“Έκθεση για την αγορά πετρελαίου – Απρίλιος 2020”.
Η έκθεση για την αγορά πετρελαίου του IEA (OMR) είναι μια από τις πιο έγκυρες και έγκαιρες πηγές δεδομένων, προβλέψεις και αναλύσεις για την παγκόσμια αγορά πετρελαίου – συμπεριλαμβανομένων λεπτομερών στατιστικών και σχολίων σχετικά με την προσφορά πετρελαίου, τη ζήτηση, τα αποθέματα, τις τιμές και τη δραστηριότητα διύλισης, ως εμπόριο πετρελαίου για τον ΔΟΕ και επιλεγμένες χώρες εκτός ΔΟΕ.
Η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου αναμένεται να μειωθεί κατά 9,3 mb / ημέρα σε ετήσια βάση το 2020. Ο αντίκτυπος των μέτρων περιορισμού σε 187 χώρες και εδάφη ήταν να σταματήσει σχεδόν η κινητικότητα. Η ζήτηση τον Απρίλιο εκτιμάται ότι είναι 29 mb / ημέρα χαμηλότερη από ό, τι πριν από ένα χρόνο, σε επίπεδο που παρατηρήθηκε τελευταία το 1995. Για το 2ο τρίμηνο, η ζήτηση αναμένεται να είναι 23,1 mb / ημέρα κάτω από τα επίπεδα του προηγούμενου έτους. Η ανάκαμψη στο 2H20 θα είναι σταδιακή. Τον Δεκέμβριο η ζήτηση θα παραμείνει κάτω 2,7 mb / ημέρα σε ετήσια βάση
Ο παγκόσμιος εφοδιασμός με πετρέλαιο αναμένεται να μειωθεί κατά 12 mb / d το Μάιο, αφού ο ΟΠΕΚ + σφυρηλάτησε μια ιστορική συμφωνία παραγωγής για μείωση της παραγωγής κατά 9,7 mb / d από ένα συμφωνημένο επίπεδο αναφοράς. Δεδομένου ότι η παραγωγή του Απριλίου ήταν υψηλή, η αποτελεσματική μείωση είναι 10,7 mb / ημέρα. Πρόσθετες μειώσεις αναμένεται να προέλθουν από άλλες χώρες με τις ΗΠΑ και τον Καναδά με τις μεγαλύτερες μειώσεις. Οι συνολικές πτώσεις εξόδου εκτός OPEC θα μπορούσαν να φθάσουν τα 5,2 mb / d στο 4Q20, και για το έτος συνολικά η απόδοση μπορεί να είναι 2,3 mb / d χαμηλότερη από πέρυσι.
- Η απόδοση διύλισης το 2020 αναμένεται να μειωθεί 7,6 mb / d σε ετήσια βάση στα 74,3 mb / d λόγω της απότομης μείωσης της ζήτησης καυσίμων. Η παγκόσμια πρόσληψη διυλιστηρίου αναμένεται να μειωθεί κατά 16 mb / ημέρα σε ετήσια βάση το 2ο 20, με εκτεταμένες περικοπές λειτουργίας και διακοπή λειτουργίας σε όλες τις περιοχές. Αν και οι εργασίες διύλισης μειώνονται, τα αποθέματα προϊόντων αναμένεται να αυξηθούν κατά 6 mb / d. Στο 2H20, η δραστηριότητα διύλισης θα ανακάμψει αργά καθώς η παγκόσμια αγορά κινείται σε έλλειμμα.
- Τα πρώιμα στοιχεία δείχνουν την υπονοούμενη αύξηση αποθεμάτων της Κίνας το 1Q20 στα 2,1 mb / d και οι μετοχές των ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 0,5 mb / d. Τα στοιχεία του ΟΟΣΑ δείχνουν ότι οι μετοχές της βιομηχανίας τον Φεβρουάριο μειώθηκαν κατά 35,4 mb στα 2.878 mb ως ισοπαλία για προϊόντα περισσότερο από αντιστάθμιση της αύξησης του αργού. Τα συνολικά αποθέματα πετρελαίου του ΟΟΣΑ διαμορφώθηκαν 42,4 mb κάτω από τον μέσο όρο των πέντε ετών και, λόγω της αδύναμης προοπτικής, παρέχουν τώρα κάλυψη 79,2 ημερών για την προθεσμιακή ζήτηση. Τον Μάρτιο, η κινητή αποθήκευση αργού πετρελαίου αυξήθηκε κατά 22,9 mb (0,7 mb / d) στα 103,1 mb.
- Οι διπλές διαταραχές ζήτησης και προσφοράς προκάλεσαν πτώση των τιμών του πετρελαίου στο μέλλον κατά 40% τον Μάρτιο. Ο Brent έχει ανακάμψει μετρίως από το χαμηλό των 18 ετών καθώς οι παραγωγοί συμφώνησαν να περιορίσουν την παραγωγή και διαπραγματεύονται στα 31 $ / bbl. Η χαμηλή ζήτηση ώθησε τις τιμές για τους ακατέργαστους βαθμούς όπως το WTI Midland και το West Canadian Select κάτω από $ 10 / bbl. Οι ρωγμές για βενζίνη και καύσιμα αεριωθουμένων συνέχισαν να υποφέρουν καθώς εισήχθησαν μέτρα περιορισμού.
- Σε όλο τον κόσμο δισεκατομμύρια άνθρωποι πλήττονται από μια από τις χειρότερες κρίσεις υγείας του περασμένου αιώνα. Η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται υπό πίεση με τρόπους που δεν φαίνονται από τη Μεγάλη Ύφεση τη δεκαετία του 1930. οι επιχειρήσεις αποτυγχάνουν και η ανεργία αυξάνεται. Τα μέτρα περιορισμού εφαρμόζονται σε 187 χώρες και εδάφη και παρόλο που ποικίλλουν ως προς το πεδίο εφαρμογής τους, η δραστηριότητα στον τομέα των μεταφορών έχει μειωθεί δραματικά σχεδόν παντού. Ακόμη και αν υποτεθεί ότι οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί έχουν μειωθεί στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, αναμένουμε ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου το 2020 θα μειωθεί κατά 9,3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα (mb / d) έναντι του 2019, διαγράφοντας σχεδόν μια δεκαετία ανάπτυξης.
- Σε αυτό το ζοφερό πλαίσιο, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής αποκρίνονται με ριζοσπαστικά βήματα. Οι κυβερνήσεις έχουν εισαγάγει τεράστια φορολογικά σχέδια έκτακτης ανάγκης για την υποστήριξη εργαζομένων και επιχειρήσεων. Οι κεντρικές τράπεζες έχουν ξεκινήσει τεράστια προγράμματα νομισματικής τόνωσης. Βλέπουμε επίσης μέτρα που λαμβάνονται για την αντιμετώπιση της κρίσης στην αγορά πετρελαίου, με δύο σημαντικά γεγονότα να πραγματοποιούνται την περασμένη εβδομάδα.
- Την Κυριακή, οι παραγωγοί πετρελαίου στον όμιλο ΟΠΕΚ + συμφώνησαν να μειώσουν την παραγωγή κατά 9,7 mb / ημέρα έναντι της συμφωνημένης αρχικής τους τιμής, από την 1η Μαΐου. Λαμβάνοντας υπόψη το άνευ προηγουμένου βάθος της κρίσης, ο ΔΟΕ προέτρεψε τους μεγάλους καταναλωτές και παραγωγούς να συνεργαστούν μέσω του φόρουμ της G20 για να μετριάσουν τον αντίκτυπο στη σταθερότητα της αγοράς και πραγματοποιήθηκε μια έκτακτη συνάντηση υπουργών ενέργειας από την G20 και άλλες χώρες. Παρασκευή 10 Απριλίου. Οι παρόντες προσέφεραν την υποστήριξή τους στις προσπάθειες των χωρών του ΟΠΕΚ + να σταθεροποιήσουν την αγορά πετρελαίου και, σε ορισμένες περιπτώσεις, συζήτησαν περικοπές παραγωγής που θα γίνουν αμέσως ή με την πάροδο του χρόνου.
- Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν από τον ΟΠΕΚ + και τις χώρες της G20 δεν θα εξισορροπήσουν αμέσως την αγορά. Αλλά μειώνοντας την κορυφή της προεξοχής προσφοράς και ισοπεδώνοντας την καμπύλη της συσσώρευσης αποθεμάτων, βοηθούν ένα σύνθετο σύστημα να απορροφήσει τη χειρότερη από αυτήν την κρίση, των οποίων οι συνέπειες για την αγορά πετρελαίου παραμένουν πολύ αβέβαιες βραχυπρόθεσμα. Προβλέψαμε πτώση της ζήτησης τον Απρίλιο της τάξης των 29 mb / d από έτος σε έτος, ακολουθούμενη από μια άλλη σημαντική πτώση από έτος σε έτος 26 mb / d τον Μάιο. Τον Ιούνιο, η σταδιακή ανάκαμψη πιθανότατα αρχίζει να κερδίζει έλξη, αν και η ζήτηση θα εξακολουθεί να είναι 15 mb / ημέρα χαμηλότερη από ό, τι πριν από ένα χρόνο. Δεν υπάρχει εφικτή συμφωνία που θα μπορούσε να μειώσει την προσφορά αρκετά ώστε να αντισταθμίσει τέτοιες βραχυπρόθεσμες απώλειες ζήτησης. Ωστόσο,
- Οι πρωτοβουλίες OPEC + και G20 θα επηρεάσουν την αγορά πετρελαίου με τρεις τρόπους. Πρώτον, η περικοπή παραγωγής του ΟΠΕΚ + τον Μάιο για να φτάσει στη βασική γραμμή θα είναι στην πραγματικότητα 10,7 mb / ημέρα και όχι 9,7 mb / ημέρα, καθώς η παραγωγή του Απριλίου ήταν υψηλή. Αυτό θα προσφέρει κάποια άμεση ανακούφιση από το πλεόνασμα προσφοράς τις επόμενες εβδομάδες, μειώνοντας το αποκορύφωμα της συσσώρευσης αποθεμάτων. Δεύτερον, τέσσερις χώρες (Κίνα, Ινδία, Κορέα και Ηνωμένες Πολιτείες) είτε έχουν προσφέρει τη στρατηγική τους ικανότητα αποθήκευσης στη βιομηχανία για προσωρινή στάθμευση ανεπιθύμητων βαρελιών ή σκέφτονται να αυξήσουν τα στρατηγικά τους αποθέματα για να επωφεληθούν από τις χαμηλότερες τιμές. Αυτό θα δημιουργήσει επιπλέον περιθώρια για την επικείμενη συσσώρευση αποθεμάτων, βοηθώντας την αγορά να ξεπεράσει το κατώτατο σημείο. Τρίτον, άλλοι παραγωγοί, με τις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά πιθανότατα να είναι οι μεγαλύτεροι συντελεστές, θα μπορούσαν να δουν την παραγωγή να πέφτει κατά περίπου 3. 5 mb / d τους επόμενους μήνες λόγω της επίδρασης των χαμηλότερων τιμών, σύμφωνα με εκτιμήσεις του IEA. Η απώλεια αυτής της προσφοράς σε συνδυασμό με τις περικοπές του ΟΠΕΚ + θα μετατοπίσει την αγορά σε έλλειμμα το δεύτερο εξάμηνο του 2020, διασφαλίζοντας τον τερματισμό της συσσώρευσης αποθεμάτων και την επιστροφή σε πιο φυσιολογικές συνθήκες της αγοράς. Τη στιγμή της δημοσίευσης, περιμέναμε ακόμη περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με ορισμένες προγραμματισμένες περικοπές παραγωγής και προτάσεις για χρήση στρατηγικής αποθήκευσης. Εάν οι μεταβιβάσεις σε στρατηγικά αποθέματα, που θα μπορούσαν να είναι έως και 200 mb, επρόκειτο να πραγματοποιηθούν εντός των επόμενων τριών μηνών, θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν περίπου 2 mb / d της προσφοράς που αποσύρθηκε από την αγορά. διασφάλιση του τερματισμού της συσσώρευσης αποθεμάτων και επιστροφή σε πιο φυσιολογικές συνθήκες της αγοράς. Τη στιγμή της δημοσίευσης, περιμέναμε ακόμη περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με ορισμένες προγραμματισμένες περικοπές παραγωγής και προτάσεις για χρήση στρατηγικής αποθήκευσης. Εάν οι μεταβιβάσεις σε στρατηγικά αποθέματα, που θα μπορούσαν να είναι έως και 200 mb, επρόκειτο να πραγματοποιηθούν εντός των επόμενων τριών μηνών, θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν περίπου 2 mb / d της προσφοράς που αποσύρθηκε από την αγορά. διασφάλιση του τερματισμού της συσσώρευσης αποθεμάτων και επιστροφή σε πιο φυσιολογικές συνθήκες της αγοράς. Τη στιγμή της δημοσίευσης, περιμέναμε ακόμη περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με ορισμένες προγραμματισμένες περικοπές παραγωγής και προτάσεις για χρήση στρατηγικής αποθήκευσης. Εάν οι μεταβιβάσεις σε στρατηγικά αποθέματα, που θα μπορούσαν να είναι έως και 200 mb, επρόκειτο να πραγματοποιηθούν εντός των επόμενων τριών μηνών, θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν περίπου 2 mb / d της προσφοράς που αποσύρθηκε από την αγορά.
- Εάν η παραγωγή πέσει απότομα, κάποιο πετρέλαιο μπαίνει σε στρατηγικά αποθέματα και η ζήτηση αρχίσει να ανακάμπτει, το δεύτερο εξάμηνο του 2020 θα δει τη ζήτηση να υπερβαίνει την προσφορά. Αυτό θα επιτρέψει στην αγορά να αρχίσει να μειώνει τη μαζική προεξοχή αποθεμάτων που αυξάνεται κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους. Πράγματι, οι τρέχουσες εκτιμήσεις ζήτησης και προσφοράς συνεπάγονται ισοπαλία 4,7 mb / d στο δεύτερο εξάμηνο.
- Οι ιστορικές αποφάσεις που λαμβάνονται από τον ΟΠΕΚ + και την G20 θα πρέπει να βοηθήσουν στην επαναφορά της βιομηχανίας πετρελαίου από το χείλος μιας ακόμη πιο σοβαρής κατάστασης από αυτήν που αντιμετωπίζει σήμερα. Ακόμα κι έτσι, η σιωπηρή αύξηση αποθεμάτων 12 mb / d κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους εξακολουθεί να απειλεί να κατακλύσει την εφοδιαστική της βιομηχανίας πετρελαίου – πλοία, αγωγούς και δεξαμενές αποθήκευσης – τις επόμενες εβδομάδες. Σε αυτήν την Έκθεση, εκτιμούμε ότι η διαθέσιμη ικανότητα θα μπορούσε να κορεστεί στα μέσα του έτους, με βάση τα υπόλοιπα της αγοράς μας. Ωστόσο, αυτή είναι μια πολύ ευρεία υπόθεση και η κατάσταση διαφέρει από τόπο σε τόπο. Υπάρχουν ήδη σημεία συμφόρησης σε άλλα μέρη της αλυσίδας εφοδιαστικής, όπως ο ανταγωνισμός για την αγορά χώρου σε συστήματα αγωγών που μεταφέρουν πετρέλαιο. Υπάρχουν επίσης ζητήματα ποιότητας: δεν είναι δυνατόν να προσαρμοστούν διαφορετικές ιδιότητες αργού πετρελαίου σε πολλές τοποθεσίες, και απαιτούνται ειδικά δοχεία για ορισμένα προϊόντα. Η πλωτή αποθήκευση γίνεται πιο ακριβή καθώς οι έμποροι ανταγωνίζονται για πλοία. Το κόστος ναύλωσης για πολύ μεγάλους μεταφορείς αργού έχει υπερδιπλασιαστεί από τον Φεβρουάριο. Ποτέ στο παρελθόν η βιομηχανία πετρελαίου δεν έφτασε κοντά στη δοκιμή της ικανότητας εφοδιαστικής της στο όριο.
- Κοιτώντας πέρα από τις άμεσες ανισορροπίες στην αγορά, ο IEA επεσήμανε στους υπουργούς ενέργειας της G20 ότι παρόλο που οι χαμηλές τιμές μπορεί να φαίνονται ελκυστικές για τους καταναλωτές, έχουν μικρό όφελος για τα περίπου 4 δισεκατομμύρια άτομα που ζουν υπό κάποια μορφή κλειδώματος Covid-19 . Επίσης, οι χαμηλές τιμές επηρεάζουν την επιβίωση εκατομμυρίων ανθρώπων που απασχολούνται κατά μήκος της εκτεταμένης αλυσίδας αξίας της βιομηχανίας πετρελαίου και βλάπτουν τις οικονομίες των ασθενέστερων χωρών παραγωγής όπου η κοινωνική σταθερότητα είναι ήδη εύθραυστη.
- Οι χαμηλές τιμές απειλούν τη σταθερότητα μιας βιομηχανίας που θα παραμείνει κεντρική για τη λειτουργία της παγκόσμιας οικονομίας. Ακόμη και με τη μείωση της ζήτησης φέτος, οι εταιρείες πετρελαίου εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της επένδυσης για να αντισταθμίσουν τη μείωση της φυσικής παραγωγής και να αντιμετωπίσουν τη μελλοντική ανάπτυξη. Οι παγκόσμιες κεφαλαιουχικές δαπάνες από εταιρείες εξερεύνησης και παραγωγής το 2020 προβλέπεται να μειωθούν κατά περίπου 32% έναντι του 2019 σε 335 δισεκατομμύρια δολάρια, το χαμηλότερο επίπεδο για 13 χρόνια. Αυτή η μείωση των χρηματοοικονομικών πόρων υπονομεύει επίσης την ικανότητα της βιομηχανίας πετρελαίου να αναπτύξει ορισμένες από τις τεχνολογίες που απαιτούνται για τις μεταβάσεις καθαρής ενέργειας σε όλο τον κόσμο.
- Υπάρχει προφανώς πολύς δρόμος για να μπορέσουμε να θέσουμε πίσω μας την κρίση Covid-19. Ωστόσο, ενθαρρύνουμε την αλληλεγγύη που επιδεικνύουν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής από χώρες παραγωγής και κατανάλωσης που συνεργάζονται για να αντιμετωπίσουν αυτήν την ιστορική πρόκληση της σταθερότητας στην αγορά πετρελαίου.