Skip to main content
| Notaka

«Εμειναν στο συρτάρι τα μέτρα για το λαθρεμπόριο καυσίμων».

Ζει και βασιλεύει το λαθρεμπόριο στα καύσιμα καθώς κανείς στον κρατικό μηχανισμό δεν ελέγχει τίποτα και κανέναν.

 

Ζει και βασιλεύει το λαθρεμπόριο στα καύσιμα καθώς κανείς στον κρατικό μηχανισμό δεν ελέγχει τίποτα και κανέναν.

Τριάμισι χρόνια φαγούρας από τότε που ψηφίστηκε ο περιβόητος νόμος (Απρίλιος 2012) και παρά τις κατά καιρούς ρητορικές για πάταξη του λαθρεμπορίου, οι διατάξεις του παραμένουν εντελώς ανενεργές και μέτρα, όπως το σύστημα εισροών – εκροών και η τοποθέτηση GPS στα βυτιοφόρα και στα πλωτά μέσα, αποδεικνύονται κενά περιεχόμενου.

Αναδεικνύοντας το χάος που συνεχίζει να επικρατεί, ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών υπολογίζει ότι η έκταση του λαθρεμπορίου στα καύσιμα στερεί κάθε χρόνο από το Δημόσιο έσοδα μεταξύ 125 εκατ. ευρώ, στο συντηρητικό σενάριο, και 300 εκατ. ευρώ στο ακραίο.

ΟΙ ΔΕΚΑ ΤΡΥΠΕΣΠαρότι η παρούσα κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, έχει εξαγγείλει ουκ ολίγες φορές ότι θα βάλει τάξη στον χώρο, το κράτος δεν έχει εφαρμόσει το παραμικρό από όσα έχουν ψηφισθεί, όπως αποδεικνύεται από τις δέκα τρύπες του λαθρεμπορίου που συνεχώς το μεγαλώνουν.

Παρότι το 94% από τα 5.062 πρατήρια πανελλαδικά έχει εγκαταστήσει συστήματα εισροών – εκροών και μεταδίδει τα στοιχεία με τις αγορές και πωλήσεις καυσίμων στο υπουργείο Οικονομικών, ουδείς τα διασταυρώνει, ουδείς τα αξιοποιεί, όπως υποστηρίζουν οι εταιρείες! Αιτία, η έλλειψη προσωπικού στη Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), όπως κατήγγειλε ο πρόεδρος του συνδέσμου Γιάννης Αλιγιζάκης. Αμφιβολίες εγείρονται ακόμη και για την ίδια την ακρίβεια των στοιχείων καθώς το σύστημα που έχει εγκατασταθεί δεν είναι αυτοματοποιημένο. Δηλαδή, οι πρατηριούχοι καταχωρίζουν μόνοι τους τα στοιχεία στο σύστημα χωρίς να υπάρχει τρόπος διαπίστωσης της ορθότητάς τους.

Παράλληλα, δεκαπέντε μήνες μετά την υπουργική απόφαση για επέκταση του συστήματος εισροών – εκροών στις εταιρείες εμπορίας και στα διυλιστήρια, ακόμη δεν έχουν καθοριστεί ο τρόπος, ο χρόνος και το είδος των δεδομένων που θα αποστέλλουν στη ΓΓΠΣ.

ΤΙ ΑΠΕΓΙΝΑΝ ΤΑ GPS. Σαν να μην έφταναν αυτά, εκκρεμούν ακόμη οι αποφάσεις (με ευθύνη των υπουργών Οικονομικών, Μεταφορών) για τις προδιαγραφές των GPS σε βυτιοφόρα και πλωτά μέσα, καθώς και για την επέκταση του συστήματος εισροών – εκροών σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, από σταθμούς ανεφοδιασμού σκαφών σε μαρίνες, μέχρι πρατήρια σε ΔΕΚΟ, χώρους στάθμευσης, δεξαμενές παραγωγών και διακινητών χημικών προϊόντων κ.λπ.

ΠΗΓΗ: (του Γιώργου Φυντικάκη, Τα Νέα, 7/10/2015)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!