Skip to main content
| Notaka | , ,

Οι εταιρείες Πετρελαιοειδών κατεβάζουν στα 200 εκατ. ευρώ τον πήχη του λαθρεμπορίου

Αποκλίνουν πάνω από… 100% οι εκτιμήσεις των μεν με τους δε για το ύψος του λαθρεμπορίου καυσίμων στην Ελλάδα!

Οι μεν, δηλαδή η κυβέρνηση ανεβάζει τον πήχη των προσδοκιών για είσπραξη διαφυγόντων εσόδων από το λαθρεμπόριο στο 1,5 δισ. ευρώ. Οι δε, δηλαδή ο σύνδεσμος των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών, κατεβάζει τον πήχη στα 100-200 εκατ. ευρώ. Μεγαλύτερη απόκλιση δεν θα μπορούσε να υπάρχει.

Το που βρίσκεται η αλήθεια θα κληθεί να το βρει ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Δημήτρη Μάρδας που υποστηρίζει ότι το λαθρεμπόριο φτάνει στο 1,5 δισ. ευρώ, ποντάροντας πολλά στην πάταξή του, προκειμένου να εισρεύσουν χρήματα στα δημόσια ταμεία.

Το ποσό ωστόσο είναι εξωπραγματικό, όπως του επεσήμαναν οι εκπρόσωποι των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών με τους οποίους ο κ. Μάρδας συναντήθηκε, καθώς απώλειες φορολογικών εσόδων αυτού του μεγέθους, αναλογούν σε ποσότητες που ελάχιστα απέχουν από αυτές της κανονικής αγοράς, τουλάχιστον στο πετρέλαιο κίνησης, που αποτελεί και το κυριότερο καύσιμο του λαθρεμπορίου. Όπως είπαν στον υπουργό, ακόμη και αν όλο το ναυτιλιακό καύσιμο τροφοδοτούσε τα παράνομα κυκλώματα στην αγορά, οι απώλειες για το Δημόσιο δεν θα ξεπερνούσαν τα 300-350 εκατ. ευρώ. Κι’ αυτό καθώς σύμφωνα με τα περυσινά προσωρινά στοιχεία, η κατανάλωση καυσίμων στην Ελλάδα ήταν 2,98 εκατ. χιλιόλιτρα πετρελαίου κίνησης, 1,15 εκατ. χιλιόλιτρα πετρελαίου θέρμανσης, και 600.000 χιλιολίτρων ναυτιλιακού. Με βάση όμως τις τρέχουσες τιμές, η παραδοχή για απώλειες εσόδων π.χ. 1 δισ. ευρώ το χρόνο σημαίνει ότι θα έπρεπε να εισέλθουν παράνομα στην αγορά 1,9 εκατ. χιλιόλιτρα ναυτιλιακού καυσίμου, τρεις φορές δηλαδή οι ποσότητες που κυκλοφορούν κανονικά! Σε μια τέτοια δε περίπτωση, λόγω των προδιαγραφών του ναυτιλιακού καυσίμου, οι εκπομπές σωματιδίων θα μετέτρεπαν την Αθήνα σε Σαγκάη.

«Τα διαφυγόντα έσοδα εξαιτίας του λαθρεμπορίου για το 2014 κυμαίνονται από 100 εκατ. ευρώ στο πιο συντηρητικό σενάριο ως 200 εκατ. ευρώ στο πιο ακραίο σενάριο, το οποίο εκτιμάται ως μάλλον απίθανό. Το λογικό σενάριο οδηγεί σε συμπέρασμα ότι τη χρονιά που πέρασε τα διαφυγόντα κέρδη για το κράτος από το λαθρεμπόριο, ήταν της τάξης των 150 εκατ. ευρώ», αναφέρουν στο υπόμνημά τους προς τον κ. Μάρδα οι εταιρείες. Από το να επαφίεται κανείς σε εκτιμήσει καλύτερα να εφαρμόσει τους νόμους για τη καταπολέμηση του λαθρεμπορίου που εκκρεμούν από το 2012, είναι το μήνυμα των εταιρειών προς τον υπουργό. Το κυριότερο μέτρο που παραμένει στην ουσία ανενεργό, είναι τα τα συστήματα εισροών – εκροών σε πρατήρια. Από τα περίπου 5.500 ενεργά πρατήρια, σύστημα εισροών – εκροών έχουν εγκαταστήσει τα περίπου 4.700. Αλλά ακόμη και από αυτά μόνο τα 1.908αποστέλλουν σε τακτική βάση στοιχεία με τις ποσότητες καυσίμων που αγοράζουν και πωλούν στη Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), προκειμένου να αποφανθεί ποιος παρανομεί και ποιος όχι. Εκκρεμεί η επέκταση του συστήματος εισροών- εκροών σε όλη την αλυσίδα των καυσίμων (εταιρείες, διυλιστήρια, βυτία πώλησης πετρελαίου θέρμανσης, τελωνεία, σταθμοί ανεφοδιασμού αεροσκαφών,), εκκρεμεί η έκδοση υπουργικής απόφασης για την τοποθέτηση GPS σε βυτιόφορα, υπολειτουργεί το μέτρο της σήμανσης σε βυτιόφορα και πλωτά μέσα (σλέπια), υπολειτουργούν τα κινητά συνεργεία ελέγχου (ΚΕΔΑΚ), κ.ό.κ.

ΠΗΓΗ: ENERGY PRESS

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!