πενταπλασιαστούν οι ηλεκτρονικές συναλλαγές σε όλες τις κατηγορίες. Η προοπτική ανάπτυξης είναι τεράστια, με προφανή τα πλεονεκτήματα».

Η συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών μέχρι πρόσφατα ήταν θετική με τους ρυθμούς ανάπτυξης των συναλλαγών να είναι ταχύτεροι από το εξωτερικό, αλλά όχι εντυπωσιακά μεγάλοι. Τα capital controls άλλαξαν τη συμπεριφορά αυτή και, τόσο τον Ιούλιο όσο και τον Αύγουστο, οι ρυθμοί αυξήθηκαν σημαντικά.

Για παράδειγμα, με βάση τις εκτιμήσεις της Cardlink, οι συναλλαγές των Ελλήνων καταναλωτών με κάρτες το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου παρουσίασαν αύξηση πάνω από 110% στο πλήθος και πάνω από 70% στη συνολική αξία, σε σχέση με το αντίστοιχο δίμηνο του 2014, ενώ το πρώτο εξάμηνο έτρεχε με ρυθμούς περίπου 16% και 7% αντίστοιχα. Οι επόμενοι μήνες θα επιβεβαιώσουν τι ποσοστό αυτής της αύξησης είναι διατηρήσιμο σε μόνιμη βάση. Σε διεθνές επίπεδο, η τάση παραμένει αυξητική ακόμα και στις πιο ανεπτυγμένες αγορές.

Σχετικά με το ποιοι άλλοι τομείς της οικονομίας και της τεχνολογίας μπορούν να αναπτυχθούν παράλληλα με την εξέλιξη των ηλεκτρονικών συναλλαγών ο κ. Δρυμιώτης εξηγεί πως οι εξελίξεις των τελευταίων ετών στις διεθνείς αγορές έχουν αρχίσει να αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούνται οι συναλλαγές.

Ενώ μέχρι πρόσφατα η πληρωμή ήταν ένα ανεξάρτητο-τελευταίο στάδιο στη συναλλακτική εμπειρία ενός καταναλωτή, υπάρχει πλέον μια σαφής τάση για τη δημιουργία συνολικών εμπειριών, με την ηλεκτρονική συναλλαγή/πληρωμή να αποτελεί ένα συστατικό της επαφής του καταναλωτή με την επιχείρηση τόσο στο φυσικό όσο και στο ηλεκτρονικό εμπόριο. «Η ανάγκη της καλύτερης και πιο προσωπικής εξυπηρέτησης έχει λειτουργήσει ως καταλύτης για να αναπτυχθούν και να εξελιχθούν σημαντικές τεχνολογίες.

Για παράδειγμα, αναφέρουμε τις ανέπαφες συναλλαγές, συναλλαγές με κινητά, χρήση άλλων μεθόδων για την ταυτοποίηση του πελάτη, προγράμματα πιστότητας (loyalty) και άμεσης ανταμοιβής, προγράμματα προσωποποιημένων προσφορών ακόμα και δυνατότητες αναγνώρισης του πελάτη και διενέργειας συναλλαγών χωρίς τη χρήση κάποιου συγκεκριμένου μέσου πληρωμής. Ολα αυτά συντελούν σε μια οικονομία πιο αποδοτική».

Όπως τονίζεται από την Cardlink, στην ελληνική αγορά υπάρχουν περίπου 160.000-170.000 τερματικά POS. Αν συμπεριληφθούν και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, εκτιμάται ότι τα επόμενα χρόνια ο συνολικός αριθμός μπορεί να διπλασιαστεί. Η προμήθεια τερματικών POS έχει απλοποιηθεί και το κόστος των συσκευών αυτών έχει πέσει σημαντικά. Με ετήσιο κόστος €100-€200 (ανάλογα τη συσκευή και την υπηρεσία) είναι πλέον εύκολο για μια επιχείρηση να δέχεται πληρωμές με κάρτα.

Η Cardlink

Η βασική δραστηριότητα της Cardlink είναι η λειτουργία δικτύου τερματικών POS, το οποίο αριθμεί πάνω από 85.000 τερματικά στην Ελλάδα, για πραγματοποίηση συναλλαγών με κάρτες. Στο πρώτο εξάμηνο του 2015, οι πωλήσεις της εταιρείας ανήλθαν σε 5,6 εκατ. ευρώ έναντι 4,6 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2014.

Τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 1.363 χιλ. ευρώ έναντι  268 χιλ. ευρώ, οι ζημιές προ φόρων ανήλθαν σε 239 χιλ. ευρώ έναντι ζημιών 844 χιλ. ευρώ, ενώ οι ζημιές έπειτα από φόρους ανήλθαν σε 142 χιλ. ευρώ έναντι ζημιών 239 χιλ. ευρώ το 2014.

ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!