Skip to main content
| Notaka

«Το ασανσέρ του λαθρεμπορίου καυσίμων».

Ασανσέρ έγιναν τους τελευταίους μήνες τα προσδοκώμενα έσοδα από τη πάταξη στο λαθρεμπόριο καυσίμων, με τον αρμόδιο υπουργό Δημήτρη Μάρδα, να βάζει κάθε φορά όποιο νούμερο ταίριαζε στην περίσταση, μπας και αποφευχθεί κάποιο άλλο μέτρο.

 

Ασανσέρ έγιναν τους τελευταίους μήνες τα προσδοκώμενα έσοδα από τη πάταξη στο λαθρεμπόριο καυσίμων, με τον αρμόδιο υπουργό Δημήτρη Μάρδα, να βάζει κάθε φορά όποιο νούμερο ταίριαζε στην περίσταση, μπας και αποφευχθεί κάποιο άλλο μέτρο.

Από τα 1 δισ. ευρώ όπου η κυβέρνηση εκτιμούσε τα έσοδα από την πάταξη του λαθρεμπορίου το Φεβρουάριο, ο πήχης κατέβηκε στα 200 -400 εκατ ευρώ το Μάρτιο και αφού είχε προηγηθεί συνάντηση του υπουργού με τους εκπροσώπους της αγοράς που τον ενημέρωσαν ότι οι εκτιμήσεις του είναι εξωπραγματικές. Τελικά, προ ημερών ο στόχος σταθεροποιήθηκε στα 370 εκατ. ευρώ σύμφωνα με την τελευταία της πρόταση της κυβέρνησης προς τους θεσμούς.

Αλλά ακόμη και σε αυτή τη περίπτωση, τα προσδοκώμενα έσοδα συνεχίζουν να θυμίζουν ασανσέρ, αφού τα 75 εκατ. ευρώ προβλέπεται να εισπραχθούν φέτος, και τα υπόλοιπα 300 εκατ. ευρώ του χρόνου.

Το ερώτημα είναι γιατί αυτή η κλιμάκωση ; Πως και με πιο τρόπο θα προκύψουν τα παραπάνω έσοδα όταν δεν έχουν ακόμη εφαρμοσθεί οι ρυθμίσεις για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου που εκκρεμούν εδώ και τρία ολόκληρα χρόνια (από το 2012) ;

Αρκεί κανείς να αναλογιστεί ότι ακόμη και η ίδια η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) έχει πάψει να ενημερώνει, όπως έκανε μέχρι πριν από μερικούς μήνες, την ιστοσελίδα της σχετικά με την πρόοδο γύρω από τα περιβόητα συστήματα εισροών-εκροών.

Κοινό μυστικό είναι πως το σύστημα εισροών-εκροών παραμένει ανενεργό αφού μόνο τρία στα δέκα πρατήρια πανελλαδικά έστελναν μέχρι και τον Απρίλιο αδιάλειπτα στοιχεία στο υπ. Οικονομικών για τις αγοραπωλησίες καυσίμων που κάνουν. Τώρα, μπορεί να είναι ακόμη λιγότερα, αφού ουδείς τους πιέζει. Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία της ΓΓΠΣ, επί συνόλου 5.500 πρατηρίων που λειτουργούν πανελλαδικά, μόνο τα 1.908 έστελναν σε τακτική βάση στοιχεία στη ΓΓΠΣ με τις ποσότητες που αγόραζαν και πωλούσαν, προκειμένου να αποφανθεί ποιος παρανομεί και ποιος όχι. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι τα ενεργά πρατήρια, όσα δηλαδή υποτίθεται ότι αποστέλλουν στοιχεία στο υπουργείο Οικονομικών δεν ξεπερνούν τα 2.950, σύμφωνα πάντα με τα επίσημα στοιχεία που είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα της ΓΓΠΣ.

Θα ανέμενε κανείς ότι σε όλα τα προαναφερόμενα πρατήρια θα είχαν επιβληθεί ποινές, κάτι που δεν έχει γίνει.

Εκκρεμούν επίσης η επέκταση του συστήματος εισροών – εκροών σε όλη την αλυσίδα των καυσίμων (εταιρείες, διυλιστήρια, βυτία πώλησης πετρελαίου θέρμανσης, τελωνεία, σταθμοί ανεφοδιασμού αεροσκαφών), εκκρεμεί η έκδοση υπουργικής απόφασης για την τοποθέτηση GPS σε βυτιοφόρα, υπολειτουργεί το μέτρο της σήμανσης σε βυτιοφόρα και πλωτά μέσα (σλέπια), υπολειτουργούν τα κινητά συνεργεία ελέγχου (ΚΕΔΑΚ) κ.λπ.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, η αγορά καυσίμων, θεωρεί ότι οι στόχοι της κυβέρνησης για έσοδα από την πάταξη λαθρεμπορίου είναι απλά νούμερα σε ένα χαρτί…

(του Γιώργου Φυντικάκη, τα Νέα, 18/6/2015)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!