“Η Rosneft υπογράφει σύμβαση για την προμήθεια 2 εκατομμυρίων τόνων πετρελαίου στην Ινδία”.
Η Rosneft Oil Company και η Indian Oil Corporation Limited (IOCL) υπέγραψαν σύμβαση για την προμήθεια έως και 2 εκατομμυρίων τόνων πετρελαίου στην Ινδία μέσω του λιμένα Novorossiysk έως τα τέλη του 2020.
Η υπογραφή πραγματοποιήθηκε κατά την επίσκεψη του Γενικού Διευθυντή της Rosneft Igor Sechin στο Νέο Δελχί. Κατά τη διάρκεια αυτής της επίσκεψης πραγματοποιήθηκε επίσης συνάντηση εργασίας με τον Υπουργό πετρελαίου και φυσικού αερίου της Ινδίας Dharmendra Pradhan.
Ένα σημαντικό θέμα των συνομιλιών μεταξύ του Sechin και του Pradhan ήταν το θέμα της παροχής στους ινδούς καταναλωτές ποιότητας ακατέργαστου πετρελαίου και προϊόντων με βάση το πετρέλαιο, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης των ρωσικών εφοδιασμών πετρελαίου στην Ινδία. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, τα μέρη συζήτησαν τα τρέχοντα κοινά σχέδια των εταιρειών Rosneft και ινδικών εταιρειών, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι ομάδες Sakhalin-1, Taas-Yuryakh, το συγκρότημα Vankor (μια κοινοπραξία ινδικών εταιρειών κατέχει το 49% στον τομέα των ομίλων Vankor) Nayara Energy.
Ένα ξεχωριστό θέμα συζήτησης ήταν το θέμα της συμμετοχής των ινδικών εταιρειών στην υλοποίηση του έργου Vostok Oil που αποσκοπούσε στη δημιουργία μιας νέας επαρχίας πετρελαίου και φυσικού αερίου παγκόσμιας κλάσης στα βόρεια της ρωσικής επικράτειας Krasnoyarsk. Όπως είπε ο Dharmendra Pradhan, η ινδική πλευρά έχει ήδη αποφασίσει βασικά να συμμετάσχει στο σχέδιο. Για να διαπραγματευτούν τους όρους των ινδικών εταιρειών που εισέρχονται στο Vostok Oil το συντομότερο δυνατό, τα μέρη συμφώνησαν να δημιουργήσουν μια τακτική ομάδα εργασίας εκπροσώπων των ρωσικών και ινδικών εταιρειών.
Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Vostok Oil βρίσκεται στην εγγύτητά της με τη διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας, έναν μοναδικό διάδρομο μεταφοράς. Η χρήση του παρέχει την ευκαιρία να προμηθεύονται ακατέργαστα από τα πεδία του έργου σε δύο κατευθύνσεις ταυτόχρονα – σε ευρωπαϊκές και ασιατικές αγορές. Η υλοποίηση του σχεδίου εγγυάται ότι θα επιτευχθεί το έργο της αύξησης της κυκλοφορίας φορτίου στη διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας έως και 80 εκατομμύρια τόνους έως το 2024 που ορίζει ο Πρόεδρος της Ρωσικής Ομοσπονδίας.