“Η Repsol στοιχηματίζει σε ηλεκτρονικά καύσιμα με έργο αποκαρβονισμού 60 εκατομμυρίων ευρώ”.
Η Repsol θα επενδύσει περίπου 80 εκατομμύρια ευρώ σε δύο πρωτοποριακά βιομηχανικά έργα αποκαρβονισμού που θα αναλάβει η εταιρεία με τη συμμετοχή διακεκριμένων Ισπανών και διεθνών συνεργατών.
Το πρώτο έργο, με αρχική επένδυση 60 εκατομμυρίων ευρώ, περιλαμβάνει την κατασκευή ενός από τα μεγαλύτερα συνθετικά καύσιμα μηδενικών εκπομπών, επίσης γνωστά ως ηλεκτρονικά καύσιμα, μονάδες παραγωγής στον κόσμο, με βάση το πράσινο υδρογόνο που παράγεται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Το κύριο χαρακτηριστικό αυτών των νέων καυσίμων είναι ότι παράγονται χρησιμοποιώντας νερό και CO2 ως τις μόνες πρώτες ύλες. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν στους κινητήρες καύσης που είναι επί του παρόντος εγκατεστημένοι σε αυτοκίνητα στην Ισπανία και στον υπόλοιπο κόσμο, καθώς και σε αεροπλάνα, φορτηγά και άλλα μηχανήματα.
Η εγκατάσταση, η οποία θα λειτουργήσει πλήρως εντός τεσσάρων ετών, θα θέσει ένα νέο σημείο αναφοράς στην Ευρώπη λόγω της τεχνολογίας της και της χρήσης του CO2 που καταγράφεται στο κοντινό διυλιστήριο Petronor. Η ανάπτυξή του θα διευθύνεται από το ερευνητικό κέντρο Repsol Technology Lab. Θα συνδυάσει το πράσινο υδρογόνο – μια 100% καθαρή ενέργεια που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές – με το CO2 ως πρώτες ύλες στη διαδικασία, και θα τοποθετήσει την Repsol στην αιχμή της ανάπτυξης των καθαρών καυσίμων μηδενικών εκπομπών.
Στην πρώτη φάση θα παράγονται 50 βαρέλια συνθετικού καυσίμου ανά ημέρα, με καθαρές μηδενικές εκπομπές CO2 σε ολόκληρο τον κύκλο παραγωγής. Η εννοιολογική μηχανική θα ξεκινήσει φέτος. Η Petronor είναι το μόνο διυλιστήριο στην Ιβηρική Χερσόνησο και ένα από τα λίγα στην Ευρώπη που έχει ενσωματώσει τη διαδικασία σύλληψης, αποθήκευσης και χρήσης CO2, και αναμένεται να είναι σε θέση να συλλάβει το CO2 απευθείας από τον αέρα.
«Η Ισπανία πρέπει να βασίσει τη στρατηγική της για τον άνθρακα στις τεχνολογικές και βιομηχανικές της δυνατότητες. Η παραγωγή πράσινου υδρογόνου σε συνδυασμό με τη δέσμευση και τη χρήση του CO2 για την παραγωγή καθαρών καυσίμων μηδενικών εκπομπών αποτελεί μέρος της βιομηχανικής στρατηγικής για τον άνθρακα της Repsol. Με αυτό το έργο, η ισπανική βιομηχανία τοποθετείται ως κορυφαίος Ευρωπαίος παράγοντας στη μείωση των εκπομπών », δήλωσε ο Jon Imaz, Διευθύνων Σύμβουλος της Repsol.
Το έργο αντιπροσωπεύει μια σημαντική ώθηση για τα ηλεκτρονικά καύσιμα. Ένας από τους μεγαλύτερους υποστηρικτές των συνθετικών καυσίμων ήταν η γερμανική ένωση καυσίμων UNITI, η οποία άνοιξε πρόσφατα ένα γραφείο στις Βρυξέλλες για να ωθήσει την παραγωγή ουδέτερων από το κλίμα υγρών καυσίμων στη Γερμανία και την Ευρώπη.
Μετατροπή αστικών αποβλήτων σε αέριο
Το δεύτερο έργο, το οποίο θα βρίσκεται δίπλα στο πρώτο, επίσης με το λιμάνι του Μπιλμπάο και τη γύρω περιοχή ως επιλογή προτεραιότητας, θα αντιπροσωπεύει μια αρχική επένδυση 20 εκατομμυρίων ευρώ. Με επικεφαλής την Petronor, θα αποτελείται από μονάδα παραγωγής αερίου από αστικά απόβλητα. Το παραγόμενο αέριο θα χρησιμοποιηθεί για την αντικατάσταση μέρους των παραδοσιακών καυσίμων που χρησιμοποιεί το διυλιστήριο των Βάσκων, ένα από τα μεγαλύτερα στην Ισπανία, στη διαδικασία παραγωγής του.
Αυτή η δεύτερη πρωτοβουλία ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική της Repsol για την προώθηση της κυκλικής οικονομίας που εφαρμόζεται σε πολλές φάσεις του κύκλου παραγωγής της εταιρείας μέσω της τεχνολογίας και της καινοτομίας. Η Repsol έχει ήδη εφαρμόσει πάνω από 200 έργα σε αυτόν τον τομέα, τα οποία έχει αναγνωρίσει ως έναν από τους βασικούς μοχλούς για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050.
Στο πρώτο στάδιο, αυτό το εργοστάσιο πυρόλυσης θα μπορεί να επεξεργάζεται περίπου 10.000 τόνους αστικών αποβλήτων ετησίως και η χωρητικότητά του θα μπορούσε να αυξηθεί σε μεταγενέστερα στάδια σε περίπου 100.000 τόνους το χρόνο, ισοδύναμο με όλα τα αστικά απόβλητα που παράγονται στη γύρω περιοχή.
ΠΟΠΕΚ / Popek.gr