06:37 “«Φρένο» στην ηλεκτροκίνηση λόγω πανδημίας”.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως αναμένεται να μειωθούν κατά 18% το 2020 σε σχέση με το 2019 αλλά επίσης εκτιμάται ότι οι πωλήσεις των αυτοκινήτων με κινητήρες καύσης θα μειωθούν σε μεγαλύτερο ποσοστό. Η σημαντικότερη αιτία για την πτώση των πωλήσεων που θα έχει αρνητικές συνέπειες στον κλάδο και στη διεθνή οικονομία είναι η πανδημία που αναγκάζει όλα τα κράτη να πάρουν μέτρα προφύλαξης των πολιτών.
Σύμφωνα με αναλυτές του Bloomberg NEF (BNEF), το προσωρινό κλείσιμο των εκθεσιακών χώρων λόγω της πανδημίας έχει διαταράξει την ροή των πωλήσεων και υπονομεύει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
Στην έρευνα για τις ετήσιες παγκόσμιες προοπτικές της για ηλεκτρικά οχήματα. Σημειώνεται ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα αναμένεται να φθάσουν το 31% του συνολικού στόλου αυτοκινήτων έως το 2040 και να αντιπροσωπεύουν το 58% των πωλήσεων νέων επιβατικών αυτοκινήτων. Όσο για τα αυτοκίνητα με κινητήρα καύσης εκτιμάται ότι σταδιακά θα μειώνεται το ποσοστό που κατέχουν και τώρα βρίσκονται στη κορυφή της λίστας των πωλήσεων, αναφέρει το Reuters.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων φέτος προβλέπονται να φθάσουν τα 1,7 εκατομμύρια. Αν αυτή η πρόβλεψη επαληθευθεί τότε ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που βρίσκονται στους δρόμους σε όλο τον κόσμο θα αγγίξει τα 7 εκατομμύρια.
Τα στοιχεία που παρουσιάζει η μελέτη εκτιμάται ότι θα επιφέρουν επιπτώσεις στις αγορές πετρελαίου και ηλεκτρικής ενέργειας. Η ηλεκτροκίνηση των μεταφορών, που βασίζεται στη νομοθεσία κατά της ρύπανσης, προβλέπεται να αφαιρέσει 17,6 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως από τη ζήτηση πετρελαίου έως το 2040, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να προσθέσουν 5,2% στη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας μέχρι το 2040, εκτιμά το BNEF.
Προβλέπει, επίσης, ότι ο κόσμος θα χρειαστεί περίπου 290 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2040, εκ των οποίων 12 εκατομμύρια θα βρίσκονται σε δημόσιους χώρους και τα υπόλοιπα στο σπίτι, στους χώρους εργασίας ή σε ιδιωτικούς εμπορικούς χώρους.
Η έκθεση διαπίστωσε τέλος προοπτικές ανάπτυξης οχημάτων κυψελών καυσίμου που χρησιμοποιούν υδρογόνο. Αυτά θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν το 3,9% των πωλήσεων των επαγγελματικών οχημάτων βαρέως τύπου και το 6,5% των πωλήσεων δημόσιων λεωφορείων έως το 2040.