Skip to main content
| I | ,

Σειρά ζητημάτων και υποχρεώσεων εμποδίζουν την επιβίωση του κλάδου των πρατηριούχων καυσίμων

Την αρωγή του νέου υφυπουργού Εσωτερικών, Κωνσταντίνου Γκιουλέκα, αρμόδιου για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, ζήτησε το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων θέτοντας μια ατζέντα συνάντησης στην οποία θα συζητηθούν σημαντικά ζητήματα και υποχρεώσεις που εμποδίζουν την επιβίωση του κλάδου:

  • Επιδότηση καυσίμων σε Παραμεθόριες Περιοχές (Μακεδονίας – Θράκης) που γειτνιάζουν με χώρες, που εξαιτίας του χαμηλού ΕΦΚ, πλήττονται από τον αθέμιτο ανταγωνισμό.
    Προτείνεται η εφαρμογή Οδηγίας 2003/96/ΕΚ/27.10.2003 με την οποία επιτρέπεται σε κράτος μέλος να εφαρμόζει διαφοροποιημένα επίπεδα φορολογίας στα καύσιμα κίνησης σε ορισμένες γεωγραφικές περιοχές (Σχετ: ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ του ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ υπό στοιχεία COM(2015) 4 final 2015/0004 (NLE)/15.1.2015).
  • Υποχρεώσεις και εξοντωτικά κόστη για την εφαρμογή των Μέτρων Δέουσας Επιμέλειας (Νόμος 5073/2023 – ΦΕΚ 204/Α/11.12.2023) φορτώνονται τα πρατήρια, στο βωμό της παραβατικότητας που θα αφανίσει μόνο τους οικογενειάρχες πρατηριούχους και ουδόλως τους παράνομους.
  • Ο κλάδος διαρκώς υποχρεούται σε νέες υποχρεώσεις με υψηλά κόστη που δεν εξυπηρετούν παρά μόνο ωφελούν επαγγελματικές ομάδες εις βάρος μας.
  • Σε επιβολή Πλαφόν στο περιθώριο κέρδους με τιμή μονάδας (ευρώ) και όχι ποσοστιαίο, υποχρεούνται τα πρατήρια καυσίμων από τον Μάρτιο 2022, σηκώνοντας το οικονομικό βάρος του πληθωρισμού και των ανεξέλεγκτων αυξήσεων, ενώ τα διυλιστήρια της χώρας έχουν αυξήσει τα περιθώρια κέρδους στη διύλιση άνω του 140% !
  • Χρειάζεται εξορθολογισμός των κανόνων ΔΙΕΠΠΥ, τα πρόστιμα είναι δυσανάλογα των παραβάσεων και παράλογα, γεγονός που παραδέχεται και το Υπουργείο Ανάπτυξης.
  • Τρία χρόνια ανεκπλήρωτων υποσχέσεων για την κατάργηση της αναχρονιστικής πλατφόρμας διακίνησης του πετρελαίου θέρμανσης ΗΦΑΙΣΤΟΣ.
  • Οι νομοθεσίες για την παραβατικότητα είναι λανθασμένες, με πρόστιμα που δεν προσφέρουν
    τίποτα στην εξυγίανση. Έχουμε την αίσθηση, αν όχι την πεποίθηση, ότι ο κλάδος μας έχει καταστεί ένας εύκολος εισπρακτικός μηχανισμός.
  • Απειλές και μορφές εκφοβισμού δέχεται ο Πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ, Θέμης Κιουρτζής, θέμα το
    οποίο δεν έχει συγκινήσει τους αρμόδιους.
  • Θέματα που άπτονται του Υπουργείου Μεταφορών χρονίζουν χωρίς να προχωράει η επίλυσή τους.
  • Προσκομίσαμε στις 31 Ιανουαρίου 2023 τα στοιχεία που μας ζήτησε η Γενική Διεύθυνση
    Ανταγωνισμού της Επιτροπής Ανταγωνισμού με αντικείμενο την παροχή στοιχείων για την διεξαγωγή κανονιστικής παρέμβασης στον κλάδο των πετρελαιοειδών (υπ’ αριθ. πρωτ. 385/13.01.2023 επιστολή παροχής στοιχείων της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού).
    Η Ε.Α. δεν έχει ακόμα δημοσιεύσει πόρισμα, ενώ είχε αναγγελθεί ότι θα δημοσιευόταν τον Οκτώβριο 2023.
  • Ο κλάδος μας ανεξήγητα έχει αποκλειστεί από κάθε είδους επιδότηση κρατική ή Ευρωπαϊκή.
    Είμαστε εκτός αγοράς εργασίας και εκσυγχρονισμού λόγω κόστους.
  • Αθέμιτος Ανταγωνισμός από την καθετοποίηση της αγοράς καυσίμων, καθολική ομηρία του κλάδου καθώς οι προμηθευτές μας είναι ανταγωνιστές μας, οι οποίοι μάλιστα προσδοκούν την εξασθένιση των οικογενειαρχών πρατηριούχων, ώστε να τους παραδώσουν το πρατήριο τους.
    Τα τελευταία χρόνια 4.500 οικογενειάρχες πρατηριούχοι έχασαν τα μαγαζιά τους.
  • Με απόφαση του ΕΤΕΑΕΠ εκβιαστικά και μονομερώς, χωρίς καμία ενημέρωση τροποποίησε την
    απόδοση επικουρικής σύνταξης με την συμπλήρωση του 67ου έτους και όχι του έτους απόδοσης της κύριας σύνταξης όπως προβλέπει η νομοθεσία.
  • Σκάνδαλο αποτελεί η παράνομη αδειοδότηση του πρατηρίου καυσίμων στο ΚΤΕΛ Μακεδονίας
    Θεσσαλονίκης, με κίνδυνο για την δημόσια ασφάλεια, η παράνομη επιβολή τελών κατάληψης
    πεζοδρομίου από τον Δήμο Θεσσαλονίκης, ενώ περί του αντίθετου υπάρχουν δεκάδες δικαστικές
    αποφάσεις.

Το Δ.Σ. της ΠΟΠΕΚ επισημαίνει ότι «δυστυχώς, τα τελευταία τέσσερα χρόνια είναι τα χειρότερα που πέρασε ο κλάδος μας. Από την μία παντελή αδιαφορία σε κάθε αίτημα του κλάδου μας και από τη άλλη εξόντωση στοχευμένη. Γενικότερα η Κυβέρνηση όχι μόνο δεν ακούει, δεν ασπάζεται ότι ο κλάδος μας ταλανίζεται εξαιτίας της κρατικής αδιαφορίας, αλλά είναι εχθρική, άνευ λόγου, με τους οικογενειάρχες πρατηριούχους» καταλήγοντας ότι «Δεν υπάρχουν περιθώρια αναμονής!»

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!