Του Γιάννη Σκουφή,
Μπορεί μερικοί να τους έχουν ήδη ξεγράψει, ειδικά τους diesel, αλλά όλα δείχνουν πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα αποδειχθούν πολύ σκληροί για να πεθάνουν. Και αυτό γιατί υπάρχει ακόμα δυναμικό εξέλιξής τους, ειδικά αν συνδυαστούν και με κάποια μορφή ηλεκτρικής υποβοήθησης, ενώ φυσικά ένα θέμα θα είναι πάντα οι περιορισμοί στην αυτονομία των καθαρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ένας άλλο στοιχείο που θα επιτρέψει την μακροημέρευσης των ΜΕΚ (Μηχανές Εσωτερικής Καύσης) είναι η εξέλιξη συνθετικών καυσίμων που δεν θα είναι προϊόντα της κλασματικής απόσταξης του πετρελαίου. Η όλη διαδικασία μπορεί να μην έχει προχωρήσει ιδιαίτερα μέχρι τώρα -η Audi π.χ. εργάζεται πάνω στη συνθετική βενζίνη και το συνθετικό πετρέλαιο από το 2013- αλλά στο όχι και τόσο απώτερο μέλλον αναμένεται να γίνουν σημαντικά βήματα και να καταστεί εφικτή η κανονική παραγωγή τους.
Η πορεία αυτή εξέλιξης των συνθετικών καυσίμων, που θα έχουν και μειωμένες εκπομπές ρύπων, δεν πρόκειται να διακοπεί ακόμα και αν με έναν μαγικό τρόπο η τεχνολογία των μπαταριών έκανε άλματα. Και αυτό γιατί η αεροπορική βιομηχανία θα εξακολουθεί να χρησιμοποιεί έτσι κι αλλιώς υγρά καύσιμα, καθώς πολύ απλά είναι αδύνατο έναν ηλεκτροκίνητο αεροσκάφος να περάσει τον Ατλαντικό. Έτσι δίνεται και στους κινητήρες των αυτοκινήτων η δυνατότητα να μείνουν για πολλά ακόμα χρόνια στο προσκήνιο.