Skip to main content
| I |

“Το Υδρογόνο Ως Καύσιμο του Μέλλοντος – Η Συμβολή Επτά Επιστημόνων”.

ΕΛΠΕ: Ο πρώτος σταθμός ανεφοδιασμού αυτοκινήτων με υδρογόνο στην ...

Νέες τεχνολογίες βρίσκονται στο επίκεντρο τα τελευταία χρόνια. Το υδρογόνο αποτελεί μια μορφή ενέργειας που τους τελευταίους μήνες ολοένα και περισσότερο συζητιέται στο πλαίσιο της ενεργειακής μετάβασης. Το ενδιαφέρον αποκρυσταλλώθηκε πρόσφατα στην δημιουργίας ενός νέου σχηματισμού του Global Greek Green Deal Cluster: Hydrogen Technologies and Zero Carbon Emissions, ο οποίος απαρτίζεται από Έλληνες επιστήμονες σε όλον τον κόσμο. Ειδικότερα, οι επιστήμονες που απαρτίζουν το σχηματισμό είναι οι: κ. Σοφοκλής Μακρίδης, κα. Παναγιώτα Ποιμενίδου, κ. Στέφανος Νιτοδάς, κ. Νικόλας Δημάκης, κ. Ιωάννης Ποντίκης, κ. Βασίλης Ινγκλεζάκης και ο κ. Ματθαίος Σανταμούρης με στόχο να προχωρήσει το ερευνητικό ενδιαφέρον και όχι μόνο στην Ελλάδα.

Άλλωστε, όπως έχουμε επισημάνει στο energia.gr μεγάλες εταιρείες έχουν δείξει το ενδιαφέρον τους για επενδύσεις στην τεχνολογία του υδρογόνου. Μπορεί και πρέπει να χρησιμοποιηθούν τεχνολογίες υδρογόνου και χαμηλών ρύπων παγκόσμια τονίζει στο energia.gr ο καθηγητής από το Πανεπιστήμιο της Πάτρας κ. Σοφοκλής Μακρίδης. «Την ομάδα των επτά επιστημόνων τη συνδέουν οι ειδικεύσεις τους και ολοκληρώνουν συμπληρωματικά λύσεις για την εκάστοτε τεχνολογία. Σε ένα σπίτι, στην βιομηχανία, στο αυτοκίνητο, στην εκπαίδευση και βέβαια στην ανάπτυξη νέων ερευνητικών ολοκληρωμένων προγραμμάτων που μπορούν να αντιμετωπίσουν προβλήματα σε παγκόσμιο επίπεδο στα θέματα ενέργειας και του περιβάλλοντος», αναφέρει ο κ. Μακρίδης.

Οι εξελίξεις αυτές έρχονται σε μια περίοδο, όπου το υδρογόνο θα μπορούσε να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο και στις μεταφορές. Το υδρογόνο θα μπορούσε να τροφοδοτήσει σχεδόν όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διασχίζουν τον ειρηνικό ωκεανό. Σύμφωνα με νέα μελέτη του Διεθνούς Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές (ICCT) το 99% των διαδρομών που πραγματοποιήθηκαν το 2015 θα μπορούσε να έχει τροφοδοτηθεί με υδρογόνο και κυψέλες καυσίμου. Να σημειωθεί πως το 2018, ο Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας συμφώνησε ότι οι εκπομπές από τη ναυτιλία πρέπει να μειωθούν τουλάχιστον κατά 50% έως το 2050 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2008. Ο Διεθνής οργανισμός τονίζει την αναγκαιότητα να δοθεί έμφαση σε νέες τεχνολογίες.

Την ίδια ώρα, η Ρωσία επιθυμεί να στραφεί στον τομέα του υδρογόνου παγκοσμίως σε μια προσπάθεια να αποτελέσει βασικό προμηθευτή για την Ιαπωνία, ο οποίος έχει φιλόδοξους στόχους για την υιοθέτηση του καυσίμου έως το 2050. Τα σχέδια της Ιαπωνίας για την ταχεία ανάπτυξη μονάδων εισαγωγής υδρογόνου φαίνεται να έχουν ωθήσει τη Ρωσία να ξεκινήσει την εκπόνηση σχεδίων για μια οικονομία υδρογόνου που θα προσανατολίζεται κυρίως στις παγκόσμιες εξαγωγές, σύμφωνα με πρόσφατες εξελίξεις στο Υπουργείο Ενέργειας της Ρωσίας και τις κυριότερες εταιρείες ενέργειας. Άλλωστε, δύο κολοσσοί στη Ρωσία η Gazprom και η  Rosatom ανακοίνωσαν ότι θα ξεκινήσουν επενδύσεις στον κλάδο του υδρογόνου.  Η Gazprom ανακοίνωσε στις 20 Φεβρουαρίου ότι σκοπεύει να παράγει υδρογόνο από φυσικό αέριο.

ΠΗΓΗ: energia.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!