Skip to main content
| Notaka

“Ένας στόλος από τάνκερ αποθηκεύει πετρέλαιο εν όψει «καταιγίδας»”.

 Î½Î±Ï…τιλία ναυλαγορά

Το μεγαλύτερο υπεράκτιο «σούπερ μάρκετ» πετρελαίου στον κόσμο γεμίζει το στοκ του εν όψει των κανονισμών για την καταπολέμηση της ρύπανσης που η Goldman Sachs προβλέπει ότι θα αναζωογονήσει τις αγορές ενέργειας.

Το Στενό της Malacca, ανοιχτά της Σιγκαπούρης και της Μαλαισίας, δεν είναι μόνο μια πλωτή οδός που συνδέει τις προμήθειες από τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και τις ΗΠΑ προς την Ασία, αλλά έχει χρησιμοποιηθεί την τελευταία δεκαετία και για την αποθήκευσηεκατομμυρίων βαρελιών πετρελαίου για μελλοντικές πωλήσεις. Τώρα, με τους νέους κανονισμούς σχετικά με τις εκπομπές ρύπων των πλοίων που θα τεθούν σε ισχύ το 2020, οι έμποροι χρησιμοποιούν το στενό για τη συγκέντρωση καυσίμων για τα οποία η ζήτηση θα αυξηθεί.

Ορισμένοι από τους κορυφαίους εμπορικούς οίκους αρχίζουν να συγκεντρώνουν έναν στόλο δεξαμενόπλοιων για να παραλάβουν, να αποθηκεύσουν και να μεταπωλήσουν προϊόντα όπως πετρέλαιο καυσίμου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, ντίζελ και πετρέλαιο ελαφρού κύκλου, σε αυτό που ουσιαστικά θα είναι ένας μίνι κόμβος προμήθειας και διανομής στη θάλασσα. Αυτό εν όψει της 1ης Ιανουαρίου, όταν οι κανόνες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού θα απαιτούν από τα πλοία σε όλο τον κόσμο να σταματήσουν να καίνε βρώμικα καύσιμα και να χρησιμοποιούν σχετικά καθαρότερες προμήθειες.

«Τους επόμενους μήνες, θα μπορούσαμε να δούμε μια ευέλικτη, χαμηλού κόστους φάρμα πλωτώνδεξαμενών στο στενό της Malacca», δήλωσε ο Anoop Singh, αναλυτής της ναυτιλιακής Braemar ACM. «Αναμένουμε να δούμε έναν ολόκληρο στόλο δεξαμενόπλοιων από τη Σιγκαπούρη και τη Μαλαισία που θα συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι με πετρέλαιο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, το οποίο θα παρατηρηθεί και σε άλλα μεγάλα λιμάνια όπως η Fujairah και το Ρότερνταμ».

Τουλάχιστον πέντε πλοία είναι ήταν αγκυροβολημένα κοντά στη Σιγκαπούρη με πετρέλαιο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και συστατικά ανάμειξης στις 19 Απριλίου, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων Kpler SAS. Αποτελούνται από δεξαμενόπλοια μεγάλης εμβέλειας, πολύ μεγάλα τάνκερ αργού (VLCC) και πλωτά μέσα αποθήκευσης και εκφόρτωσης, τα οποία μπορούν να κρατήσουν από 700.000 έως 2 εκατομμύρια βαρέλια. Οι έμποροι περιλαμβάνουν τη Mitsui & Co της Ιαπωνίας και τη Uniper SE της Γερμανίας, σύμφωνα με ναυλομεσίτες και εμπόρους.

Εμπορικός πυρετός

Περισσότεροι θα ακολουθήσουν πιθανότατα το παράδειγμά τους, καθώς και άλλοι έμποροι μπαίνουν σε δράση. Πέντε supertankers έχουν ναυλωθεί από τη Vitol Group, την Gunvor Group, τη Litasco και την Trafigura Group για αποθήκευση ανοιχτά της Σιγκαπούρης, σύμφωνα με Ασιάτες ναυλομεσίτες, οι οποίοι ζήτησαν να μην κατονομαστούν, καθώς οι πληροφορίες είναιεμπιστευτικές. Οι εταιρείες ναύλωσαν τα πλοία με συμβόλαια μέχρι και τριών μηνών από αυτό το τρίμηνο.

Εκπρόσωποι των Vitol, Gunvor, Litasco και Trafigura αρνήθηκαν να σχολιάσουν. Οι Mitsui και Uniper δεν μπόρεσαν να κάνουν άμεσα κάποιο σχόλιο.

Είναι απίθανο τα τάνκερ να συμμετάσχουν σε ένα λεγόμενο παιχνίδι contango – μια στρατηγική που είναι συνηθισμένη όταν οι αδύναμες συνθήκες στην αγορά και τα φτηνά φορτία αργούπροτρέπουν τους εμπόρους να αποθηκεύουν φορτία για μελλοντικές πωλήσεις σε υψηλότερες τιμές. Κι αυτό γιατί τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για το Brent, το West Texas Intermediate και το πετρέλαιο του Ντουμπάι βρίσκονται πλέον σε οπισθοδρόμηση, όταν οι βραχυπρόθεσμες συμβάσεις είναι πιο δαπανηρές από εκείνες για αργότερα.

Αντίθετα, είναι πιο πιθανό ότι τα VLCCs Good News, New Tinos, DF Commodore, η Ridgebury Progress και Cosbright Lake θα χρησιμοποιηθούν για τη διακράτηση μιγμάτων καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, σύμφωνα με ναυλομεσίτες και εμπόρους. Αυτήν τη στιγμή είναι αγκυροβολημένα ή δεμένα ανοιχτά της Σιγκαπούρης και της δυτικής ακτής της Μαλαισίας, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg για την παρακολούθηση των πλοίων.

«Οι έμποροι πετρελαίου συλλέγουν συστατικά πετρελαίου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο με την ελπίδα ότι οι τιμές των συμμορφούμενων καυσίμων θα εκτοξευθούν σε διάστημα έξι έως εννέα μηνών, όταν θα τεθούν σε ισχύ οι νέοι κανόνες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού», δήλωσε ο Nevyn Nah, επικεφαλής παραγώγων ανατολικά του Σουέζ στη συμβουλευτική Energy Aspects.

Όταν έρθει η 1η Ιανουαρίου, ο παγκόσμιος ναυτιλιακός στόλος θα πρέπει να σταματήσει να τροφοδοτείται με καύσιμα με περιεκτικότητα σε θείο 3% ή παραπάνω – που είναι ο σημερινόςβιομηχανικός κανόνας – υπέρ των καθαρότερων καυσίμων. Αν και μπορούν επίσης να εγκαταστήσουν εξοπλισμό μείωσης ρύπων, μια μακρά λίστα αναμονής για τον εξειδικευμένο εξοπλισμό, γνωστό ως scrubbers, σημαίνει ότι οι εταιρείες με τάνκερ θα χρησιμοποιήσουν πολύ περισσότερο πετρέλαιο με περιεκτικότητα σε θείο 0,5% ή χαμηλότερη.

Οι νέοι κανονισμοί θα αποδειχθούν μια μεγάλη πρόκληση τόσο για τη ναυτιλιακή αγορά, όσο και για τη βιομηχανία των διυλιστηρίων, και θα επηρεάσει τα έσοδα από τη μετατροπή του αργού σε πετρέλαιο, ανέφερε η Goldman Sachs σε σημείωμα της 25ης Απριλίου που αναλύει θέματα που θα κυριαρχούν στις αγορές βασικών προϊόντων τους προσεχείς μήνες. Οι κανόνες θα παράσχουν στήριξη σε παράγωγα όπως το πετρέλαιο ντίζελ, το οποίο θα γίνει «απότομα» η πρώτη επιλογή καυσίμου για τάνκερ, σύμφωνα με την τράπεζα.

Για να καλυφθεί η ζήτηση, ορισμένα πλοία που χρησιμοποιούνταν προηγουμένως από εμπόρους για την προμήθεια πλοίων ή σταθμών ηλεκτροπαραγωγής θα χρησιμοποιηθούν τώρα πιθανόταταγια την αποθήκευση συστατικών ανάμειξης χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Για παράδειγμα, η Mitsui αναμένεται να χρησιμοποιήσει το Energy Star για πετρέλαιο με 0.5% θείου που συμμορφώνεται με τα νέα πρότυπα του ΙΜΟ, ανέφερε η εταιρεία Vortexa σε σημείωμα στις 12 Απριλίου, απομακρυνόμενη από τη διακίνηση πετρελαίου για την αγορά ρεύματος της Ιαπωνίας.

«Υπάρχει ένας φόβος μη χάσει κανείς αυτό το εμπόριο», δήλωσε ο Nah της Energy Aspects.

mononews.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ