Accessibility Tools

Skip to main content
| I | ,

Αίτημα για δεκαπενταετή διάρκεια της ογκομέτρησης δεξαμενών καυσίμων

Αίτημα προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, και την ΑΑΔΕ, έστειλε το διοικητικό συμβούλιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) για να ισχύσει η δεκαπενταετής διάρκεια των ογκομετρήσεων στις δεξαμενές καυσίμων, εφόσον τα παραγόμενα ισοζύγια είναι εντός των προδιαγραφών – συγκεκριμένα, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, δηλαδή χωρίς να παρεμβάλλεται η προϋπόθεση «εφόσον όμως πραγματοποιείται ανά πενταετία περιοδικός έλεγχος» να οριστεί τουλάχιστον η κάθε δεξαμενή καυσίμου να έχει ισχύ τουλάχιστο για δεκαπέντε (15) χρόνια από την ημερομηνία έκδοσης.

Το Δ.Σ. της ΠΟΠΕΚ αναφέρεται στην απόφαση Α1176 ΦΕΚ 6827 Β/ 5/12/2024, με την οποία ορίζονται σχετικά διαδικασίες, τεχνικές προδιαγραφές, όροι και προϋποθέσεις εγκατάστασης των συστημάτων παρακολούθηση και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών εκροών.

Εν προκειμένω στο Άρθρο 7 με τίτλο «Ογκομέτρηση δεξαμενών, υποχρεώσεις φορέων ογκομέτρησης και μέγιστα επιτρεπόμενα σφάλματα λειτουργίας» και συγκεκριμένα στο εδάφιο:

i. αναφέρεται ότι «Ο ογκομετρικός πίνακας κάθε δεξαμενής θα πρέπει να πληροί τις απαιτήσεις της περ iv. της παρ. 1 του παρόντος και έχει ισχύ για δέκα (10) χρόνια από την ημερομηνία έκδοσής του, ή για δεκαπέντε (15) χρόνια εφόσον όμως πραγματοποιείται ανά πενταετία περιοδικός έλεγχος. Με τη λήξη ισχύος κάθε ογκομετρικού πίνακα, πραγματοποιείται υποχρεωτικά επαναογκομέτρηση της δεξαμενής και εκδίδεται νέος ογκομετρικός πίνακας, μόνο από φορέα παροχής υπηρεσιών ογκομέτρησης που πληροί τις απαιτήσεις της παρ. 1 του παρόντος.»

Στην επιστολή σημειώνεται ότι «η Ομοσπονδία επιδιώκει έμπρακτα την νομιμότητα και την ορθή λειτουργία της αγοράς. Βέβαια για χάρη της πάταξης της ανομίας, έχουμε περιέλθει σε ασφυκτική οικονομική κατάσταση, που οφείλεται στο γεγονότος ότι ο κλάδος μας έχει επιβαρυνθεί με πολλαπλές ασήκωτες και υπερβολικές νομοθετικές υποχρεώσεις, με αποτέλεσμα ολοένα και περισσότεροι οικογενειάρχες πρατηριούχοι να εγκαταλείπουν το επάγγελμα προς τέρψη παραβατικών ατόμων αλλά και εταιριών χονδρικής εμπορίας που εντάσσουν αυτά τα πρατήρια στο στόλο των θυγατρικών τους.»

»Η πρόσφατη επιτυχημένη επιχειρησιακή δράση της ΔΑΟΕ απέδειξε το δίκαιο του επιχειρήματος της Ομοσπονδίας μας, ότι υπάρχει ανάγκη εφαρμογής διαφορετικού ελεγκτικού μοντέλου, ζήτημα το οποίο δεν είναι της παρούσης να το επαναλάβουμε».

Οφείλουμε όμως να επαναλάβουμε τις επιπτώσεις, απαριθμώντας μέρος των δυσμενών αποτελεσμάτων για τα πρατήρια αλλά και για το περιβάλλον μιας αποδεδειγμένα αχρείαστης και άσκοπης ενέργειας:

  1. Τεράστια οικονομική δαπάνη για τα πρατήρια σε μια δυσμενή περίοδο για τον κλάδο εξαιτίας των συνεχών νομοθετικών ρυθμίσεων και μάλιστα σε περίοδο τριετούς εφαρμογής πλαφόν στα περιθώρια κέρδους των πρατήριων. Δεκάδες εκατομμύρια ευρώ θα ωφεληθούν άσκοπα ελάχιστες εταιρίες σε αβάστακτο βάρος όλων των πρατηριούχων!!!.
  2. Κλείσιμο του πρατηρίου για αρκετές ημέρες, που συνεπάγεται αδυναμία παροχής καυσίμου σε πελάτες με αποκλειστικές συμβάσεις συνεργασίας και δημόσιο φορέα μεταξύ αυτών, των οχημάτων έκτακτης ανάγκης και των ασθενοφόρων.
  3. Διοχέτευση νερού στις δεξαμενές, με τις αυτονόητες δυσμενείς συνέπειες όπως, οξείδωση δεξαμενών, οξείδωση ηλεκτρονικών βεργών και υποβρύχιων αντλιών με πιθανές βλάβες αυτών, μη εκκένωση πλήρως του νερού με πιθανό πρόβλημα στα οχήματα των καταναλωτών. Στη δε περίπτωση στατιστικά πιθανής αστοχίας της νέας ογκομέτρησης, ακολουθεί επανάληψη των ανωτέρω προβλημάτων.
  4. Σοβαρή επικινδυνότητα κατά την εκκένωση των δεξαμενών, οι οποίες έχουν καύσιμα, όπως επίσης με δυσμενείς επιπτώσεις για το περιβάλλον από τα διαφυγόντα αέρια. Σημειώνουμε ότι αυτά πρέπει να αποθηκευτούν αλλά που ακριβώς;
  5. Εκατομμύρια κυβικά πολύτιμου νερού, τα οποία θα έχουν μολυνθεί, θα πεταχτούν, με ενδεχόμενο επειδή το κόστος για την διαχείριση του είναι υψηλό κάποιες ποσότητες να απορριφθούν στο περιβάλλον.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ