13:30 “Η απεργία πλήττει εννέα εξέδρες στη νορβηγική Βόρεια Θάλασσα”.
Η Royal Dutch Shell αναγκάστηκε να κλείσει προσωρινά στο πεδίο της Knarr στη νορβηγική Βόρεια Θάλασσα λόγω απεργίας. Ο Statoil (τώρα Equinor) έκλεισε τις εργασίες γεώτρησης σε άλλη πλατφόρμα, το Snorre B, αλλά λέει ότι η παραγωγή δεν έχει επηρεαστεί μέχρι στιγμής.
Η Knarr έχει απόδοση περίπου 24.000 bpd και ο τερματισμός λειτουργίας συνέβαλε σε μια σύντομη αύξηση της τιμής αναφοράς του αργού Brent στα 79 δολάρια το βαρέλι. Την Τετάρτη, οι ανταγωνιστικές ανησυχίες σχετικά με την επιστροφή των εξαγωγών πετρελαίου της Λιβύης και τις αρνητικές επιπτώσεις του εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας συνδυάστηκαν για να προωθήσουν το Brent.
Η απεργία της Βόρειας Θάλασσας επηρεάζει εννέα υπεράκτιες εγκαταστάσεις, συμπεριλαμβανομένων των μονάδων παραγωγής και γεώτρησης, ενώ 669 συνδικαλισμένοι υπάλληλοι σταματούν. Ένα επιπλέον 901 μέλη του συνδικάτου θα μπορούσαν να αποχωρήσουν την Κυριακή εάν η εργασία και η διοίκηση δεν καταλήξουν σε συμφωνία.
Η νορβηγική ένωση υπεράκτιων εργαζομένων SAFE δήλωσε ότι δεν μπόρεσε να καταλήξει σε συμφωνία με τη Νορβηγική Ένωση Εφοπλιστών με προθεσμία προειδοποίησης το βράδυ της Δευτέρας. Σε δήλωση, η SAFE δήλωσε ότι το 80% των μελών της απέρριψε την τελευταία προσφορά της ένωσης.
Η διαφορά επικεντρώνεται στις συνταξιοδοτικές διατάξεις για νέες μισθώσεις, σύμφωνα με την ένωση. Οι υπεράκτιες επιχειρήσεις πρότειναν ότι η θέση διαπραγμάτευσης της SAFE δεν ήταν σύμφωνη με το βιομηχανικό πρότυπο για τα οφέλη. Ο Jakob Korsgaard, ο διαπραγματευτής της ένωσης και ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk Drilling Norge, δήλωσε στο NRK ότι οι απαιτήσεις της ένωσης ήταν “ανεύθυνες” και αποδιοργανωτικές. “Τρεις άλλες συνδικαλιστικές οργανώσεις μας ευχαρίστησαν για αυτό που θεωρούμε μια ελκυστική προσφορά”, είπε.
Popek / maritime-executive.com