Skip to main content
| Notaka

Για τις εξαγγελίες του υπουργού Ανάπτυξης κ. Χρυσοχοίδη

Οι απειλές που εκτόξευσε χθες ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Μ. Χρυσοχοΐδης για επιβολή πλαφόν στις τιμές των καυσίμων σε ορισμένους νομούς και Εθνικές οδούς της χώρας δεν εκπλήσσουν κανέναν γιατί δεν ξεφεύγουν από την πεπατημένη του τρόπου λειτουργίας των ελληνικών κυβερνήσεων: λεονταρισμοί και πρόχειρες δηλώσεις χωρίς προηγούμενη προετοιμασία, μελέτη και διάλογο.

Υπενθυμίζουμε ότι πριν δύο εβδομάδες είχε αναγγελθεί η πραγματοποίηση ευρείας σύσκεψης για τις εξελίξεις στην αγορά καυσίμων με συμμετοχή όλων των κλάδων που εμπλέκονται στη διακίνηση πετρελαιοειδών. Η σύσκεψη αναβλήθηκε δύο φορές και τελικά παραπέμφθηκε στις ελληνικές καλένδες, χωρίς κανείς να μπει στον κόπο να εξηγήσει στους φορείς της αγοράς το λόγο. Το μόνο που μας δήλωσαν από το υπουργείο ήταν ότι… αν έχουμε να πούμε κάτι, είναι στη διάθεσή μας ο διευθυντής του γραφείου του υφυπουργού κ. Ντίνου Ρόβλια! Η ηγεσία του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας έκρινε προφανώς ότι ο διάλογος με τους φορείς της αγοράς καυσίμων, την ώρα που οι τιμές τόσο στη διεθνή όσο και στην εσωτερική αγορά βρίσκονται σε επίπεδα – ρεκόρ περιττεύει και χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις ματαίωσε τη συνάντηση.

Πέραν αυτού, και επί της ουσίας η ΠΟΠΕΚ αισθάνεται την υποχρέωση να επισημάνει τα εξής:

-Η επιβολή πλαφόν είναι δικαίωμα του υπουργείου, εφόσον κρίνει ότι σε κάποιες περιοχές ή αγορές δεν λειτουργεί ο ανταγωνισμός. Αν όμως επιβληθεί πλαφόν, αυτό θα πρέπει να αφορά όλα τα στάδια διακίνησης και όχι μόνο τη λιανική, όπως είχε γίνει την προηγούμενη φορά, οπότε το υπουργείο αναγκάστηκε να καταργήσει πρόωρα τις ανώτατες τιμές. Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού.

-Στο γνωστό από τετραετίας πόρισμα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την αγορά καυσίμων αναφέρονται ως αιτία των υψηλών τιμών στις εθνικές οδούς τα υψηλά ενοίκια που πληρώνουν τα πρατήρια στο ΤΕΟ. Αν η ηγεσία του υπουργείου δεν έχει υπόψη της το πόρισμα, μπορούμε να της το κοινοποιήσουμε.

-Στο ίδιο πόρισμα περιλαμβάνεται η πρόταση να αναγράφονται σε πινακίδες στους αυτοκινητόδρομους οι τιμές στα δύο επόμενα πρατήρια. Ο κ. Χρυσοχοίδης είναι ο τέταρτος υπουργός Ανάπτυξης που εξαγγέλλει το μέτρο. Η διαφορά είναι ότι περιόρισε το πεδίο εφαρμογής τους από τις εθνικές οδούς μόνο στην Αττική οδό.

Σε κάθε περίπτωση, εμείς θεωρούμε ότι υπάρχουν ουσιαστικά ζητήματα που πρέπει να συζητηθούν με την κυβέρνηση, από το λαθρεμπόριο, τους ηλεκτρονικούς κλέφτες στις αντλίες και τη νοθεία μέχρι τη δραματική πτώση της κατανάλωσης λόγω της αύξησης των φόρων, τα πρατήρια αφορολόγητων καυσίμων και την καθυστέρηση στην εγκατάσταση των συστημάτων ελέγχου εισροών – εκροών, πιστεύουμε ότι ο διάλογος μεταξύ των δύο πλευρών είναι πάντα χρήσιμος, και ειδικά αυτήν την περίοδο. Αν το υπουργείο διαφωνεί, τουλάχιστον ας μας εξηγήσει τους λόγους.

error: Content is protected !!