Skip to main content
| Notaka

16:52 “Οι νέοι στόχοι σχετικά με το CO2 για τα φορτηγά πρέπει να είναι «εφικτοί στην πράξη» και να προειδοποιούν τη βιομηχανία”.

 

Βρυξέλλες, 5 Φεβρουαρίου 2019

– Πριν από τις τελικές διαπραγματεύσεις της ΕΕ σχετικά με τα πρότυπα CO2 για τα φορτηγά, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) επαναλαμβάνει την υποστήριξή της για έγκαιρη συμφωνία σχετικά με τον κανονισμό αυτό. Ταυτόχρονα, η ACEA προειδοποιεί τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής ότι αυτοί οι πρώτοι στόχοι για το CO2 θα είναι εφικτο μόνο εάν συνοδεύονται από τη σωστή δέσμη μέτρων για την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τόσο οι κατασκευαστές φορτηγών όσο και οι φορείς εκμετάλλευσης.

«Τα τελευταία χρόνια, τα μέλη της ACEA εργάστηκαν σκληρά για να μειώσουν τις εκπομπές CO2 από φορτηγά και βεβαίως εξακολουθούν να δεσμεύονται να συνεχίσουν να το κάνουν», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert. “Ωστόσο, κατά την οριστικοποίηση αυτών των νέων προτύπων, είναι απαραίτητο οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων να λάβουν υπόψη τους μακροχρόνιους επενδυτικούς κύκλους των κατασκευαστών φορτηγών, τα χαμηλά περιθώρια εκμετάλλευσης των μεταφορέων, καθώς και την απουσία υποδομών χρέωσης και ανεφοδιασμού για φορτηγά με εναλλακτική κίνηση. “

Πράγματι, η επίτευξη των εξαιρετικά φιλόδοξων στόχων σχετικά με το CO2 για τα φορτηγά που προτείνονται για το 2025 και το 2030 είναι εφικτός μόνο εάν η πρόσληψη από τον πελάτη φορτηγών μηδενικών και χαμηλών εκπομπών αυξάνεται δραστικά μέσα σε λίγα μόλις χρόνια. Παρόλα αυτά, τα πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι δεν υπάρχει σήμερα ένα ενιαίο σημείο φόρτισης κατάλληλο για φορτηγά ηλεκτρικά ή υδρογόνου στην ΕΕ, ούτε υπάρχει σαφές σχέδιο δράσης για την ανάπτυξη αυτής της υποδομής στο εγγύς μέλλον.

Επιπλέον, η ACEA πιστεύει ότι ουσιαστικά κίνητρα για την προώθηση της έγκαιρης υιοθέτησης φορτηγών μηδενικών και χαμηλών εκπομπών είναι απαραίτητα. Συνεπώς, ο κλάδος υποστηρίζει τον μηχανισμό παροχής κινήτρων που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο οποίος θα πρέπει να διατηρηθεί τουλάχιστον μέχρι το 2030.

Ωστόσο, η καθιέρωση υποχρεωτικών ποσοστώσεων πωλήσεων (μέσω ενός συστήματος “αναφοράς”, όπως πρότεινε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο) θα ήταν εξαιρετικά επικίνδυνο για την ευρωπαϊκή βιομηχανία φορτηγών. Η υπαγόρευση στους κατασκευαστές ότι πρέπει να παράγουν ένα ορισμένο αριθμό οχημάτων μηδενικών εκπομπών δεν θα εγγυηθεί ότι θα ακολουθήσει η απορρόφηση της αγοράς, ιδίως λόγω της έλλειψης υποδομών καθώς και άλλων εμποδίων – όπως η απώλεια ωφέλιμου φορτίου και περιορισμένης εμβέλειας.

Jonnaert: “Αυτό που ζητάμε ως μέρος αυτού του κανονισμού είναι ένα αποτελεσματικό πλαίσιο υποστηρικτικών μέτρων τόσο για τους κατασκευαστές όσο και για τους μεταφορείς φορτηγών ώστε να διασφαλιστεί ότι οι φιλόδοξοι στόχοι για το CO2 που πρόκειται να υιοθετηθούν σύντομα θα αποδειχθούν εφικτοί στην πράξη”.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης «τριμερούς διαλόγου» την επόμενη εβδομάδα, αναμένεται ότι οι εκπρόσωποι του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, των εθνικών κυβερνήσεων και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα καταλήξουν σε τελική συμφωνία σχετικά με αυτόν τον σημαντικό φάκελο.

acea.be

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ