Skip to main content
| I |

“Ανεβάζει τον πήχη των επενδύσεων για το 2019 η Motor Oil”.

 

Στα 115 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι θα ανέλθει η συνολική επενδυτική δαπάνη της Motor Oil Ελλάς για το 2019, υπερβαίνοντας την αρχική εκτίμηση των 90 εκατ. ευρώ. Η αύξηση αποφασίστηκε στο πλαίσιο της κατασκευής του νέου συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας, επένδυσης συνολικού ύψους 310 εκατ. ευρώ που θα υλοποιήσει ο όμιλος στο διυλιστήριο των Αγίων Θεοδώρων.

Η επένδυση αυτή αναμένεται να αυξήσει την παραγωγή βενζινών υψηλής προστιθέμενης αξίας καθώς και κηροζίνης και υδρογόνου. Όπως έχει εκτιμήσει η διοίκηση, το νέο έργο θα ενισχύσει σε ετήσια βάση τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων κατά 90 έως 100 εκατ. ευρώ. Η ολοκλήρωση της επένδυσης αναμένεται στα τέλη της χρήσης 2021 και το συνολικό κόστος, όπως αναφέρθηκε, ανέρχεται σε 310 εκατ. ευρώ, με τις μεγαλύτερες εκροές να τοποθετούνται χρονικά για το 2020.

Στο πλαίσιο της δημοσιοποίησης των οικονομικών αποτελεσμάτων για το πρώτο εξάμηνο 2019, η ΜΟΗ γνωστοποίησε πως το σύνολο των επενδύσεων που πραγματοποίησε το α’ εξάμηνο του 2019 ανήλθαν σε 39,7 εκατ. ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος τους (39,4 εκατ.) διετέθη σε έργα του διυλιστηρίου της ΜΟΗ και συγκεκριμένα 16 εκατ. σε δαπάνες συντήρησης των υφιστάμενων μονάδων του Διυλιστηρίου και σειρά έργων μικρότερης κλίμακας με σκοπό την ενίσχυση των όρων ασφαλείας και υγιεινής του, τη βελτίωση των περιβαλλοντικών όρων του καθώς και τη διασφάλιση του υψηλού βαθμού λειτουργικότητας και ευελιξίας στην παραγωγή και τη διακίνηση των προϊόντων και 23,4 εκατ. για επενδυτικά έργα μεγαλύτερης κλίμακας (κατασκευή νέων καθώς και τροποποιήσεις υφιστάμενων δεξαμενών εντός και εκτός του χώρου του διυλιστηρίου κ.α).

Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου το α’ εξάμηνο 2019 ενισχύθηκε κατά 3,09% σε σχέση με το α ́ εξάμηνο του 2018 και διαμορφώθηκε σε 4,55 δισ. ευρώ (από 4,42 δισ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2018).

Στην άνοδο του ενοποιημένου κύκλου εργασιών συνέβαλε η οριακή αύξηση του όγκου των πωλήσεων κατά 0,29% και η ενδυνάμωση του αμερικανικού δολαρίου έναντι του ευρώ κατά 6,7% περίπου, ενώ μέρος της αύξησης αντισταθμίστηκε από τη μείωση του μέσου όρου των τιμών των προϊόντων πετρελαίου (σε δολάρια ΗΠΑ) κατά 5,6% περίπου.

Σε επίπεδο μικτού κέρδους και λειτουργικών εξόδων και εσόδων, τα EBITDA του Ομίλου διαμορφώθηκαν το α’ εξάμηνο 2019 σε 291,7 εκατ. ευρώ, έναντι 287 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2018. Τέλος, τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν την ίδια περίοδο σε 207,8 εκατ .ευρώ, έναντι 213,7 εκατ. ευρώ και τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 147,4 εκατ. ευρώ έναντι 1479 εκατ. ευρώ.

Η διοίκηση στο πλαίσιο της δημοσιοποίησης των οικονομικών αποτελεσμάτων για το πρώτο εξάμηνο 2019 εκτίμησε πως για το δεύτερο μισό της τρέχουσας χρήσης οι δραστηριότητες του διυλιστηρίου της ΜΟΗ θα επηρεαστούν λόγω της προγραμματισμένης περιοδικής συντήρησης μονάδων με κύρια έμφαση την αναβάθμιση (revamping) της μονάδας Καταλυτικής Πυρόλυσης.

Στο Χρηματιστήριο της Αθήνας η Motor Oil Ελλάς αποτιμάται στα 2,4 δισ. ευρώ. Με το Γενικό Δείκτη να καταγράφει απόδοση 40% από την αρχή του έτους, η μετοχή του Ομίλου καταγράφει απόδοση +2,85% στο ίδιο διάστημα.

capital.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!