Skip to main content
| Notaka

“Γεμίζουν οι δεξαμενές των σπιτιών”.

Επίδομα θέρμανσης: Μέχρι αύριο η προμήθεια πετρελαίου, πότε μπορεί ...

Η κατακόρυφη πτώση της τιμής του πετρελαίου έχει προκαλέσει πανδαιμόνιο στους Έλληνες καταναλωτές που  σπεύδουν να γεμίσουν τις δεξαμενές τους για τον επόμενο χειμώνα. Τα τηλέφωνα στα πρατήρια υγρών καυσίμων στη Θεσσαλονίκη έχουν πάρει φωτιά σε μια περίοδο που η κίνηση έχει πέσει κατακόρυφα καθώς ο εφοδιασμός βενζίνης στα αυτοκίνητα έχει πέσει κατακόρυφα. «Το πετρέλαιο έπεσε περισσότερο από τη βενζίνη. Είναι πολύ καλή στιγμή για να αποθηκεύσουν οι καταναλωτές για του χρόνου. Τέτοιες τιμές είναι απίθανο να έχουμε ξανά. Αυτό είναι κάτι που μας εξυπηρετεί σήμερα αλλά τον Οκτώβριο θα το βρούμε μπροστά μας. Πρέπει να υπάρχει ισορροπία στη δουλειά.  Το πετρέλαιο είχε 1040 το χιλιόλιτρο και τώρα είναι 730. Είναι 310 ευρώ το χιλιόλιτρο κάτω» αναφέρει στην Καρφίτσα ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης (ΕΝΒΕΘ) Θέμης Κιουρτζής.

Στο μεταξύ οι ιδιοκτήτες πρατηρίων υγρών καυσίμων στη Θεσσαλονίκη ήρθαν μπροστά σε μια δυσάρεστη έκπληξη, όταν το απόγευμα  της Πέμπτης ενημερώθηκαν ότι τα διυλιστήρια των ΕΛΠΕ θα κλείσουν τις δεξαμενές για το Σάββατο μετά από σχετική απόφαση των εργαζομένων.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι εργαζόμενοι στα ΕΛΠΕ έκριναν ότι αυτό το Σάββατο μπορούν να απέχουν από την εργασία τους ανοίγοντας πάλι τις δεξαμενές τη Δευτέρα.

Ωστόσο η αυξημένη ζήτηση πετρελαίου έχει προκαλέσει έμφραγμα στην τροφοδοσία των πρατηρίων και των βυτίων με πετρέλαιο που θα καταλήξει στις δεξαμενές των καταναλωτών.

«Είναι οι τελευταίες ημέρες πριν την λήξη της προθεσμίας διανομής πετρελαίου θέρμανσης στις 30 Απριλίου και οι παραγγελίες έχουν αυξηθεί με αποτέλεσμα να χρειάζεται να γεμίζουμε τα βυτία και το Σάββατο» αναφέρει ο κ Κιουρτζής που διαμαρτύρεται για την απόφαση των ΕΛΠΕ.

«Είναι λογικό να κλείνουν οι δεξαμενές το Σάββατο όπως γίνεται το καλοκαίρι  άλλα όχι σε μια περίοδο μεγάλης ζήτησης όπως αυτή που διανύουμε τώρα» αναφέρει ο κ Κιουρτζής ο οποίος μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της Ένωσης Βενζινοπολών Θεσσαλονίκης έστειλαν επιστολή διαμαρτυρίας στα ΕΛΠΕ και την κοινοποίησαν και στο υπουργείο Ανάπτυξης.

 Στα τάρταρα η ζήτηση βενζίνης

Η τιμή της αμόλυβδης δεν ακολούθησε την τεράστια πτωτική τάση του πετρελαίου παρόλο που έφτασε σε πολύ χαμηλά επίπεδα κάτω από το 1,4 ευρώ το λίτρο. Η ακινησία των αυτοκίνητων λόγω απαγόρευσης κυκλοφορίας σε όλη τη χώρα άφησε γεμάτες τις δεξαμενές στα πρατήρια καθώς δεν παρακίνησε τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ εκμεταλλευόμενοι την πτώση στην τιμή. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων η μέση τιμή της αμόλυβδης 95 οκτ.  διαμορφώνεται σήμερα στα 1,346 ευρώ.

Βενζινάδικα λειτουργούν για λίγες ώρες

Στα βενζινάδικα της Θεσσαλονίκης οι πελάτες είναι ελάχιστοι  με αποτέλεσμα πολλά να έχουν κλείσει ενώ άλλα  να λειτουργούν μόνο για μερικές ώρες και για 6 ημέρες την εβδομάδα.

«Πολλοί  ιδιοκτήτες πρατηρίων υγρών καυσίμων δυσκολεύονται να επιβιώσουν καθώς έχει χαθεί το 70% των κερδών. Κάποιοι σίγουρα σε αυτές τις καταστάσεις δεν αντέχουν. Κάποιοι κερδίζουν και κάποιοι χάνουν. Εμείς χάνουμε» τόνισε ο κ Κιουρτζής. Στο νομό Θεσσαλονίκης , λειτουργούν περίπου  400 πρατήρια, από τα οποία 150  είναι από εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών ενώ τα υπόλοιπα 250 περίπου τα λειτουργούν ιδιώτες. Από αυτά σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Βενζινοπωλών  τα 80 τουλάχιστον βρίσκονται στο κόκκινο έτοιμα για λουκέτο. Την τελευταία πενταετία τουλάχιστον 100 πρατήρια στο νομό, είτε κατέβασαν ρολά, είτε πέρασαν στα χέρια των ομίλων.

Ο  πρόεδρος των βενζινοπωλών νομού Θεσσαλονίκης Θέμης Κιουρτζής τόνισε πως από την αρχή της επιδημίας του κορονοϊου έχει σταματήσει σε πολλά πρατήρια το πλύσιμο των αυτοκινήτων στο εσωτερικό ενώ περισσότερο λειτουργεί το αυτόματο πλύσιμο  με βούρτσα.  Επίσης έχουν παρουσιάσει τεράστια πτώση η πώληση προϊόντων από τα βενζινάδικα που ρίχνει ακόμη περισσότερο τα κέρδη των επιχειρήσεων. Την ίδια ώρα οι πληττόμενοι από τις επιπτώσεις του κορονοϊου πελάτες των πρατηρίων υγρών καυσίμων έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν τις επιταγές τους με καθυστέρηση 75 ημερών, ενώ οι βενζινοπώλες, αν δεν πληρώσουν άμεσα τους προμηθευτές τους, δεν μπορούν να φορτώσουν καύσιμα.

ΠΗΓΗ: karfitsa.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!