Skip to main content
| Notaka

17:08 “Βαρέα οχήματα: Η Προεδρία του Συμβουλίου συμφωνεί με το Κοινοβούλιο σχετικά με τους πρώτους στόχους μείωσης εκπομπών CO2 για τα φορτηγά”.

 Î‘ποτέλεσμα εικόνας για ΒΑΡΕΑ ΦΟΡΤΗΓΑ

Η ΕΕ λαμβάνει μέτρα για τη μείωση των εκπομπών CO2 των φορτηγών. Η ρουμανική Προεδρία του Συμβουλίου κατέληξε σε προσωρινή συμφωνία με εκπροσώπους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με νέους κανόνες που θέτουν δεσμευτικούς στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 για βαρέα οχήματα. Η προσωρινή συμφωνία που επετεύχθη σήμερα απαιτεί την επικύρωση από τα κράτη μέλη.

Οι νέοι κανόνες θα εξασφαλίσουν ότι μεταξύ του 2025 και του 2029, τα νέα φορτηγά θα εκπέμπουν κατά μέσο όρο 15% λιγότερο CO2 σε σύγκριση με τα επίπεδα εκπομπών του 2019. Από το 2030 και μετά, θα πρέπει να εκπέμπουν κατά μέσο όρο 30% λιγότερο CO2. Αυτοί οι στόχοι είναι δεσμευτικοί και οι κατασκευαστές φορτηγών που δεν συμμορφώνονται θα πρέπει να καταβάλλουν χρηματική ποινή υπό μορφή πριμοδότησης υπέρβασης εκπομπών.

Για πρώτη φορά, θέτουμε σε εφαρμογή στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα. Η σημερινή συμφωνία κλείνει ένα κενό στην ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία. Εξασφαλίζει ότι ο τομέας των βαρέων οχημάτων αρχίζει να συνεισφέρει το μερίδιό του στους κλιματικούς στόχους μας. Είμαστε αποφασισμένοι να εκπληρώσουμε τις υποσχέσεις που κάναμε βάσει της συμφωνίας του Παρισιού.

Graţiela Leocadia Gavrilescu, Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης της Ρουμανίας και Υπουργός Περιβάλλοντος

Εκτός από τον καθορισμό δεσμευτικών στόχων, οι συννομοθέτες συμφώνησαν να ενισχύσουν το σύστημα κινήτρων για οχήματα με μηδενικές και χαμηλές εκπομπές (ZLEVs) στον τομέα των βαρέων φορτίων σε σύγκριση με ό, τι πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Τα λεωφορεία και τα πούλμαν εξαιρέθηκαν από το σύστημα ZLEV, επειδή αυτοί οι τύποι οχημάτων έχουν ήδη ενθαρρυνθεί μέσω άλλων μέτρων.

Οι συννομοθέτες συμφώνησαν επίσης για συγκεκριμένα μέτρα που θα διασφαλίσουν τη διαθεσιμότητα αξιόπιστων και αξιόπιστων δεδομένων. Τα δεδομένα θα ληφθούν μέσω ενσωματωμένων συσκευών που παρακολουθούν την πραγματική κατανάλωση καυσίμων και ενέργειας των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων.

Ήδη το περασμένο έτος, το Συμβούλιο ενέκρινε κανονισμό που παρέχει την τεχνική βάση για τους νέους κανόνες, καθορίζοντας λεπτομερώς τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να παρακολουθούνται και να αναφέρονται οι εκπομπές CO2.

Ιστορικό και επόμενα βήματα

Οι εκπομπές CO2 από τα βαρέα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών, λεωφορείων και πούλμαν, αντιπροσωπεύουν περίπου το 6% των συνολικών εκπομπών CO2 στην ΕΕ και το 27% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στις οδικές μεταφορές. Τον Ιούνιο του 2018, το Συμβούλιο ενέκρινε κανόνες παρακολούθησης και υποβολής εκθέσεων σχετικά με τις εκπομπές CO2 καθώς και την κατανάλωση καυσίμων των καινούργιων βαρέων επαγγελματικών οχημάτων. Επί του παρόντος, η νομοθεσία της ΕΕ δεν προβλέπει απαιτήσεις για μείωση των εκπομπών CO2 για τέτοια οχήματα.

Η Επιτροπή ενέκρινε την πρόταση σχετικά με αυτόν τον νέο κανονισμό στις 17 Μαΐου 2018. Σκοπός της είναι να θέσει πρότυπα επιδόσεων εκπομπών CO2 για νέα βαρέα οχήματα και να βοηθήσει τα κράτη μέλη να επιτύχουν τους στόχους μείωσης των εκπομπών που συμφωνήθηκαν στο πλαίσιο του κανονισμού για τον επιμερισμό της αλιευτικής προσπάθειας. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμφώνησε με τη θέση του στις 14 Νοεμβρίου 2018. Το Συμβούλιο συμφώνησε με τη θέση του (γενική προσέγγιση) στις 20 Δεκεμβρίου 2018. Οι διαπραγματεύσεις με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ξεκίνησαν στις 8 Ιανουαρίου 2019 και ολοκληρώθηκαν με τη σημερινή συμφωνία.

Η προσωρινή συμφωνία που επετεύχθη σήμερα απαιτεί την επικύρωση από τα κράτη μέλη. Πρέπει επίσης να επιβεβαιωθεί μέσω ψηφοφορίας από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Μόλις ολοκληρωθούν αυτά τα βήματα, η επίσημη έγκριση από το Συμβούλιο μπορεί να πραγματοποιηθεί – αυτό πιθανότατα θα συμβεί μέχρι το τέλος Μαΐου.

consilium.europa.eu

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ