Skip to main content
| I |

“Με discount το 35% της ΔΕΠΑ Εμπορίας αν τα ΕΛΠΕ δεν είναι πλειοδότης”.

Με discount το 35% της ΔΕΠΑ Εμπορίας αν τα ΕΛΠΕ δεν είναι πλειοδότης

 Τα «αγκάθια» στη μεγάλη ιδιωτικοποίηση των δύο ΔΕΠΑ (Εμπορίας και Υποδομών). Ποιοι είναι οι υποψήφιοι μνηστήρες.

Κοντός ψαλμός… η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την πιο εμβληματική αποκρατικοποίηση του 2020. Έως τις 6 Μαρτίου δίνει περιθώριο το ΤΑΙΠΕΔ για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας και έως τις 14 Φεβρουάριου για τη ΔΕΠΑ Υποδομών. Ειδικότερα, για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, η πρόσκληση που δημοσιεύθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ την περασμένη Πέμπτη ξεκαθαρίζει ότι σε περίπτωση που τα ΕΛΠΕ (κατέχουν το 35%) δεν είναι προτιμητέος επενδυτής (ή αποφασίσουν να απέχουν από την διαγωνιστική διαδικασία) μπορούν να πουλήσουν τη συμμετοχή τους με discount. Ειδικότερα,  ο πλειοδότης μπορεί να ζητήσει από τα ΕΛΠΕ (call option) να του πουλήσουν το 35% της συμμετοχής τους στην ΔΕΠΑ. Στην περίπτωση που δεν θελήσουν να συμμετάσχουν, τότε τα ΕΛΠΕ μπορούν να πουλήσουν σε καθορισμένο χρόνο στον επενδυτή (put option) το ποσοστό των μετοχών τους. Εάν δεν υπάρξει αποτέλεσμα μεταξύ των δύο πλευρών, τότε υποβάλλονται προσφορές για το 65% και η διαδικασία των option μετακινείται σε επόμενο στάδιο. 

Όσο για τους συμμετέχοντες, θα πρέπει να έχουν δραστηριότητα στον τομέα της ενέργειας (ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο) και να μην έχουν συμμετοχή σε δίκτυα φυσικού αερίου. Ήδη ενδιαφέρον για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας έχουν δείξει σχεδόν όλοι οι εγχώριοι παίκτες της ενεργειακής αγοράς, ειδικά για την μεγάλη …προίκα της ΕΠΑ Αττικής. Καταρχάς, μένει να ξεκαθαρίσει εάν τα ΕΛΠΕ θα κατέβουν μαζί με την Edison ή χωρίς. Πάντως, το «παρών» για την εμπορία έχουν δηλώσει οι όμιλοι Βαρδινογιάννη και Κοπελούζου, ενώ ενδεχόμενη συμμετοχή τους διερευνούν επίσης ο όμιλος Μυτιληναίου και η ΤΕΡΝΑ. Επίσης, δεν αποκλείεται η συμμετοχή και μεγάλων επενδυτικών fund.

 

Ως «αγκάθια» παραμένουν αφενός η δικαστική διαμάχη με τα ELFE σχετικά με την τιμολόγηση του φυσικού αερίου και αφετέρου οι περίφημες ρήτρες «take or pay», οι οποίες υπάρχουν στα μεγάλα συμβόλαια της ΔΕΠΑ (με τη ρωσική Gazprom, την αζερική SOCAR, τη τουρκική ΒΟΤAS και την αλγερινή SONATRACH). 

Η ετήσια ρήτρα με τη Gazprom είναι 80% (δηλ. βάση της τρέχουσας συμφωνίας θα πρέπει να απορροφούμε το λιγότερο 1,6 δισ. κ.μ. κατ΄έτος) ενώ με τη ΒΟΤAS θα πρέπει να γίνεται κάθε χρόνο απορρόφηση τουλάχιστον 0,67 δισ. κ.μ. από τα 0,75 δισ. κ.μ. Μάλιστα, όπως λένε πηγές της ΔΕΠΑ, η εταιρεία θα κληθεί να καταβάλει περί τα 30 εκατ. ευρώ, συνολικά, στις δύο εταιρείας για το 2019 καθώς δεν απορροφήθηκαν οι συμφωνημένες ποσότητες.

Όσον αφορά στη ΔΕΠΑ Υποδομών ενδιαφέρον έχει επιδείξει η ιταλική Italgas, η γερμανική E.on αλλά και πολλά ξένα επενδυτικά funds.  Μετά τη ΔΕΠΑ, σειρά θα πάρουν οι ιδιωτικοποιήσεις για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ, η περαιτέρω αποκρατικοποίηση του ΑΔΜΗΕ καθώς και η παραχώρηση των δικαιωμάτων για την εκμετάλλευση της Υπόγειας Αποθήκης Φυσικού Αερίου στην Καβάλα.  

ΠΗΓΗ: insider.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!