Skip to main content
| Notaka

“Αποκαλυπτήρια σήμερα από Κ.Μητσοτάκη του Σχεδίου Μετάβασης στην Ηλεκτροκίνηση”.

Μητσοτάκης: Η Ελλάδα χειρίζεται αποτελεσματικά την αντιμετώπιση ...

Η βιώσιμη κινητικότητα πυλώνας της «πράσινης» κυβερνητικής ατζέντας για την ανάταξη της οικονομίας.

 Το πλαίσιο παρεμβάσεων που θα ανοίξουν τον δρόμο για την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων που έχουν τεθεί με το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), θα σκιαγραφήσει σήμερα ο πρωθυπουργός, παρουσιάζοντας το Σχέδιο Μετάβασης στην Ηλεκτροκίνηση. Παρεμβάσεις που, πέρα από την ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας, θα εντάσσουν την ηλεκτροκίνηση στην συνολική «πράσινη» ατζέντα της κυβέρνησης για την ανάταξη της εθνικής οικονομίας.

Είναι ενδεικτικό ότι το Σχέδιο «αγγίζει» και τη δημιουργία ενός νέου αναπτυξιακού μοντέλου για τις λιγνιτικές περιοχές, ενόψει της δρομολογημένης απόσυρσης του λιγνίτη από το μίγμα ηλεκτροπαραγωγής. Κι αυτό γιατί, όπως ανέφερε χθες σε ραδιοφωνική του συνέντευξη ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, θα προβλέπει φορολογικά κίνητρα για την εγκατάσταση στη Δυτική Μακεδονία και τη Μεγαλόπολη μονάδων κατασκευής φορτιστών και μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα.

Η παρουσίαση του σχεδίου νόμου γίνεται σήμερα με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, με την οποία θα μπει σε αντίστροφη μέτρηση η εφαρμογή ενός πλέγματος ρυθμίσεων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα.

Στις ρυθμίσεις αυτές θα περιλαμβάνονται η επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων ιδιωτικής και επαγγελματικής χρήσης, κίνητρα που θα διευκολύνουν τις μετακινήσεις τους, καθώς και παρεμβάσεις για την ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών φόρτισης σε δημόσιους χώρους. Με σκοπό στο τέλος της 10ετίας 1 στα 3 καινούρια αυτοκίνητα να είναι ηλεκτροκίνητο, δηλαδή να κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους ένας ηλεκτροκίνητος στόλος περίπου 350.000 οχημάτων, τη στιγμή που αυτή τη στιγμή δεν ξεπερνούν τα 600.

Επιδότηση 4.000-5.000 ευρώ για αγορά ηλεκτρικού Ι.Χ.

Το νομοσχέδιο προέκυψε από τη συνεργασία των τριών συναρμόδιων υπουργείων (Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών), ενώ μετά την παρουσίαση του πρωθυπουργού θα ακολουθήσει συνέντευξη Τύπου από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη, και τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.

Όσον αφορά το ύψος της επιδότησης, τα διαθέσιμα στοιχεία συγκλίνουν στο ότι θα κινείται μεταξύ 4.000 και 5.000 ευρώ, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες θα προβλέπεται επιδότηση για την απόκτηση και οικιακού φορτιστή. Πέραν της επιδότησης, η οποία δεν θα είναι κλιμακωτή, αναμένεται να ανακοινωθούν και μέτρα για την τόνωση της χρήσης τους, όπως η δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενες θέσεις. Ανάλογο μπόνους θα θεσπισθεί και για την αγορά ηλεκτρικών δικύκλων, δηλαδή ποδηλάτων και σκούτερ,

Κίνητρα θα υπάρξουν επίσης και σε εταιρείες, για απόκτηση ή χρήση ηλεκτρικών οχημάτων (μεταξύ των οποίων πιθανότατα και μικρών βαν), καθώς και την προμήθεια και εγκατάσταση υποδομών φόρτισης. Επίσης, υψηλότερη επιδότηση αναμένεται να ανακοινωθεί για τα ταξί, ώστε να ενθαρρυνθεί η αντικατάστασή τους με ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Όσον αφορά την ανάπτυξη ενός επαρκούς δικτύου φόρτισης σε δημόσιους χώρους, στο σχέδιο νόμου θα προβλέπεται η υποχρεωτική εκπόνηση από τους Δήμους μελετών χωροθέτησης και δημιουργίας θέσεων στάθμευσης και επαναφόρτισης εντός των διοικητικών τους ορίων. Τέλος, στο σχέδιο νόμου εκτιμάται πως θα περιλαμβάνονται μέτρα για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων στον Δημόσιο Τομέα.

Την ίδια στιγμή, είναι ήδη δρομολογημένη η «είσοδος» της ηλεκτροκίνησης στον στόλο των λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς στον επικείμενο διαγωνισμό που θα προκηρύξει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ένα σημαντικό ποσοστό τους θα προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα.


ΠΗΓΗ: worldenergynews.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!