| Notaka
«Κουίκ: Αν Πατάξουμε το Λαθρεμπόριο Καυσίμων, οι Δανειστές Δεν θα Έχουν Πρόβλημα να Καταργηθεί ο ΕΝΦΙΑ».
Στα τρία με πέντε δισ. το χρόνο κυμαίνεται η «μαύρη» τρύπα στα δημόσια ταμεία από το λαθρεμπόριο καυσίμων και αν η κυβέρνηση καταφέρει να το πατάξει το φαινόμενο, τότε οι δανειστές δεν θα έχουν πρόβλημα να καταργηθεί ο ΕΝΦΙΑ, είπε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Τέρενς Κουϊκ, μιλώντας στο «Πρακτορείο 104,9 FM».
Στα τρία με πέντε δισ. το χρόνο κυμαίνεται η «μαύρη» τρύπα στα δημόσια ταμεία από το λαθρεμπόριο καυσίμων και αν η κυβέρνηση καταφέρει να το πατάξει το φαινόμενο, τότε οι δανειστές δεν θα έχουν πρόβλημα να καταργηθεί ο ΕΝΦΙΑ, είπε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Τέρενς Κουϊκ, μιλώντας στο «Πρακτορείο 104,9 FM».
Σε ερώτηση αν η κυβέρνηση «πιάσει» τους στόχους στο θέμα της πάταξης και εισρεύσουν στα ταμεία τα παραπάνω χρήματα θα μπορέσει να πείσει τους δανειστές να καταργηθεί ο ΕΝΦΙΑ ο κ. Κουΐκ απάντησε: «Βεβαίως. Αν πας με αποδεικτικά στοιχεία στους θεσμούς, στο κουαρτέτο και τους πεις ότι εγώ έπιασα από εκεί, οι άνθρωποι δεν έχουν πρόβλημα» και υπενθύμισε ότι φόροι από το λαθρεμπόριο καυσίμων είναι σχεδόν διπλάσιοι καθώς οι εισπράξεις από τον ΕΝΦΙΑ φθάνουν τα 2,6 δισεκατομμύρια.
«Από το λαθρεμπόριο καυσίμων υπολογίζεται 3 έως 5 δισ. και είναι γεγονός ότι πάμε στη πιο μετριοπαθή απόδοση των φόρων που πρέπει να διεκδικήσουμε από τα καύσιμα στον προϋπολογισμό. Αλλά εμάς μας ικανοποιεί ότι στη συμφωνία με τους δανειστές υπάρχει μια ρήτρα. Ότι αν πιάσουμε πάνω από τους στόχους πάταξης της φοροδιαφυγής τότε θα μπορούμε να κόψουμε μέτρα τα οποία είναι δύσκολα και αυτό είναι ένα στοίχημα για μας», είπε ο κ. Κουΐκ.
Πρόσθεσε, επίσης, ότι η φοροδιαφυγή δεν γίνεται αποκλειστικά από τα διυλιστήρια, αλλά σε ολόκληρο το κύκλωμα διακίνησης καυσίμων, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «όλοι είναι εμπλεκόμενοι», ενώ κατήγγειλε ότι η διακίνηση λαθραίων καυσίμων γίνεται και με βυτιοφόρα από τη FYROM. «Δεν έχουμε κανονικό μητρώο βενζινάδικων, ποια έχουν και ποια όχι σύστημα εισροών – εκροών, δεν ξέρουμε πόσα λειτουργούν και πόσα σταμάτησαν. Υπάρχει και αυτό για το οποίο βοά η αγορά, βυτιοφόρα να μπαίνουν από τα όμορα κράτη, δηλαδή από FYROM. Μπαίνουν άδεια και ξαναβγαίνουν άδεια. Που σημαίνει κάπου στο δρόμο μεταγγίζουν το πετρέλαιο που παίρνουν αφορολόγητο από τις τελωνειακές δεξαμενές», υπογράμμισε.
Καταλήγοντας, έκανε γνωστό ότι η προχθεσινή σύσκεψη με τα τεχνικά κλιμάκια έγινε για να εντοπιστούν τα προβλήματα, ώστε -όπως είπε- να ενημερωθούν οι αρμόδιοι υπουργοί και να νομοθετήσουν.
ΠΗΓΗ:Energia.gr