13:57 “Ασφάλεια οχημάτων: οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ζητούν την ταχεία υιοθέτηση νέων απαιτήσεων της ΕΕ”.

Βρυξέλλες, 20 Φεβρουαρίου 2019
– Ενόψει της αυριανής ψηφοφορίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με την επικαιροποίηση του κανονισμού για τη γενική ασφάλεια, η οποία διέπει τα συστήματα ασφαλείας που πρόκειται να περιληφθούν σε νέους τύπους οχημάτων, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αυτό το σημαντικό νομοθέτημα.
“Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία δεσμεύεται να διαδραματίσει τον ρόλο της στη συνέχιση της μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων και των θανατηφόρων ατυχημάτων”, σχολίασε ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert. “Σε αυτό το πλαίσιο, χαιρετίζουμε την αναθεώρηση του Κανονισμού Γενικής Ασφάλειας και υποστηρίζουμε ένα ευρύ φάσμα μέτρων ασφαλείας που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον περασμένο Μάιο”.
Αυτές περιλαμβάνουν την απαίτηση ότι όλοι οι νέοι τύποι αυτοκινήτων θα είναι εφοδιασμένοι με αυτόνομα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB), τα οποία αρχίζουν αυτόματα τους ελιγμούς πέδησης σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης και ο οδηγός δεν αναλαμβάνει καμία ενέργεια για να την αποφύγει. Άλλα μέτρα που υποστηρίζονται από τη βιομηχανία περιλαμβάνουν συστήματα νάρκωσης και ανίχνευσης της προσοχής, αναστροφή ανίχνευσης για αυτοκίνητα και φορτηγά, σήματα έκτακτης ανάγκης και συστήματα προειδοποίησης για την αναχώρηση από τη λωρίδα κυκλοφορίας.
Πολλές από αυτές τις τεχνολογίες ασφάλειας έχουν το πλεονέκτημα ότι αντιμετωπίζουν ταυτόχρονα πολλαπλούς τύπους ατυχημάτων. Για παράδειγμα, τα ατυχήματα που σχετίζονται με την απόσπαση της προσοχής μπορούν επίσης να μειωθούν με τα συστήματα προειδοποίησης AEB και τα συστήματα προειδοποίησης απόπλου από λωρίδα. Ομοίως, η AEB θα αποτρέψει ή θα μειώσει τη σοβαρότητα των μετωπικών και των πλευρικών ατυχημάτων, μειώνοντας την ανάγκη για πρόσθετα μέτρα για την αντιμετώπιση αυτού του τύπου ατυχήματος. “Καλούμε τους ευρωβουλευτές να λάβουν υπόψη αυτές τις συνέργιες”, τόνισε ο Jonnaert.
Η ACEA πιστεύει ότι ορισμένα από τα μέτρα που προτείνονται από την Επιτροπή απαιτούν περαιτέρω ανασκόπηση για να εξασφαλιστεί η επικέντρωση στις τεχνολογίες με τα ισχυρότερα θετικά αποτελέσματα. Όσον αφορά τα ατυχήματα που σχετίζονται με την όραση με τα φορτηγά, μια πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι η χρήση κάμερας και αισθητήρων για την αύξηση του οπτικού πεδίου του οδηγού και για να επιστήσει την προσοχή στην κρίσιμη περιοχή είναι περίπου 50% πιο αποτελεσματική στη μείωση των θανάτων από ό, με καμπίνες χαμηλής εισόδου.
Για όλα τα υπό εξέταση μέτρα, οι ευρωβουλευτές θα πρέπει να ευθυγραμμίσουν τον χρόνο εισαγωγής με το χρόνο ανάπτυξης του προϊόντος, επιτρέποντας τουλάχιστον τρία έτη για νέους τύπους οχημάτων από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του κανονισμού.
Jonnaert: “Ενώ πιστεύουμε στο τεράστιο δυναμικό της τεχνολογίας ασφάλειας οχημάτων, από μόνη της δεν θα είναι ποτέ αρκετό. Καλούμε συνεπώς τους διαμορφωτές πολιτικής να υιοθετήσουν μια πραγματικά ολοκληρωμένη προσέγγιση της οδικής ασφάλειας. συνδυάζοντας την τεχνολογία των νέων οχημάτων με την καλύτερη οδική υποδομή και την ασφαλέστερη συμπεριφορά των οδηγών. “
ACEA / popek.gr
