Skip to main content
| Notaka

“Διπλό χτύπημα στον ελληνικό εφοπλισμό από κοροναϊό και πετρέλαιο”.

Εφοπλιστές

 Η συντριπτική πλειοψηφία των πλοιοκτητών καλείται να λειτουργήσει υπό εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες.

Το «δίδυμο» πλήγμα που δέχεται η παγκόσμια ναυτιλία από τον κοροναϊό και τη μεγάλη πτώση της διεθνής τιμής του πετρελαίου έχει οδηγήσει πολλές ελληνικές εφοπλιστικές επιχειρήσεις σε αναθεώρηση στρατηγικής.

Η συντριπτική πλειοψηφία των πλοιοκτητών καλείται να λειτουργήσει υπό εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες και οι ιδιοκτήτες βάζουν το χέρι στην τσέπη προκειμένου να επιδοτήσουν τη λειτουργία των πλοίων τους. Πολλοί προχωρούν σε πωλήσεις πλοίων – ακόμη και σε βεβιασμένες- και άλλοι αδρανοποιούν μερικώς το στόλο τους.

Το πόσο μεγάλο είναι το πλήγμα που έχει δεχθεί ειδικά ο κλάδος ξυρού φορτίου αποτυπώνεται στην κατάρρευση του Baltic Dry Index από τα υψηλά των 2.462 μονάδων στα μέσα Σεπτεμβρίου 2019 στις 617 μονάδες σήμερα.

Το ΔΝΤ ανάφερε σε χθεσινή του έκθεση πως η παγκόσμια προσφορά και ζήτηση για αποθέματα χύδην ξηρού φορτίου, όπως τα δομικά υλικά και τα εμπορεύματα έχει μειωθεί σε επίπεδα που ομοιάζουν με την οξεία φάση της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης το 2009, αντανακλώντας την περιορισμένη οικονομική δραστηριότητα και την αβεβαιότητα. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά το ΔΝΤ, μια αντίστοιχη πτώση της ζήτησης για αποθέματα χύδην ξηρού φορτίου δεν είχε παρατηρηθεί σε άλλες πρόσφατες επιδημίες ή μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου.

Επίδραση στα έσοδα που εισφέρει ο εφοπλισμός στην ελληνική οικονομία λόγω κοροναϊού

Αλλά και η εικόνα στην αγορά του πετρελαίου είναι πρωτόγνωρη με την τιμή του μαύρου χρυσού να καταγράφει χθες πτώση 24%, τη μεγαλύτερη ημερήσια υποχώρηση τις 17 Ιανουαρίου 1991 όταν και είχε ξεκινήσει η Καταιγίδα της Ερήμου στο Ιράκ. Η πτώση αυτή σχετίζεται αφενός με την διαμάχη Ρωσίας – Σαουδικής Αραβίας, αλλά και με την πτώση της ζήτησης από την Κίνα. Όταν μειώνεται η ζήτηση για αργό πετρέλαιο, μειώνονται τα ναύλα και οι αποδόσεις των μετοχών των δεξαμενόπλοιων και τα αποθέματα αργού πετρελαίου αυξάνονται.

Αυτή η δυσμενής εικόνα στην ναυτιλία από τον κοροναϊό και τη μεγάλη πτώση της διεθνής τιμής του πετρελαίου, επιδρά και στα έσοδα  που εισφέρει ο εφοπλισμός στην ελληνική οικονομία. Το 2019 εισέρευσαν 17 δισ. ευρώ από την ποντοπόρο ναυτιλία στην ελληνική οικονομία, χρήματα που με τη σειρά τους στήριξαν τη δραστηριότητα και την απασχόληση σε άλλους κλάδους της οικονομίας.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως σήμερα ο ελληνόκτητος στόλος αποτελείται από 3.968 πλοία όλων των τύπων, ενώ υπό κατασκευή βρίσκονται 158 πλοία όλων των κατηγοριών.

ΠΗΓΗ: insider.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!