Skip to main content
| Notaka

Προτάσεις για την πάταξη της παράνομης διακίνησης καυσίμων

Με αφορμή την έναρξη της χειμερινής περιόδου στο πετρέλαιο θέρμανσης, επανερχόμαστε για να επισημάνουμε για πολλοστή φορά το μεγάλο και δυστυχώς ανεξέλεγκτο, πρόβλημα της παράνομης διακίνησης καυσίμων, με ότι αυτό συνεπάγεται στην Εθνική Οικονομία, στην Ανάπτυξη, στα Δημόσια Έσοδα και στον Ανταγωνισμό.Στην περιδίνηση της οικονομικής κρίσης που έχει περιέλθει η Ελλάδα κάτω από τις έντονες πιέσεις της τρόικας να καλύψει τα μέγιστα δημοσιονομικά ελλείμματα, επιβάλλεται άμεσα η λήψη μέτρων, προκειμένου να εισπραχθούν ετησίως δημόσια έσοδα ύψους 1 δις ευρώ, τα οποία χάνονται στις τσέπες οργανωμένων κυκλωμάτων.

Στις 15 Οκτωβρίου αρχίζει η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης με μειωμένο τον ΕΦΚ, στα 60 ευρώ το χιλιόλιτρο, μόνον για την θέρμανση κατοικιών και όχι για επαγγελματικούς χώρους. Πως θα εφαρμοσθεί το μέτρο όταν στο ίδιο κτίριο συστεγάζονται κατοικίες, επαγγελματικά γραφεία, καταστήματα; Πως θα γίνεται ο διαχωρισμός των καταναλωτών για την χρέωση; Αν όλα αυτά δεν διευκρινισθούν το συντομότερο, ανοίγουμε μια νέα πόρτα παράνομης διακίνησης και φοροδιαφυγής.Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) ζητά την λήψη μέτρων για τον έλεγχο της παράνομης διακίνησης καυσίμων και προτείνει τα παρακάτω μέτρα. 

1. Εφαρμογή εγκατάστασης ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου εισροών-εκροών όγκου καυσίμων σε όλα τα στάδια διακίνησης. 

2. Συνεχείς και εντατικούς ελέγχους στα πρατήρια, για τον εντοπισμό μηχανισμών καταδολίευσης των αντλιών, για ελλειμματικές παραδόσεις στους καταναλωτές (Ν.3908/2011). Διαπιστώνεται μεγάλη καθυστέρηση στους ελέγχους. 

3. Ηλεκτρονικός έλεγχος της διαδρομής των μέσων μεταφοράς (πλοία, βυτιοφόρα, τραίνα) καυσίμων προς εξαγωγή, μέχρι του τελικού προορισμού.  

4. Διασταύρωση των στοιχείων του ηλεκτρονικού ελέγχου της διαδρομής των μέσων μεταφοράς, με την ημερομηνία και την ώρα εξόδου των καυσίμων εξαγωγής, από τα αρμόδια τελωνεία της χώρας. 

5. Ηλεκτρονικός έλεγχος του σημείου φόρτωσης, της διαδρομής του μέσου μεταφοράς και του σημείου παράδοσης των ναυτιλιακών καυσίμων, παράλληλα με την διασταύρωση των τελωνειακών συνοδευτικών εγγράφων. 

6. Κατάργηση και κλείσιμο όλων των πρατηρίων αφορολόγητων καυσίμων της ΚΑΕ ΑΕ, που βρίσκονται στα χερσαία σύνορα της Ελλάδας. 

7. Εφαρμογή του Ν.3054/2002, με τον οποίο απαγορεύεται η φόρτωση και η μεταφορά καυσίμων με βυτιοφόρα οχήματα που δεν φέρουν το εμπορικό σήμα της εταιρίας για λογαριασμό της οποίας γίνεται η μεταφορά. 

8. Εφαρμογή απαγόρευσης της μεταφοράς από βυτιοφόρα οχήματα, ελεύθερων και TRANZIT καυσίμων. 

9. Εξίσωση του ΕΦΚ πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης, για την πάταξη της παράνομης διακίνησης, αφού προηγουμένως θεσπιστεί αδιάβλητος μηχανισμός επιδότησης με δίκαιο και αντικειμενικό τρόπο, κοινωνικών ομάδων με ετήσια χαμηλά εισοδήματα. Η επιδότηση να χορηγείται σε δύο δόσεις, στην αρχή και στη μέση της χειμερινής περιόδου. 

10. Έλεγχος των σημείων διάθεσης, όλων των εισαγόμενων και παραγόμενων ποσοτήτων υποκατάστατων βενζινών, όπως Μεθανόλης, Βιοαιθανόλης, Τουλοόλης, κ.λ.π. 

11. Βάση δεδομένων όλων των αδειών που προβλέπονται στον Ν.3054/2002, των εγκαταστάσεων αποθήκευσης καυσίμων (Εταιριών Εμπορίας, Πωλητών Θέρμανσης, Πρατηρίων Υγρών Καυσίμων), ως προς τον αριθμό και την χωρητικότητα των δεξαμενών τους. 

12. Απογραφή με χαρτογράφηση υπεδάφους για να καταγραφούν ο αριθμός των εγκατεστημένων δεξαμενών και η χωρητικότητα τους στα πρατήρια υγρών καυσίμων και σε εγκαταστάσεις πωλητών θέρμανσης. 

13. Έλεγχος συνοδευτικών παραστατικών (Τιμολόγια, Δ.Αποστολής), αν αναγράφεται πλήν όλων των άλλων στοιχείων του παραλήπτη και ο αριθμός της άδειας λειτουργίας. 

14. Προγραμματισμός ελέγχων καθ’ οδό σε όλα τα μέσα μεταφοράς, στις εγκαταστάσεις αποθήκευσης και στα σημεία λιανικής πώλησης καυσίμων, από τα ΚΕΔΑΚ και ΣΔΟΕ σε όλη την Επικράτεια. 

15. Προγραμματισμός αιφνιδιαστικών ελέγχων από ΣΔΟΕ, σε “ύποπτες” επιχειρήσεις που βρίσκονται εγκατεστημένες στην ευρύτερη περιοχή γύρω από διυλιστηριακές εγκαταστάσεις, και λιμενικές εγκαταστάσεις. 

16. Να ελέγχεται η πολύ χαμηλή τιμή λιανικής πώλησης των καυσίμων που διαθέτουν τα πρατήρια αν δικαιολογείται σε σχέση με την τιμή κτήσεως και τα λειτουργικά τους έξοδα.

error: Content is protected !!